Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

První jízda v novém Audi A3 Cabrio

aktualizováno 
Malé, sexy a pořád je to audi. Vypadá jako kupé, dobře sedí, je skvěle odhlučněné a skládací střecha mu dává skutečně jinou dimenzi. Není však levné a u základní dieselové motorizace 1.9 TDI si člověk položí otázku, pro koho takové auto skutečně je.

Audi A3 Cabrio | foto: Audi

Nutno ovšem dodat, že z objektivních příčin se nám to hlavní, co dělá cabrio kabrioletem, vyzkoušet nepodařilo. Lilo jako z konve, a tak jsme raději střechu neotvírali.

Zato jsme zcela záměrně projeli dvě zcela odlišné motorizace nového cabria. Vůz se základním dieselem 1.9 TDI 77 kW a proti němu přeplňovaný benzinový dvoulitr TFSI s automatickou převodovkou s takřka dvojnásobným výkonem 147 kW.

Jestliže rozdíl v ceně je 200 000 korun, rozdíl v pocitu z jízdy je mnohem dramatičtější. Základní dieselový kabriolet je opravdu pro klidné, rozvážné a spořivé jezdce. Točivý moment má 250 Nm, zrychlení z 0 na 100 zvládá za 12,3 a maximálka má být 185 km/hod., výrobce udává kombinovanou spotřebu 5,1 litru nafty na sto kilometrů výletu. V létě si stáhnete střechu, lechtáte plyn, nikam nespěcháte a hlavně se nepokoušíte moc předjíždět. Vítr vane do vlasů a vy se nemusíte bát o kšiltovku.

200koňový turbobenzin je z jiného těsta a po pravdě takovému vozu mnohem více sluší. Pravověrný, nadupaný kabriolet, s nímž chvíli jedete jako šnek, abyste vzápětí mohli vystřelit vpřed. Točivý moment má 280 Nm, zrychlení na stovku zvládne za 7,3 sekundy, maximálka je 231 km/hod. Udávaná kombinovaná spotřeba je 7,6 litru benzinu na sto kilometrů, ale kdo bude s přeplňovaným dvoulitrem jezdit jak se sluší a patří, bude hlásit hodnotu o poznání vyšší. Jízda oproti slabému TDI je nesrovnatelná. Nejde o to, jet po dálnici nebo okresce 231 km/hod., ale jen ta akcelerace na světlech, pocit, že můžete bez problémů předjet, co potřebujete, je k nezaplacení. Tady si třeba i díky stylovým kruhovým výdechům připadáte jak v TT.

Látkovou střechu je možné skládat a natahovat i za jízdy až do třicetikilometrové rychlosti. Interiér je z perfektních materiálů, sedačky pevné a přitom pohodlné.

Vůz bude dodáván ještě s benzinovými motory 1.6 (76 kW) a 1.8 TFSI (118 kW) a také se silnějším dieselem 2.0 TDI (103 kW). Cena vozu začíná na 763 600 u verze 1.6 a končí na téměř 1 200 000 verze 2.0 TFSI S Line. Za příplatkovou výbavu můžete samozřejmě i u střechyprosté A3 utratit spoustu peněz.

Autor:




Nejčtenější

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Polestar 1
OBRAZEM: Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, pohon a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Další z rubriky

Philips and Renault collaborate at the 2017 Frankfurt Motor Show
OBRAZEM: Hyundai i30 má nový krásný zadek

Fastback je trochu pozapomenutý druh karoserie. Poslední dobou ovšem zažívá renesanci, akorát se jim říká jinak. Ladně splývající záď sportovního střihu nově...  celý článek

Pilot Formule 1 Lewis Hamilton představil na autosalonu ve Frankfurtu...
Auťák z jiné planety: Mercedes-AMG Project One je ochočená formule

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Ještě nikdy nemělo silniční auto tak blízko k formuli 1 jako chystaný Mercedes-AMG Project One. Supersport má uzavřenou karoserii a dvě místa v kabině, jinak...  celý článek

SsangYong Rexton
Rexton je po 16 letech nový. Offroadové techniky se nevzdal

V době, kdy nová generace u teréňáku znamená hlavně nárůst luxusu nebo rovnou odklon od jízdy v terénu, se SsangYong rozhodl postavit zcela nový model, který...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.