Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Prostorová inteligence od Toyoty stojí aspoň 340 tisíc

  12:30aktualizováno  12:30
Díru do světa s konceptem kapesního auta do města se snaží už léta udělat ikonický smart. Evropou ale teď úspěšně táhne nová Toyota IQ, čeští milovníci miniatur se jí dočkali až teď.

Toyota IQ | foto: Toyota

Toyota iQ bude v České republice ke koupi se třemi motory. Benzinovými 1,0l VVT-i (50 kW) a 1,33 Dual VVT-i (72 kW) a turbodieselem 1,4l D-4D (66 kW). Tři budou také převodovky, se kterými budou IQ k mání: manuální 5 (pro nejslabší motor) či 6 stupňovou nebo samočinnou Multidrive (jen pro benziňáky).

Iq není jen auto

Inteligenční kvocient (IQ) je číslo, popisující inteligenci člověka v poměru k ostatní populaci.

Zdroj: wikipedia

Také nabízené výbavy jsou tři – Luna, Sol a Lux. Základní cena prostorového génia je 339 900 Kč za verzi se základním litrovým motorem. Nejlevnější jedna-trojka vyjde na 424 900, turbodieselová verze stojí o pět tisíc víc.

Kde najít centimetry

Do 3 metrů délky poskládali konstruktéři Toyoty čtyři sedačky. V autě s mírami 2 985 x 1 680 x 1 500 mm (délka x šířka x výška) mohou cestovat až čtyři osoby, například trojice dospělých s dítětem. Konstruktéři si při skládání městské miniatury pomohli třeba ultratenkými sedadly zvětšujícími prostor pro nohy.
Jednotka vytápění a klimatizace je menší o pětinu, benzin je schovaný v ploché nádrži v podlaze a centimetry šetři i asymetrická přístrojovka umožňující uspořádání posuvných sedadel do konfigurace 3+1.

Toyota IQ

A že stojí nové IQ stejně jako Toyota Auris, která je skoro dvakrát tak velká? Poloviční auto za půlku peněz nepostavíš, říká stará pravda. Malé auto musí být stejně dobře vybavené jako to velké a v zájmu jeho bezpečnosti si musí vývojáři lámat hlavy o pořádný kus víc. Tam, kde u velkého auta navrhnete deformační zónu, musíte u malého vymyslet něco chytřejšího a ještě na to budete většinou potřebovat kvalitnější a dražší materiály... Nebo třeba okenní airbag pro zadní okno; celkem jich je v autě 9 včetně kolenního.

Model iQ získal v nových přísnějších nárazových testech Euro NCAP, zavedených v lednu 2009, maximální pětihvězdičkové ohodnocení. "K tomu napomohla speciální konstrukce karoserie vyvinutá dle principu vícenásobné distribuce zatížení (Multi load path)," uvádí automobilka.

Bohatá výbava

V základní výbavě vozu je ABS i stabilizační systém VSC, klimatizace, centrální zamykání, el. ovládaná okna, patnáctipalcová kola z lehkých slitin, palubní počítač nebo radio s 6 reproduktory ovládané z volantu.

"Zákazníci mají přibližně od příštího týdne možnost seznámit se s modelem iQ u vybraných autorizovaných partnerů Toyota prioritně ve velkých městech ČR, vzhledem k zaměření tohoto vozu. První vozy by měly být předány zákazníkům na začátku září 2009," říká Tomáš Vaněk, tiskový mluvčí českého zastoupení Toyoty.

Toyota IQ
Autor:




Nejčtenější

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Kia Carens - front
Autocentral: Test Kia Carens 1.7 CRDi

Značka Kia se těší čím dál tím větší oblibě. Jaká je Kia Carens 1.7 CRDi, ohlodávaná tři roky zubem času?   celý článek

Další z rubriky

Volvo od roku 2019 nabídne pouze elektrická či hybridní auta
Evropa je pozadu ve výrobě baterií pro elektroauta

Evropská komise má zájem o vytvoření konsorcia typu Airbusu, které by spojilo přední evropské společnosti s cílem vyvíjet technologie pro baterie. V této...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Nissan Dayz Roox
Japonská aféra: výrobce hliníku lhal o kvalitě, automobilky mají poplach

Druhý největší výrobce oceli v Japonsku Kobe Steel se přiznal, že falšoval údaje o kvalitě některých produktů dodaných zhruba 200 společnostem. Mezi nejvíce...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.