Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

První fotky i30: nový hyundai z Česka se odhaluje

  9:03aktualizováno  9:03
Hyundai i30 se v nové generaci představí už po pěti letech. Posadit se do něj bude možné poprvé na autosalonu ve Frankfurtu příští týden. Prodávat se začne příští rok.

Nový Hyundai i30 | foto: Hyundai

Vyhlášení války Jeho Veličenstvu Volkswagenu Golf, který tuhle kategorii aut proslavil, je otázkou měsíců. Korejci se už naučili stavět dobrá auta a s novými modely dotahují poslední kousíčky ztráty, které mají na zavedené výrobce. K houževnatosti se teď připojil optimismus rychle rostoucího koncernu Hyundai (patří do něj také Kia), který je mezi největšími automobilkami na světě.

Nový Hyundai i30 stojí na základech stávajícího modelu, také výroba v nošovické továrně zůstane zachována. Opět je to model, který Hyundai vyvíjel v Evropě pro Evropany, design dostal na starosti Tomas Burkle, který kdysi maloval BMW.

Nový Hyundai i30

I nová i30 bude razit filozofii jednoduchosti a účelnosti zabalené do atraktivního designu. Chybět nemá ani bohatá výbava: vestavěná navigace, dvouzónová klimatizace nebo prosklená střecha, to jsou ty nejzajímavější speciality. K tomu ambice dosáhnout na vysoké hodnocení z crashtestů EuroNCAP a 378 litrů místa pro náklad v kufru.

Pod kapotu má být na výběr ze čtyř motorů s výkony od 90 do 135 koní, dva jsou atmosférické benzinové, dva turbodiesely, v obou případech má slabší verze objem 1,4 a silnější 1,6 litru.

Nový Hyundai i30

Ti, kterým se poštěstilo do nové i30 usednout, si chválí prostornost interiéru: s předními sedadly úplně odsunutými vzad se prý víc než 180centimetrový pasažér posadí dozadu bez toho, aby narážel koleny o opěrák před sebou, uvádí italský server Autoblog.it.

Autor:




Nejčtenější

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Další z rubriky

BMW X3
BMW X3 má v nové generaci hranaté mlhovky a šestiválec s turbem

Po obvyklých sedmi letech BMW mění model X3 za novou generaci. V řadě mnichovských SUV, která brzy pokryje kompletní spektrum od X1 do X7, má důležitou pozici...  celý článek

Hyundai Kona
První dojmy: městský floutek Hyundai Kona má štramácký kabát

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Zatraktivnit značku, oslovit nové zákazníky a přispět k dosažení pozice nejsilnější asijské značky v Evropě – takovými hesly začíná oficiální popis nového vozu...  celý článek

Autosalon Frankfurt 2017
Subaru Impreza se vrací do Evropy, opět jako hatchback

Nová platforma, nové motory, důkladně zmodernizovaný design, ale samozřejmě také pohon všech kol. K tomu sériově dodávaná převodovka CVT. To je nová Impreza,...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.