Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

První auto Karla Gotta: starý opel ani nedojel do Prahy

  15:10aktualizováno  15:10
Jaké bylo vaše první auto? Trabant, embéčko, aerovka, KIA, zněly odpovědi českých osobností z řad umělců, politiků i sportovců. Ti nejobětavější našli v rodinných archivech dokonce fotky. Najdete je ve čtvrtečním Magazínu MF DNES.

KAREL GOTT, MOJE PRVNÍ VELKÁ BOURAČKA: "V autě jsem havaroval třikrát. Alfu Romeo 2000 jsem rozbil v červnu 1973 nedaleko Nového Strašecí ve zrádné zatáčce. Bylo vedro a zničehonic sprchlo, na silnici mazlavá hmota. Myslel jsem, že hlavní silnice vede za kopcem prudce doleva. Omyl, bylo už pozdě. První, co mě napadlo: přeskočit na zadní sedadlo a krýt si hlavu! Udělal jsem dobře. Střecha vozu se totiž nárazem přimáčkla až k volantu. Záchranáři mě z vraku vyřezávali autogenem. Vyvázl jsem jen s nateklým kolenem." | foto: Archiv Karla Gotta

O prvním autě Karla Gotta, které si koupil ve čtyřiašedesátém na zájezdu divadla Semafor v Západním Berlíně, kolují legendy. Jak to bylo doopravdy? 

"Skoro jsem tenkrát nejedl, abych si mohl koupit za diety modrou ojetinu opel. Vypadala dobře, malá amerika. Cena se mi zdála výhodná, rok výroby sice 1953, ale byl jsem přesvědčený, že jsem si vybral zcela správně," říká Karel Gott.

Čtěte ve čtvrtek

MILAN KNÍŽÁK, VÝTVARNÍK, HUDEBNÍK, PERFORMER, AERO 500:  Nepamatuji si přesně, kdy jsem ho koupil, s největší pravděpodobností v roce 1965, kdy mi bylo pětadvacet. Sbíral jsem lidové církevní plastiky a k tomu, abych získal peníze na auto, jsem prodal dvě barokní sošky za tři a půl tisíce korun. Aerovka byla asi zelená, barva pro mě nebyla důležitá. Než jsem v roce 1968 odjel do Spojených států, daroval jsem ji kamarádovi, ale dodnes na ni nemohu zapomenout.

Jaké bylo první auto Miloše Zemana, Elišky Balzerové nebo Jiřího Menzela? Další příběhy a fotografie najdete ve čtvrtečním magazínu DNES.

Cestu zpátky chtěl absolvovat ve svém voze, ale protože neměl papíry, řídil Ladislav Štaidl. Auto vydrželo jen do Drážďan. Cosi v něm začalo klepat, dojeli k první benzince, kde pumpař jen mávl rukou: "Das ist lager..."  Vylágrovaný motor.

Z Drážďan do Prahy odjeli Gott se Štaidlem vlakem, ale ještě předtím si dali na nádraží tatarský biftek, po kterém jim bylo strašně zle.

Za týden se Gott do Drážďan pro auto vracel, pro změnu s Jiřím Štaidlem. A zase průšvih: "Můj odtahovaný vůz naboural do vypůjčeného táhnoucího vozu, kterým byla úplně nová cortina. A tak jsem dal pěkný balík za opravu a opela jsem co nejrychleji prodal."

Prokleté brzdy

Také Milan Knížák měl při premiérové projížďce nehodu. "Teprve během jízdy jsem zjistil, že vůz nebrzdí, a tak jsem spartaka přede mnou zkrátil o půl metru. Já jsem jen narovnal číslo," říká.

S brzdami měl vůbec potíže. "Jednou jsme jeli se dvěma kamarády z Mariánek do Prahy a v cestě do kopce náhle přestal jít motor a auto začalo couvat. Kluci museli vyskákat a aerovku zadržet. Při jiné cestě jsme mezi Mariánkami a Stříbrem sedmnáctkrát píchli. Nakonec jsme jen žebrali o záplaty a museli přespat v lese u silnice," říká Knížák.

Auta slavných

MICHAL MALÁTNÝ, ZPĚVÁK KAPELY CHINASKI, VOLKSWAGEN TRANSPORTER: První auto,...
KAREL GOTT, MOJE PRVNÍ VELKÁ BOURAČKA:
ESTER LEDECKÁ, SNOWBOARDISTKA, KIA SPORTAGE: Dostala jsem ji těsně před zimní...

FOTOGALERIE

Autor:




Nejčtenější

BMW Group představila ve Frankfurtu BMW i Vision Dynamics - slibuje nový...
Nové BMW na baterky půjde proti tesle, má ujet 600 kilometrů

Podznačka elektromobilů „i“ u mnichovské značky se už nějakou dobu nedočkala nového příspěvku. BMW na něm ale teď usilovně pracuje, příští model, který bude...  celý článek

BMW X3
BMW X3 má v nové generaci hranaté mlhovky a šestiválec s turbem

Po obvyklých sedmi letech BMW mění model X3 za novou generaci. V řadě mnichovských SUV, která brzy pokryje kompletní spektrum od X1 do X7, má důležitou pozici...  celý článek

Továrna Nokian ve Vševovolžsku
Jak se peče pneumatika? Známe recept, ale ingredience jsou tajné

Recept na tuto specialitu obsahuje kolem čtyřiceti ingrediencí a je přísně tajný. Peče se při 120 °C a celá výroba trvá 84 hodin. Výsledek se ovšem jíst nedá....  celý článek

Tatrabus
Tatrabus: z rallyového speciálu je terénní autobus a hvězda Islandu

Tohle auto je v současnosti asi nejdivočejší verze nákladního vozu Tatra, na jakou lze v Evropě narazit. Je to něco mezi ultimátním off-roadem, obytným autem a...  celý článek

Některé motory vypouštějí zplodiny skoro jako celá továrna
VIDEO: Měřili jsme jedy ve vzduchu. V tunelu zapněte vnitřní cirkulaci

Dražší auta to dělají automaticky, u těch obyčejnějších se vyplatí na to myslet: když vjíždíte do tunelu, přepněte ventilaci v autě na vnitřní cirkulaci. Jinak...  celý článek

Další z rubriky

Tatrovka, v níž jezdil herec Jan Werich.
Karosáři zažili v Jihlavě slávu i těžké časy, po Únoru je polkla Karosa

V Havlíčkově ulici, kde dnes obyvatelé Jihlavy nakupují v supermarketu Billa, stávala od roku 1887 proslulá továrna na kočáry a později autokarosárna J. K....  celý článek

V zajetí Maserati
OBRAZEM: Jak se staví výstava automobilových perel. Jde o centimetry

V zajetí Maserati v obchodním centru Arkády Pankrác. Fotograf iDNES.cz byl u instalace výstavy. Při manipulaci rozhodovaly centimetry. K vidění je i jediné...  celý článek

Škoda Favorit
Otec navrhoval favorita, syn teď vymýšlí, jak se vypořádat s ekonormami

Petr Hrdlička přivedl coby šéfkonstruktér k životu Škodu Favorit v rekordním čase. Překonávat musel především nástrahy tehdejšího plánovaného hospodářství....  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.