Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

První chopper, který tankuje u zásuvky

aktualizováno 
Elektroskútry jsou dnes běžně k mání za pár tisíc, plnokrevná motorka bez nádrže pro pravého Američana s dlouhým knírem, tetováním a černými brýlemi tu ještě nebyla. Tahle totiž čerpá energii z veřejné 110voltové sítě, a inteligentní nabíječ se umí dokonce spouštět i na americkou obdobu nočního proudu.

Siemens Smart Chopper a Paul Teutul, zakladatel Orange County Choppers | foto: Siemens

Po jaguaru kombi s fordovským dieselem a přepážkou na odpočet DPH, po vznětovém porsche a zprávách, že s naftou koketuje i Ferrari, už jsme si mysleli, že nás nemůže nic překvapit. Jenže americká pobočka Siemensu spolu s renomovaným výrobcem těch nejklasičtějších zámořských chopperů Orange County Choppers představila funkční elektrochopper.

Bílé proudnicové monstrum pojmenované Siemens Smart Chopper, připomínající polokapotované mamuty typu Yamaha Warrior, muselo decentně zakrýt, že na místě obřího karteru a precizně vybroušených chladicích lamel je ukryto šest akumulátorů, a obléklo se hodně netradičně. Vyjímat se muselo i logo Siemens, s nímž bude jednostopé vozidlo, pro které se už ani nehodí název motorka, objíždět výstavy a veletrhy zaměřené na elektřinu ve všech podobách.

Osmipalcový stejnosměrný motor značky Advanced DC Motors roztáčí zadní kolo výkonem 27 koní až na rychlost 161 km/h, dojezd na jedno nabití přesahuje 100 km. Ekologii propagují LED-světlomety Osram Sylvania a také fakt, že celý stroj vznikl za něco víc než měsíc z recyklovaných materiálů.

Novodobé easy ridery čeká v první řadě časté dobíjení. Technologie konzervace elektrické energie sice v poslední době dostala nové impulzy, ale poměrem hmotnost a cena/kapacita stále prohrává s nádrží benzinu. A také by si řidiči měli pořídit walkmana, aby po cestě něco slyšeli. Broukání polovodičů je totiž slabou náhražkou za lomoz obřího dvouválce s netlumeným výfukem...

Siemens Smart Chopper
Autoři:




Nejčtenější

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

Kia Carens - front
Autocentral: Test Kia Carens 1.7 CRDi

Značka Kia se těší čím dál tím větší oblibě. Jaká je Kia Carens 1.7 CRDi, ohlodávaná tři roky zubem času?   celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Další z rubriky

Distinguished Gentleman's Ride - spanilá jízda motorek Prahou
OBRAZEM: Frajeři s kníry profrčeli Prahou

V neděli si přesně v poledne přes 92 tisíc elegantně oblečených motorkářů v 95 zemích nalepilo symbolický knírek na světlomet svého klasického „oldschool“...  celý článek

Harley-Davidson 2018
Harleye budou jezdit líp. Změny pro novou éru nejsou jen kosmetické

Ikonická americká značka vždy těžila z tradice a své dlouhé historie a k modernizacím přistupuje hodně opatrně. Pod označením Next Custom Revolution...  celý článek

Harley Davidson Street Rod
Harley pro manželky na sobě zamakal v posilovně

Když začnete poctivě každý den makat v posilovně, po roce budete vypadat stejně jako nový Street Rod vedle původního modelu Street 750. Posílený motor doplněný...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.