Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

První auto si pamatujeme více než první polibek

aktualizováno 
Britové provedli výzkum, v jehož rámci zjistili, že téměř nikdo z nás nezapomene na své první auto. To si prý dokonce pamatujeme více než první polibek nebo svou první lásku.

První auto mnoha českých řidičů: stará škodovka | foto: Škoda Auto

Studie serveru motors.co.uk provedená mezi tisícovkou respondentů ukázala, že 97 % z nás nikdy nezapomene na své první auto. Dokonce celých 90 % respondentů uvedlo, že si na svůj první vůz pamatují více než na svou první lásku nebo první polibek.

Však aby také ne – zatímco automobil si poprvé kupujeme v dospělém věku, první lásky a polibky zažíváme spíše v útlém dětském věku. A z té doby nám sice zbude spousta vzpomínek, mnohé z nich však jsou dost mlhavé. Na tom, že si své první auto pamatujeme více než první políbenou dívku (v případě žen prvního políbeného chlapce), tak není nic zvláštního.

Studie však ukázala i jiná zajímavá data. Tak například až třetina z nás dává svým autům jména. Muži preferují pro vozy "chlapská" jména, zatímco ženy vymýšlejí různá kreativní označení. Studie také odhalila, že při koupi prvního auta hodně hledíme na cenu. I v Británii tak prý průměrná cena prvního vozu činí 1 000 liber, tedy asi 30 000 korun. Zde však může být studie zkreslena údaji od starších respondentů – za jejich dob bylo 1 000 liber podstatně více peněz. Server motors.co.uk ale složení vzorku respondentů neuvádí.

Velmi zajímavý je pak údaj o tom, že 75 % prvokupujících se vlastně nijak nezajímá o detailní původ pořizovaného vozu. Chce se skoro říci, že láska je v tomto případě slepá. Ti, kdo si tak kupují automobil poprvé, jsou daleko více vystaveni riziku, že se stanou obětmi podvodu.





Nejčtenější

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Další z rubriky

Volvo od roku 2019 nabídne pouze elektrická či hybridní auta
Evropa je pozadu ve výrobě baterií pro elektroauta

Evropská komise má zájem o vytvoření konsorcia typu Airbusu, které by spojilo přední evropské společnosti s cílem vyvíjet technologie pro baterie. V této...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Řidič, volant, řízení
Jezdíte v autě, nebo latríně? Ukliďte si i klimatizaci

Čas prosezený v autě už pomalu konkuruje tomu strávenému v obývacím pokoji na gauči. Za volantem tráví většina řidičů takovou dobu, že na čtyřech kolech jedí,...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.