Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

První indický supersport vyjede za rok. Stačí mu 243 koní

  15:03aktualizováno  15:03
Supersporty už si vysnili i řidiči rikš, skútrů a slonů. DC Design Avanti je první čistě indický supersport. Nevypadá špatně. Pod kapotou má dvoulitrový čtyřválec, málo to je jen pro moderní rozmazlence...

DC Design Avanti | foto: DC Design

Indie je zemí, kde mají auta opravdoví boháči. Škodovky tam platí za luxusní auta, ke kterým máte řidiče. A s infrastrukturou je to tam ještě mnohem horší než v Číně – tam mají ve městech a kolem nich silnice a dálnice. To v Indii si musíte cestu vystopovat v terénu sami. Na to se tedy hodí spíš off-road, však má taky podle informací iDNES.cz indická verze Škody Rapid podvozek naladěný a chráněný tak, jako by v Evropě šlo o verzi Scout.

Jiná optika

Ale zpátky k supersportu. Šéf studia DC Design Dilip Chhabria si usmyslel, že chce postavit první originální indický supersport. Vzhledem k tomu, že pro většinu Indů je auto nedostižným snem, může se takový indický supersport spokojit 243 koňmi... Vždyť Tatu Nano by taky moc Evropanů neoznačilo za auto – jak jezdí nejlevnější auto světa čtěte zde

Jen pro srovnání: v roce 1954 měl legendární Mercedes 300SL s racčími křídly 212 koní a byl považován za jeden z nejlepších sportovních vozů své doby. A v osmdesátých letech měly osmiválce Ferrari 240 koní.

Designérská hvězda

Jméno indického sporťáku vzdává hold velkým italským karosářům, na které se stejně asijské značky obrací, když chtějí postavit fakt hezké auto. Avanti se ale povedlo.

DC Design Avanti

Dvě písmena v názvu bombajského designstudia jsou totiž iniciálami Dilipa Chhabrii. Rozhodně to není nějaký nazdárek, studoval na nejprestižnější škole pro autodesignéry, americké Art Center College of Design v kalifornské Pasadeně. Chvíli se pak zdržel v Detroitu v týmu stylistů General Motors. Jeho studio má v portfoliu na šest stovek aut a dopravních prostředků a jejich studií.

DC občas zavítá i na evropské autosalony. Třeba do Ženevy v roce 2004 přivezla studii sporťáku jménem GO postaveného na základech amerického superportu Noble M12 GTO.

Chhabriovo studio stojí třeba za prvním prototypem Aston Martinu Vanquish, ve kterém jezdil agentu 007 v bondovce Dnes neumírej. Tehdejší majitel Aston Martinu Ford pak vanquishe představil v roce 2003 na autosalonu v Detroitu, to už studio DC Design fungovalo deset let.

Chystá se i 400 koní

DC Design Avanti je dlouhý 4,623 metru, široký 1 967 a vysoký 1 213 milimetrů a rozvor je 2,7metrový. Devatenáctipalcové ráfky obouvají vepředu pneumatiky 255/35 a vzadu 295/30. Pod nimi jsou schované 330milimetrové kotouče, které musí ubrzdit 1 562 kilo suché hmotnosti.

Závěsy kol tvoří dvojitá asymetrická ramena, která jsou připojená k prostorovému šasi z hliníkových trubek. Karoserie má být z uhlíkových kompozitů.

Doprostřed – tedy za záda posádky – uložili konstruktéři přeplňovaný Fordův čtyřválec Ecoboost s výkonem 243 koní a 366 newtonmetry krouticího momentu. K němu počítají s šestistupňovou manuální, nebo šestistupňovou dvouspojkovou automatizovanou převodovkou. Motory se budou dovážet z Velké Británie. Stavba celých aut pak bude probíhat v indickém Pune; ve stejném městě vyrábí Škodovka laciný sedan Rapid.

Elektronicky omezená maximálka indického supersportu je 250 kilometrů v hodině. Z nuly na stovku se rozdovádí za sedm sekund.

DC Design Avanti

Počítá se ale i s použitím hondího šestiválce s výkonem 400 koní pro říznější verzi.

Z indických rupií přepočítaná cena je 1,1 milionu. Už kvůli odlišným homologačním předpisům se ale nedá předpokládat, že by se avanti kdy podívalo na evropské silnice.

DC Design chce nejprve vyrábět dvě stovky svých supersportů ročně. Časem by se ale rádi dostali na desetinásobný objem výroby. Teď zatím startuje testování prototypu a příprava na homologaci. První kousky si indičtí boháči odvezou koncem roku 2013.





Nejčtenější

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Další z rubriky

Honda Urban EV Concept
OBRAZEM: Elektrický sen doktora Blažeje, to je nádherná hondička

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Doktor Arnošt Blažej jezdil civikem první generace do nemocnice na kraji města a snilo o něm celé Československo (o autě pánové, o fešákovi Arnoštovi dámy)....  celý článek

Autosalon Frankfurt 2017
Subaru Impreza se vrací do Evropy, opět jako hatchback

Nová platforma, nové motory, důkladně zmodernizovaný design, ale samozřejmě také pohon všech kol. K tomu sériově dodávaná převodovka CVT. To je nová Impreza,...  celý článek

Volvo XC40
XC40: nejmenší volvo přináší novou platformu, přidá i nové tříválce

XC40 je nejmenší SUV švédské značky a zároveň první zástupce nové generace kompaktních modelů Volvo. Vyrábět se bude v Belgii a dostane několik novinek, které...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.