Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

První chopper, který tankuje u zásuvky

aktualizováno 
Elektroskútry jsou dnes běžně k mání za pár tisíc, plnokrevná motorka bez nádrže pro pravého Američana s dlouhým knírem, tetováním a černými brýlemi tu ještě nebyla. Tahle totiž čerpá energii z veřejné 110voltové sítě, a inteligentní nabíječ se umí dokonce spouštět i na americkou obdobu nočního proudu.

Siemens Smart Chopper a Paul Teutul, zakladatel Orange County Choppers | foto: Siemens

Po jaguaru kombi s fordovským dieselem a přepážkou na odpočet DPH, po vznětovém porsche a zprávách, že s naftou koketuje i Ferrari, už jsme si mysleli, že nás nemůže nic překvapit. Jenže americká pobočka Siemensu spolu s renomovaným výrobcem těch nejklasičtějších zámořských chopperů Orange County Choppers představila funkční elektrochopper.

Bílé proudnicové monstrum pojmenované Siemens Smart Chopper, připomínající polokapotované mamuty typu Yamaha Warrior, muselo decentně zakrýt, že na místě obřího karteru a precizně vybroušených chladicích lamel je ukryto šest akumulátorů, a obléklo se hodně netradičně. Vyjímat se muselo i logo Siemens, s nímž bude jednostopé vozidlo, pro které se už ani nehodí název motorka, objíždět výstavy a veletrhy zaměřené na elektřinu ve všech podobách.

Osmipalcový stejnosměrný motor značky Advanced DC Motors roztáčí zadní kolo výkonem 27 koní až na rychlost 161 km/h, dojezd na jedno nabití přesahuje 100 km. Ekologii propagují LED-světlomety Osram Sylvania a také fakt, že celý stroj vznikl za něco víc než měsíc z recyklovaných materiálů.

Novodobé easy ridery čeká v první řadě časté dobíjení. Technologie konzervace elektrické energie sice v poslední době dostala nové impulzy, ale poměrem hmotnost a cena/kapacita stále prohrává s nádrží benzinu. A také by si řidiči měli pořídit walkmana, aby po cestě něco slyšeli. Broukání polovodičů je totiž slabou náhražkou za lomoz obřího dvouválce s netlumeným výfukem...

Siemens Smart Chopper
Autoři:



Nejčtenější

Po 67 letech si v Oregonu smí řidiči sami tankovat. Jsou zděšeni

(ilustrační snímek)

„V Oregonu žiji celý život a tankovat si benzin odmítám. To mají provádět jen proškolení lidé. Chystám se zaparkovat u...

Ojeté Suzuki SX4: tak spolehlivé auto už asi nikdo nevyrobí

Suzuki SX4

Jednou z nejlepších odpovědí při hledání spolehlivého ojetého auta je Suzuki SX4. Ať už potřebujete pohon všech kol,...



V autolékárně jsou zbytečnosti. Ministerstvo prozkoumá, zda ji neupravit

(Ilustrační snímek)

Autolékárničky připomínají polní nemocnice a je v nich řada zbytečných věcí, míní dopravní a zdravotní experti. Lidé...

Skandál s vraky: ve Francii jezdí tisíce špatně opravených aut

U přehrady Křetínka na Blanensku se šofér zřítil ze čtyřicetimetrového srázu....

Po francouzských silnicích jezdí tisíce aut, která za sebou mají těžkou nehodu a měla skončit na vrakovišti. Systém...

Filipíny se zbavují své ikony, je příliš neekologická

Filipíny - Jeepney - dostanete se s ním všude. Stojí pár pesos a jeto velké...

Veřejná doprava v řadě světových měst má své legendy a ikony. Symbolem Londýna jsou černé taxíky a červené dvoupatrové...

Další z rubriky

Den na Dakaru: Stovky kilometrů, čtyři hodiny spánku, studená sprcha

Den jezdce na Dakaru

O Dakaru se často mluví jako o nejtěžším motoristickém závodu světa. Je velmi náročný pro techniku, asistenční personál...

Mechanici na Dakaru spí jen po troškách, musí vydržet dva týdny drilu

Mechanici na Dakaru

Dakarská rallye je náročná nejen pro závodníky, ale i pro mechaniky. O té letošní to platí dvojnásob, protože z...

Volný den na Dakaru: servis strojů i lidí a konečně spánek. Žvýkáme koku

Volný den na Dakaru

Celé startovní pole opustilo Peru a přesouvá se do Bolívie. Cesta vede přes hory a cestou se dostáváme až do výšky 4770...

Najdete na iDNES.cz