Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Prostor pro mimozemšťany: Chrysler EcoVoyager

aktualizováno 
Chrysler Voyager nebývá synonymem pro moderní techniku a design, který vás pošle do kolen. Po autosalonu v Detroitu to ale možná bude jinak.

Chrysler EcoVoyager | foto: Chrysler

Chrysler Voyager kdysi s Renaultem Espace zakládal kategorii stěhovavých autobusovitých aut pro rodinu s kupou dětí. Dnes však zapadá do šedi průměru, především díky obstarožní technice, lacinému vzhledu a nijak povzbudivým statistikám poruchovosti (mimochodem, ještě hůře si v nich vede právě Espace).

V Detroitu ovšem parkuje auto, které se také jmenuje Voyager, ale vypadá úžasně nadpozemsky a hraje si na ekologa.

Designérům voyageru protentokrát nestál modelem knedlík, ale spíš něco na způsob fazole. EcoVoyager je kulatý, hodně prosklený, má velká kola a dokonale maskované dva páry dveří (ty zadní se otevírají proti směru jízdy, chybí tedy prostřední B-sloupek). Pokud bude takto vypadat příští voyager, má na úspěch u rodinek Vesmířanů zaděláno...

Pod pohlednou 4 856 mm dlouhou, 1 915 mm širokou a 1 600 mm vysokou skořápkou je to čistokrevný koncept. Na prostor se moc nehledělo, auto odveze jen čtyři cestující, budou ale jako v bavlnce.

To nejzajímavější se ale děje v útrobách. I voyager musí být "eco"logický, pohání ho tak elektromotory a tankuje vodík.

268koňový (20 kW) agregát živený Li-ion baterií rozjede 1 300kilové auto na stokilometrovou rychlost za 8,8 sekundy. Nic moc na elektromotor nabízející maximální krouticí moment vlastně od "nulových" otáček. 

Může za to management pohonu, který šetří energií, aby auto ujelo na elektrony co nejdál, v případě ecoVoyageru asi 60 kilometrů. Maximální rychlost činí 184 km/h.

Na dalších 500 kilometrů jízdy vystačí palivové články, které roztáčí další 45kilowattový elektromotor. Nádrže na vodík se schovaly mezi 2 946 milimetrů vzdálené nápravy (rozvor).

Autor:


Nejčtenější

Revoluce v kufru auta. Ministerstvo chystá změny v povinné výbavě

Test autolékárniček

Ministerstvo dopravy připravilo návrh na změny, které mají výrazně omezit povinnou výbavu aut. Od 1. října by tak už...

Škoda Fabia lépe vypadá a má už jen litrové motory

Škoda Fabia s novou tváří

Škoda Fabia přichází do prodeje v modernizovaném provedení. Za ceny od 279 900 Kč nabízí vylepšený vzhled, standardně...



Průvodkyně za volantem: policii zajímá, za kolik krav mě táta prodá

Průvodkyně za volantem Nela Přidálková najezdila desetitisíce kilometrů po...

Za poslední čtyři měsíce najela 21 tisíc kilometrů po Africe. Loni odřídila kolem 45 tisíc kilometrů po USA, sedm tisíc...

Nejlepší auto na světě: nemá střechu a 170 koní pohání zadní kola

Alfa Romeo Spider 2000 vs. Abarth 124 Spider

Každý, kdo se v něm svezl, věděl, že ho nutně potřebuje. Abarth 124 Spider nás uklidnil, že jsou ještě k mání normální...

S tímto Tankem můžete legálně na silnice. Pod kapotou má pekelnou kočku

Rezvani Tank Military Edition

Malosérioví výrobci hledají každou skulinu na trhu. Americká značka Rezvani připravila SUV, které ty ostatní zahalí...

Další z rubriky

Nejmenší audi přišlo o diesely a přidalo na agresivitě a digitalizaci

Audi A1 Sportback 2018

Audi po osmi letech mění nejmenší modelovou řadu A1 Sportback. Agresivnější vzhled doplňuje paleta výhradně zážehových...

Autofotka týdne: Krásné unikátní kombi Bentley je křížené s mercedesem

Bentley S2 Wendler

Zlatá šedesátá, řeknete si, když si prohlédnete výjimečné kombi Bentley, které na zakázku vytvořila německá karosárna...

V Praze spustili sdílení mikroautíček. Zaparkujete je i zadkem k chodníku

Sdílená autíčka Revolt. Povšimněte si maličkého otevíracího "subokénka"...

Dvě sedačky, malinkatý zavazadlový prostor a okénko jak na poště. Společnost Revolt v Praze zahájila „carsharing“...

Najdete na iDNES.cz