Prominentní Audi pro pražský summit

Paříž ve skutečnosti nebyla, přísně vzato, premiérovým představením. Masivní vlajkovou loď svých továren, novou A8, představil koncern Audi už před týdnem ve španělské Barceloně.Fotogalerie z autosalonu v Paříži ZDE!Nové Audi A8 konečně přichází!

Pro český automobilový trh je to sice jen další drahá novinka, ale výjimečný význam má pro organizátora listopadového setkání hlav států NATO v Praze. A8 bude páteří jeho limuzínového servisu prominentům. Tento měsíc by české ministerstvo vnitra mělo převzít od koncernu do zápůjčky padesát pět automobilů A8. Podle informací z Audi bude část vozů určených pro pražský summit pancéřovaná. Konstruktéři nové A8 vsadili na tradici i emoci zároveň. Z původní řady převzali to nejdůležitější: silný motor, hliníkovou karoserii, vysokou bezpečnost a vysoký komfort. Navíc vdechli především přídi karoserie sportovního ducha. Do vozu vážícího téměř 1,8 tuny vsadili dva benzinové agregáty - 3.7 a 4.2.

Oba spolupracují výhradně s automatickou převodovkou - Audi na tiskovém brífinku kategoricky popřelo jakoukoliv možnost úvah o manuálním řazení. Obě varianty jsou označeny jako quattro tedy s trvalým pohonem všech kol. Náhon je přitom řízen počítačem citlivým na každou výchylku z pravidelné jízdy a stabilita auta na silnici i ve skutečně vysokých rychlostech je mimořádná. Akcelerační schopnosti obou agregátů jsou slušné - z klidu na 100 km za hodinu startuje slabší 3.7 motor za 7,3 vteřiny a silnější 4.2 ještě o vteřinu rychleji. Pro řidiče to znamená mimo jiné velmi citlivé zacházení s plynovým pedálem, protože tendence "skočit někomu na záda" při rozjezdu například v koloně před semaforem je opravdu silná. Odvrácenou tváří nového stroje A8 je spotřeba - ta se v městském provozu pohybuje v rozmezí 17,117,6 litrů a teprve v kombinaci s jízdou na otevřené silnici klesá na necelých dvanáct litrů.

Je ovšem nabíledni, že u majitele takto luxusního vozu nemusí nutně hrát náklady spojené s vyšší spotřebou rozhodující roli. Audi se snaží s nástupem své nové vlajkové lodi upozornit na palubní počítač s integrovaným ovládáním. Osm tlačítek a jeden otočný knoflík stačí k listování v menu, které obslouží úroveň komfort odpružení, satelitní navigaci, ladění rádia, klimatizaci a další systémy. Vzhledem ke

DO PAŘÍŽE BEZ PANCÍŘE.  Na autosalonu byly Audi A8 vystaveny v "průstřelných" verzích, takže nebylo možné prozkoumat detaily luxusních tanků pro pražský summit NATO. Přestože na výstavišti Porte de Versailles byl ze špičky superluxusu poprvé k vidění třeba také mercedesovský vůz Maybach, A8 patřila k nepřehlédnutelným exponátům.
schopnosti vozu cestovat plynule vysokými rychlostmi je dobré k nastavení té které funkce buď zastavit, nebo požádat spolujezdce. Subjektivní zkreslení aktuální rychlosti je totiž u A8, která do interiéru přenese minimum hluku, opravdu velké - podle redaktora MF DNES se rychlost přes 200 km v hodině subjektivně jeví jako o padesát nižší.

Maximální rychlost je elektronicky omezena na 250 km v hodině. Zdroje z Audi a ministerstva vnitra dosud spekulují o tréninku českých policistů-řidičů určených pro řízení vozů A8 s těmi nejprominentnějšími osobami během setkání hlav států NATO na podzim v Praze. Jedná se o vícedenním výukovém programu na letištní ploše, kde by policejní šoféři měli nacvičit vedení vozu ve skutečně limitních situacích. Jednou ze základních zásad osobního strážce a současně řidiče při teroristickém útoku na převáženou osobu totiž není boj, ale bleskový únik. A ten znamená nejen využít silné akcelerace silného vozu, ale i vyhýbání se překážkám ve vysokých rychlostech a bezpečné brzdění na krátkých úsecích. V západní Evropě by nové Audi A8 mělo být prodáváno zhruba za 66 tisíc euro.