Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

První dotyk: nový Opel Astra se chystá na start

aktualizováno 
Nabídne víc prostoru a techniku aut stojících o třídu výš. Nový Opel Astra se začne prodávat počátkem příštího roku. K vidění bude v září na autosalonu ve Frankfurtu.

Americký sprinter na 100 metrů obalený hromadou svalů, ale přesto zatraceně rychlý. To se mi vybavilo, když jsem na vlastní oči poprvé uviděl nový Opel Astra. Automobilka evropským novinářům zatím ukázala stojící automobil.

Světla jako poznávací znamení

Působit sportovním dojmem, vypadat rychle, agresivně a mohutně. A ještě k tomu elegantně. Na to lidé kupující nové auto v poslední době slyší. A takový je i nejnovější opel. Možná se designem tomuto trendu až trošku podbízí, ale diskuse, jestli to na zákazníky zabere, je asi zbytečná. Vůbec o tom nepochybuji. Má to jen jednu nevýhodu.

"Hrozí, že nadčasovost nebude silnou stránkou tohoto modelu. Je možné, že se poměrně rychle okouká. Ale i tak na něj pořád bude hezký pohled," uvažuje Radek Laube, šéfredaktor měsíčníku AutoDesign & Styling.

Čím tedy astra vzbuzuje nejvíc emocí? Především je to opticky klesající zádí, která vytváří dojem dvoudveřového kupé. Pomáhá tomu navíc i hodně zkosený přední sloupek. Dojem luxusu při pohledu z boku pak zvyšuje chromové orámování předních i zadních oken. Prvek, který je obvyklý až u aut o třídu výš.

Míry Opelu Astra
délka x šířka x výška 4 419 x 1 810 x 1 510 mm
rozvor 2 690 mm
objem kufru 380 l

Výrazná je baculatá zadní část auta, která připomíná kombi od většího modelu Opel Insignia. Nijak výrazně, ve srovnání s bočními a zadními tvary, nepůsobí předek. Tam zaujmou jen vykrojená čelní světla s páskem LED diod pro denní svícení ve tvaru bumerangu. Podobný tvar mají i světla vzadu. Vždy tak bezpečně poznáte, že před i za vámi jede právě astra. Poměrně zvláštně na kapotě působí jeho víko, které končí v polovině předních světel.

Důvodem je praktičnost. "Při drobných ‚městských‘ nehodách si zničíte nárazník a přinejhorším světla. Kapota zůstane neporušená," vysvětluje Martin Hejral, mluvčí automobilky Opel pro Českou republiku.

Uvnitř jako ve větší insignii

Když vás auto zaujme zvenku, ještě to neznamená, že si ho koupíte. Automobiloví designéři přiznávají, že teprve když si sednete dovnitř, během patnácti sekund stoprocentně víte, jestli se vám líbí, nebo ne. I proto v designérských týmech existují lidé, kteří nedělají nic jiného, než zkoumají, jak který materiál vypadá a jak působí na dotek.

Nový Opel Astra

"Obrovský důraz klademe na volant, vnější kliku dveří, madlo nebo řadicí páku," přiznává designér Opelu Malcolm Ward. U nové astry měli designéři práci výrazně ulehčenou o to, že vzhled vnitřku se prakticky neliší od Opelu Insignia. Použita byla kaplička před řidičem, téměř stejný je i středový panel. Oproti insignii přibyl například efektní světelný proužek u řadicí páky. Kdo bude chtít vytvořit trošku odlišný interiér, bude mít šanci zvolit mezi černým, červeným nebo světle modrým dekorem palubní desky.

Překvapivě hodně místa

Ačkoliv jsme astru neřídili, uvnitř jsme sedět mohli. A tady přišlo překvapení. Přestože se zvenku zdá, že vzadu moc místa zejména nad hlavou nebude, opak je pravda. Na zadních sedadlech může sedět člověk s výškou 185 centimetrů a ještě bude mít mezi stropem a hlavou rezervu. Hodně místa je na zadních sedadlech i pro nohy.

Astra boduje také velikostí kufru, který má objem 380 litrů. Například konkurenční VW Golf má o 30 litrů méně. A co nechcete dát do kufru, uložíte do odkládacích ploch uvnitř auta. Do dveří se vejdou 1,5litrové PET lahve a menší či větší další odkládací plochy třeba na termosku s kávou jsou ve středovém tunelu.

Nový Opel Astra

Chystá se kombi

Nová astra od insignie nepřebírá jen podobu interiéru, použije i její techniku. Využijí se světlomety, které pracují v devíti režimech podle toho, jaké je počasí, množství světla a zda auto zatáčí. Další technickou vychytávkou je kamera snímající dopravní značky. V okamžiku, kdy přečte značku omezující rychlost, promítá ji na displej před řidičem do doby, než omezení skončí.

Sportovně zaměření řidiči pak ocení z menšího Opelu Corsa převzatý nosič dvou jízdních kol, který je zabudovaný pod zavazadlovým prostorem.

První zákazníci si astru odvezou v lednu, v polovině příštího roku bude kombi. Opel zatím nezveřejnil nabídku motorů. Odhadovat se dá to, že základní verze bude mít agregát o objemu 1,4 litru s výkonem 74 kW. Bariéra mlčení panuje i kolem ceny. Náš odhad se pohybuje mezi 330 až 370 tisíci korun.

podvozek: klasika i moderna

Astra dostane adaptivní podvozek FlexRide, se kterým se poprvé představila větší insignia. Systém samočinně přizpůsobuje nastavení  podvozku aktuální jízdní situaci a požadavkům řidiče (má na výběr ze třech režimů: Standard, Sport a Tour).

Všechny čtyři tlumiče jsou vybaveny systémem elektronické regulace a dokážou měnit tuhost v řádu milisekund, takže se podvozek umí přizpůsobit převažujícím podmínkám jízdy – rychlosti, zatáčkám i stylu ovládání řidiče.

Mají také přispívat k bezpečnosti. Například při kritickém vyhýbacím manévru v komfortním režimu Tour se tlumiče během několika milisekund přitvrdí pro lepší stabilitu.

Konstruktéři zvolili pro přední nápravu zavěšení McPherson, dozadu se rozhodli pro vlečená ramena spojená torzní příčkou a doplněná o Wattův přímovod, který zachycuje příčné síly vznikající především při jízdách zatáčkami.

Nový Opel Astra





Nejčtenější

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

Kia Carens - front
Autocentral: Test Kia Carens 1.7 CRDi

Značka Kia se těší čím dál tím větší oblibě. Jaká je Kia Carens 1.7 CRDi, ohlodávaná tři roky zubem času?   celý článek

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Další z rubriky

Hyundai Kona
První dojmy: městský floutek Hyundai Kona má štramácký kabát

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Zatraktivnit značku, oslovit nové zákazníky a přispět k dosažení pozice nejsilnější asijské značky v Evropě – takovými hesly začíná oficiální popis nového vozu...  celý článek

Wey
Autofotka týdne: Číňané jsou největší překvapení autosalonu ve Frankfurtu

Čínské automobilky udělaly na letošním frankfurtském autosalonu dobrý dojem. Zda je to pro zavedené automobilky špatná zpráva se teprve ukáže. Do Evropy se...  celý článek

Volvo XC40
XC40: nejmenší volvo přináší novou platformu, přidá i nové tříválce

XC40 je nejmenší SUV švédské značky a zároveň první zástupce nové generace kompaktních modelů Volvo. Vyrábět se bude v Belgii a dostane několik novinek, které...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.