Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Prostor pro mimozemšťany: Chrysler EcoVoyager

aktualizováno 
Chrysler Voyager nebývá synonymem pro moderní techniku a design, který vás pošle do kolen. Po autosalonu v Detroitu to ale možná bude jinak.

Chrysler EcoVoyager | foto: Chrysler

Chrysler Voyager kdysi s Renaultem Espace zakládal kategorii stěhovavých autobusovitých aut pro rodinu s kupou dětí. Dnes však zapadá do šedi průměru, především díky obstarožní technice, lacinému vzhledu a nijak povzbudivým statistikám poruchovosti (mimochodem, ještě hůře si v nich vede právě Espace).

V Detroitu ovšem parkuje auto, které se také jmenuje Voyager, ale vypadá úžasně nadpozemsky a hraje si na ekologa.

Designérům voyageru protentokrát nestál modelem knedlík, ale spíš něco na způsob fazole. EcoVoyager je kulatý, hodně prosklený, má velká kola a dokonale maskované dva páry dveří (ty zadní se otevírají proti směru jízdy, chybí tedy prostřední B-sloupek). Pokud bude takto vypadat příští voyager, má na úspěch u rodinek Vesmířanů zaděláno...

Pod pohlednou 4 856 mm dlouhou, 1 915 mm širokou a 1 600 mm vysokou skořápkou je to čistokrevný koncept. Na prostor se moc nehledělo, auto odveze jen čtyři cestující, budou ale jako v bavlnce.

To nejzajímavější se ale děje v útrobách. I voyager musí být "eco"logický, pohání ho tak elektromotory a tankuje vodík.

268koňový (20 kW) agregát živený Li-ion baterií rozjede 1 300kilové auto na stokilometrovou rychlost za 8,8 sekundy. Nic moc na elektromotor nabízející maximální krouticí moment vlastně od "nulových" otáček. 

Může za to management pohonu, který šetří energií, aby auto ujelo na elektrony co nejdál, v případě ecoVoyageru asi 60 kilometrů. Maximální rychlost činí 184 km/h.

Na dalších 500 kilometrů jízdy vystačí palivové články, které roztáčí další 45kilowattový elektromotor. Nádrže na vodík se schovaly mezi 2 946 milimetrů vzdálené nápravy (rozvor).

Autor:




Nejčtenější

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Další z rubriky

Dopravní nehoda mezi obcemi Nelahozeves a Velvary (3. října 2017).
Bílé čáry na silnici mají řidičům napovídat, změnit je není jednoduché

Tragická nehoda u Nelahozevsi, při které řidič předjíždějící v zatáčce na plné čáře zabil sebe a matku dvou dětí, rozpoutala diskuzi ohledně vodorovného...  celý článek

Elektrická tříkolka Nobe
Autofotka týdne: Nádherná elektrotříkolka z Estonska

Zatím je to jen počítačová vizualizace, pokud ale tvůrci seženou peníze na vývoj a start výroby, bude to parádní retro odkazující na italskou designérskou...  celý článek

Wey
Autofotka týdne: Číňané jsou největší překvapení autosalonu ve Frankfurtu

Čínské automobilky udělaly na letošním frankfurtském autosalonu dobrý dojem. Zda je to pro zavedené automobilky špatná zpráva se teprve ukáže. Do Evropy se...  celý článek

Mercedes Třída G 5,5 63...
Mercedes Třída G 5,5 63...

r.v. 2016, naj. 36 400 km, benzín
2 800 000 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.