Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Z kliďasů se stávají za volantem agresoři, ukazuje průzkum

Jak se chovají řidiči za volantem auta? Stávají se z nich agresoři, porušují pravidla a cítí se jako „nadlidé“. Ukazuje to celoevropský průzkum, ve kterém se 12 400 řidičů hodnotilo pod podmínkou zachování anonymity.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

Nedávno jsem se vracel z dovolené, borec vpředu mimo obec (na devadesátce) zhruba co 30 vteřin preventivně šlápnul na brzdy - před každou i sebemenší zatáčkou a na rovinkách mezi nimi také. Vzhledem k sobotnímu provozu, kdy cyklisti naložili vehikly a z jihu jeli na sever, cyklisti ze západu na východ, z východu na západ a seveřani na jih, tohoto kolona-mejkra dlouho nešlo předjet .. to sem myslel, že sežeru volant a dojet borca na semaforech, asi dostal paragánskou padinu ;-D

0 1
možnosti
PB

P77e48t60r 76B14á61č79a

18. 8. 2020 20:06

Skoda, ze se OPET nepise o tech co tu agresi zpusobuji a to jsou ti se svoji totalni neumetelskou jizdou, ale to tradicne neresime.

2 0
možnosti
JU

J38a76n 25U67l18r74y37c21h

18. 8. 2020 15:31

Tak ono tohle celé souvisí s mnoha dalšími faktory - dálnice buď rozkopané nebo ještě ani nedostavěné (D3, D6, D7 ...), lidi se pak plouží na přetížených silnicích I. třídy. Ve městech chybí cyklopruhy, takže cyklisti se motají mezi auty. V Praze chybí půlka vnějšího okruhu, tisíce aut se motají buď po městě nebo v satelitních obcích. O kvalitě zbývajících silnic ani nemluvím, zejména ve Středočeském kraji. Jak jse sakra možné, že kdekoliv přejedu ze Středočeského do Ústeckého kraje, tak ˇustecký má krásné nové silnice klidně i II: nebo III. třídy a ve středních ČEchcách je všude tankodrom? Další faktory jsou bezohlednost, nezkušenost, neznalost předpisů atd. A všechny tyhle faktory dohromady vytváří stres, který společně s dalším stresem (rodina, práce atd.) často vede k tomu, že i kliďasové za volantem vypění a chovají se jako utržení ze řetězu.

1 0
možnosti
RH

R98a39d34e22k 14H55o77l75í18k

18. 8. 2020 13:28

Problém jsou motáci, jezdí pomalu, neumí odbočit do leva , něktří ani do prava, neumí se svižně rozjed na křižovatce, přednost dávají i když nemusí protože neví... atd.atd.....prostě za 10 tis autoškola nemůže vychovat řidiče... a v tom je celý problém. Takový to polořidič když nemá vzor se už řádně řídit nikdy nenaučí..

3 0
možnosti
JB

Vzhledem k tomu, že jsem každodenně na cestě tak už jsem imunní, stačí předvídat a je to v poho

0 0
možnosti
VS

Evoluce nás vybavila testosteronem, emocemi, touhou po boji, po sebeprosazení, neustálou připraveností po někom skočit a začít mu zasazovat údery končetinami do obličeje. Jakmile někdo cizí nejedná v náš prospěch, ale ve svůj, okamžitě u nás nastupuje silná frustrace a touha situaci zvrátit jakýmikoliv prostředky, ideálně úplnou eliminací konkurenta.

Tahle genetická výbava fungovala dobře v jeskyních, ale při současné hustotě populace je to trošku problém. Když do sebe dva ťuknou nákupními košíky, hned mají plamínek u zadku, zvyšují své opičí hlasy a jdou si po krku. Od doby kamenné jsme se geneticky v podstatě nezměnili.

Někdo má ve své DNA agrese méně, někdo více. Na vrozeném temperamentu nemá šanci něco změnit ani deset podmíněných trestů za rvačky. Kdo se narodil jako kousavý pes, zemře jako kousavý pes. Jedince s IQ 70 také nelze nijak převychovat na IQ 140 pomocí kriminálu.

Evolučně většinou vítězily ty chodící odjištěné bomby nad mírnými altruisty, díky většímu sebeprosazení vlastní DNA. Proto jich je v populaci naprostá většina a považujeme to za standard. (Přichází doba, kdy se tohle změní, ale to už je jiné téma.)

Člověk je tedy ze své podstaty zatraceně agresivní zvíře a vůbec mu to tak nepřipadá.

Nicméně díky francouzským vědcům za tuto studii, která to potvrzuje.

3 0
možnosti
JZ

Agresivních lidí je čím dál tím více. Ať už je to řidič auta nebo cyklista v oblečku... Doprava je někde příliš hustá, to bude asi hlavní důvod. Aby ne... Aut je pomalu v každé domácnosti několik. Zbytečné výjezdy, studenti jezdící autem místo hromadné dopravy atd. Změnu nejvíce vnímám v oblasti bytovek. Jako malý jsem kolem bytovky rodičů před cca 15-20ti lety viděl parkovat pár aut. Dnes to tam vypadá jako přehlídka vozů ;-D

0 1
možnosti
PB

P89e43t64r 60B16á47č31a

18. 8. 2020 20:07

Agresivnich je cim dal tim vic, protoze je mnohonasobne cim dal tim vic exotu za volantem co v zivote nemeli dostat papiry.

0 0
možnosti
Foto

Já sebe hodnotím jako kliďase (celkově ne jen za volantem). Ale jednou za čas dokážu za tím volantem vypěnit. Je to většinu nelogické/sprosté/divné chování několika řidičů během krátkého času (nad jedním takovým exotem mávnu rukou ,ale když se jich sejde více - to už mne naštve).

5 0
možnosti
RJ

Možná je to taky tím, že řídí spousta lidí, kteří nemají za volantem co dělat. Když např. vidím něktré seniory, co jsou schopní provádět na silnici za zvěrstva, tak mám opravdu sto chutí ho vytáhnout za flígr z auta a zahodit mu klíče.

5 2
možnosti
VS

Ano, to je přesně ta agresivita, o které je článek - každý je za volantem soudce a kat v jedné osobě. Vy nemáte co koho vytahovat z auta za flígr.

Kupte si místo toho palubní kameru. Když uvidíte nebezpečně se chovajícího řidiče, volejte policii.

2 2
možnosti
FZ

Pokud se někdo začne projevovat agresivně až za volantem, tak není v jiných situacích kliďas, ale spíš pokakánek, který se jinde bojí projevit, protože např. ve frontě v obchodě je na něj moc vidět, není chráněný vlastním autem a nemá k dispozici svůj anonymní "nástroj pomsty". Takový člověk z auta nevystoupí, aby si to šel s někým vyříkat.

0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Policisté tasí radary v pátek. Víme, kde budou měřit

18. dubna 2024

Dopravní policie bude v pátek 19. dubna měřit rychlost na několika stovkách míst po celé České...

Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano

17. dubna 2024,  aktualizováno  18.4 16:25

„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

S miniskútrem Tokio můžete bez řidičáku vyrazit na silnici i cyklostezku

18. dubna 2024

Vypadá jako motorka, ale motorka to není. I když se tak chová. To je elektroskútr ViaGo Tokio. K...

Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu

23. dubna 2024

Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG

23. dubna 2024

Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...

Milánský ohňostroj kreativity. Podívejte se na auta trochu jinak

25. dubna 2024

Letošního Milánského týdne designu se opět zúčastnily i automobilky. Tento tradiční svátek...

VW chystá restart v Číně. Nový koncept jsme prozkoumali jako jediní na světě

24. dubna 2024

Exkluzivně Andreas Mindt, obrovský sympaťák a nadšený autař s šéfdesignérskou tužkou značky Volkswagen obchází...

Tesla 3 je v ČR nejlevnější v historii, značce klesají prodeje

24. dubna 2024

Americký výrobce elektromobilů Tesla snížil ceny, například v USA, Číně a Německu, všimla si...

Pozemní biz-jet startuje. Excentrický lexus inspiroval svět letecké dopravy

24. dubna 2024

Kdo by to byl býval řekl, že nejdražším lexusem současnosti se stane luxusní dodávka s monogramem...