Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Propadák čínského auta v crash testech: Brilliance BS4 je deset let pozadu

  8:00aktualizováno  8:00
Značka Brilliance, pocházející z Číny, se už nějakou dobu snaží prodrat na evropské trhy, její image však vždy srazí neúspěšný crash test. Po dva roky starém propadáku modelu BS6 nyní neúspěch zopakoval menší BS4. Podle autoklubu ADAC je po stránce bezpečí na úrovni aut vyráběných před deseti lety.

Crashtest Brilliance BS4 | foto: ADAC

Zatímco nová evropská či japonská auta běžně v nárazových zkouškách dostávají v následném hodnocení maximální počet, tedy pět, hvězdiček, Brilliance BS4 si neodnesl ani jednu. Například nová Škoda Superb na pět hvězdiček dosáhla.

Od letošního roku platí nová metodika pro evropské nezávislé crash testy, které jsou známé pod hlavičkou EuroNCAP. A protože BS4 nemá ve výbavě stabilizační program ESP ani varovné zařízení při nezapnutých pásech, nemá nárok na žádnou hvězdu.

ADAC dodává, že kdyby se použila do loňského roku obvyklá pravidla testů, dostal by čínský automobil za ochranu cestujících tři hvězdičky. Na takové úrovni byla většina tradičních značek z Evropy nebo Japonska před desetiletím.

Brilliance neuspěl v hlavní nárazové zkoušce, při které auto naráží v rychlosti 64 km/h čelně do překážky. Technici autoklubu našli v nabouraném autě u řidičových nohou prasklou podlahu. Palubní deska se posunula hlouběji do interiéru a odkryla plechy s ostrými hranami, které nemají žádné polstrování či jinou ochranu. Znamená to zvýšené riziko poranění pro kolena a stehna řidiče. O vysunutých pedálech píše ADAC jako o nebezpečných bodácích.

Riziko skrývá také volant. Čelní airbag čínského vozu Brilliance BS4 totiž nefunguje, jak má, a hlava i hrudník figuríny do něj v testu narazily.

Crashtest Brilliance BS4

Lépe dopadla pro vůz z Číny boční nárazová zkouška. Rozměrný boční airbag dobře ochrání horní část těla, na břicho však už nedosáhne.

V Česku se zatím Brilliance BS4 neprodává, v Německu stojí od 16 tisíc eur. "Existují bezpečnější auta za nižší ceny," řekl Max Lang, šéftechnik rakouského autoklubu ÖAMTC, který se na nárazovém testu také podílel.

Čínské auto se nepředvedlo v dobrém světle ani při testu s dětskou sedačkou. Obě krajní zadní sedadla mají tak krátký pás, že nestačí pro provléknutí bezpečnostní sedačkou pro nejmenší děti, která se v autě instaluje proti směru jízdy.

Přes neúspěch v crash testu má Brilliance BS4 evropskou homologaci, plní minimální nároky stanovené zákony a může na silnice.

Brilliance BS4
Autor:




Nejčtenější

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Další z rubriky

Volvo od roku 2019 nabídne pouze elektrická či hybridní auta
Evropa je pozadu ve výrobě baterií pro elektroauta

Evropská komise má zájem o vytvoření konsorcia typu Airbusu, které by spojilo přední evropské společnosti s cílem vyvíjet technologie pro baterie. V této...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Řidič, volant, řízení
Jezdíte v autě, nebo latríně? Ukliďte si i klimatizaci

Čas prosezený v autě už pomalu konkuruje tomu strávenému v obývacím pokoji na gauči. Za volantem tráví většina řidičů takovou dobu, že na čtyřech kolech jedí,...  celý článek

Škoda Superb 1,8 TSI Style...
Škoda Superb 1,8 TSI Style...

r.v. 2016, naj. 47 365 km, benzín
639 000 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.