Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Průměrnému českému autu je téměř 14 let

  15:21aktualizováno  15:21
Počet registrovaných osobních aut v ČR loni stoupl téměř o 150 000 na 4,109 milionu vozů. Průměrný věk vozového parku se během roku téměř nezměnil a pohybuje se kolem 13,87 roku. Vyplývá to z údajů Sdružení automobilového průmyslu.
Ilustrační foto

Ilustrační foto | foto: Iveta Lhotská

Podle ředitele sdružení Antonína Šípka loni v registru přibylo 123 987 nových osobních vozů a 183 143 ojetých.

Zároveň však majitelé více než 157 000 starších aut z registru vyřadili. Více než polovina vozů skončila s registrační značkou uloženou v depozitu.

Zatímco vyřazované osobní vozy jsou v průměru 21 let staré a tvoří je převážně vozy Škoda 105 a 120, průměrný věk dovážených ojetin, které majitelé v tuzemsku přihlašují do provozu, se pohybují kolem 8,5 roku.

"Dovoz ojetých aut tak nepřispívá ke zlepšení, ale pouze ke konzervaci současného nepříznivého stavu," dodal Šípek.

Podíl obnovy tuzemského parku osobních vozů se loni pohyboval kolem 3,13 procenta a od roku 2001 stále klesá.

Ve vyspělých zemích EU se tento ukazatel pohybuje kolem deseti až 12 procent a za minimum z hlediska optimálního stavu tyto země považují osm procent.

Celkový počet vozidel na českých silnicích se loni zvýšil o 259 000 na 6,49 milionu. Jejich průměrné stáří je 17,23 roku.

Počet motorových vozidel se zvýšil o 233 000 na 5,66 milionu s průměrem 16,67 roku. Nejstarší skupinu přitom tvoří traktory, které jsou v průměru 27,57 roku staré. Nejmladší skupinou jsou naopak lehké užitkové vozy se stářím 7,69 roku.

Autor:


Témata: Škoda


Nejčtenější

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Další z rubriky

Škoda Favorit
Škoda Favorit: nejlevnější ojetina na trhu i sběratelský kousek

Škodu Favorit si pořizují nenároční motoristé, kteří ocení možnost na autě sem tam něco vlastními silami opravit, nebo sběratelé. Ti ve škodovce, která letos...  celý článek

Torzo MG J2, které nalezli archeologové v oblasti Larkhill.
Autofotka týdne: Archeologové hledali svědky války a vyhrabali auto

Oblast okolo Larkhill, městečka zapomenutého kdesi ve středu Británie, už dlouho systematicky prozkoumávají archeologové. To místo, které je na dohled...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.