Siemens Smart Chopper a Paul Teutul, zakladatel Orange County Choppers

Siemens Smart Chopper a Paul Teutul, zakladatel Orange County Choppers | foto: Siemens

První chopper, který tankuje u zásuvky

  • 130
Elektroskútry jsou dnes běžně k mání za pár tisíc, plnokrevná motorka bez nádrže pro pravého Američana s dlouhým knírem, tetováním a černými brýlemi tu ještě nebyla. Tahle totiž čerpá energii z veřejné 110voltové sítě, a inteligentní nabíječ se umí dokonce spouštět i na americkou obdobu nočního proudu.

Po jaguaru kombi s fordovským dieselem a přepážkou na odpočet DPH, po vznětovém porsche a zprávách, že s naftou koketuje i Ferrari, už jsme si mysleli, že nás nemůže nic překvapit. Jenže americká pobočka Siemensu spolu s renomovaným výrobcem těch nejklasičtějších zámořských chopperů Orange County Choppers představila funkční elektrochopper.

Bílé proudnicové monstrum pojmenované Siemens Smart Chopper, připomínající polokapotované mamuty typu Yamaha Warrior, muselo decentně zakrýt, že na místě obřího karteru a precizně vybroušených chladicích lamel je ukryto šest akumulátorů, a obléklo se hodně netradičně. Vyjímat se muselo i logo Siemens, s nímž bude jednostopé vozidlo, pro které se už ani nehodí název motorka, objíždět výstavy a veletrhy zaměřené na elektřinu ve všech podobách.

Osmipalcový stejnosměrný motor značky Advanced DC Motors roztáčí zadní kolo výkonem 27 koní až na rychlost 161 km/h, dojezd na jedno nabití přesahuje 100 km. Ekologii propagují LED-světlomety Osram Sylvania a také fakt, že celý stroj vznikl za něco víc než měsíc z recyklovaných materiálů.

Novodobé easy ridery čeká v první řadě časté dobíjení. Technologie konzervace elektrické energie sice v poslední době dostala nové impulzy, ale poměrem hmotnost a cena/kapacita stále prohrává s nádrží benzinu. A také by si řidiči měli pořídit walkmana, aby po cestě něco slyšeli. Broukání polovodičů je totiž slabou náhražkou za lomoz obřího dvouválce s netlumeným výfukem...

Siemens Smart Chopper