Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Protektory mají výhody i nevýhody

aktualizováno 
+ Za normálních podmínek -
tedy při dodržení standardních výrobních postupů, kvality protektorovacích směsí a v neposlední řadě i způsobu jízdy - jsou protektory ekonomicky výhodnější ve srovnání s novými pneumatikami. Úspora je tím významnější, čím je plášť větší a dražší. Výroba protektorů je v podstatě recyklací, takže jsou ekologicky výhodnější než nové pneumatiky. Na výrobu protektoru je potřeba jen 30 procent materiálu z množství potřebného pro nový plášť. Protektory umožňují získat zimní dezén i motoristům, kteří do nákupu nových zimních pneumatik nechtějí či nemohou investovat.

- Protektory obvykle slouží méně kilometrů než nové pneumatiky. Při všech důkladných kontrolách nelze u protektoru garantovat stejnou bezpečnost jako u nové pneumatiky,neboť kostra už má za sebou jistou službu, a je tedy více či méně opotřebovaná. U protektorů zhotovených systémem od patky k patce může motorista při výměnném způsobu či při koupi získat protektory zhotovené na nestejných kostrách, což nepříznivě ovlivní jízdní vlastnosti automobilu. Montáž a vyvážení protektorů v pneuservisu často vyžaduje víc práce než nové pneumatiky.

Autor:




Nejčtenější

Toyota Tj Cruiser
Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U Toyoty se ale odvázali, jejich koncept...  celý článek

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Další z rubriky

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.