Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

První jízda v novém Audi A3 Cabrio

aktualizováno 
Malé, sexy a pořád je to audi. Vypadá jako kupé, dobře sedí, je skvěle odhlučněné a skládací střecha mu dává skutečně jinou dimenzi. Není však levné a u základní dieselové motorizace 1.9 TDI si člověk položí otázku, pro koho takové auto skutečně je.

Audi A3 Cabrio | foto: Audi

Nutno ovšem dodat, že z objektivních příčin se nám to hlavní, co dělá cabrio kabrioletem, vyzkoušet nepodařilo. Lilo jako z konve, a tak jsme raději střechu neotvírali.

Zato jsme zcela záměrně projeli dvě zcela odlišné motorizace nového cabria. Vůz se základním dieselem 1.9 TDI 77 kW a proti němu přeplňovaný benzinový dvoulitr TFSI s automatickou převodovkou s takřka dvojnásobným výkonem 147 kW.

Jestliže rozdíl v ceně je 200 000 korun, rozdíl v pocitu z jízdy je mnohem dramatičtější. Základní dieselový kabriolet je opravdu pro klidné, rozvážné a spořivé jezdce. Točivý moment má 250 Nm, zrychlení z 0 na 100 zvládá za 12,3 a maximálka má být 185 km/hod., výrobce udává kombinovanou spotřebu 5,1 litru nafty na sto kilometrů výletu. V létě si stáhnete střechu, lechtáte plyn, nikam nespěcháte a hlavně se nepokoušíte moc předjíždět. Vítr vane do vlasů a vy se nemusíte bát o kšiltovku.

200koňový turbobenzin je z jiného těsta a po pravdě takovému vozu mnohem více sluší. Pravověrný, nadupaný kabriolet, s nímž chvíli jedete jako šnek, abyste vzápětí mohli vystřelit vpřed. Točivý moment má 280 Nm, zrychlení na stovku zvládne za 7,3 sekundy, maximálka je 231 km/hod. Udávaná kombinovaná spotřeba je 7,6 litru benzinu na sto kilometrů, ale kdo bude s přeplňovaným dvoulitrem jezdit jak se sluší a patří, bude hlásit hodnotu o poznání vyšší. Jízda oproti slabému TDI je nesrovnatelná. Nejde o to, jet po dálnici nebo okresce 231 km/hod., ale jen ta akcelerace na světlech, pocit, že můžete bez problémů předjet, co potřebujete, je k nezaplacení. Tady si třeba i díky stylovým kruhovým výdechům připadáte jak v TT.

Látkovou střechu je možné skládat a natahovat i za jízdy až do třicetikilometrové rychlosti. Interiér je z perfektních materiálů, sedačky pevné a přitom pohodlné.

Vůz bude dodáván ještě s benzinovými motory 1.6 (76 kW) a 1.8 TFSI (118 kW) a také se silnějším dieselem 2.0 TDI (103 kW). Cena vozu začíná na 763 600 u verze 1.6 a končí na téměř 1 200 000 verze 2.0 TFSI S Line. Za příplatkovou výbavu můžete samozřejmě i u střechyprosté A3 utratit spoustu peněz.

Autor:


Nejčtenější

Uhýbejte vpravo. Pravidla pro průjezd sanitek se změní od října

Nový způsob řazení v jízdních pruzích při průjezdu policie, hasičů a záchranářů.

Řidiči v kolonách budou muset nově uvolnit vozům policie, hasičů a záchranářů prostor mezi levým a přiléhajícím jízdním...

Vstupní bránu do Itálie čekají po pádu mostu kolony a dopravní katastrofa

Ponte Morandi v Janově na archivním snímku

Zborcení mostu v Janově je nejen tragédií pro všechny, které pád přímo zasáhl a poškodil, ale i katastrofou pro město....



Milovník betonu. Morandiho mosty jsou krásné, ale moc nevydrží

04

Vzděláním inženýr, duchem architekt. Riccardo Morandi patřil k nejvýznamnějším italským tvůrcům 20. století, díky své...

Kečupgate: nová aféra Volkswagenu startuje v kantýně

Kečup, který se podává k párkům v kantýnách Volkswagenu v německém Wolfsburgu.

Volkswagen stála aféra dieselgate, od které zanedlouho uplynou tři roky, miliardy eur. Někteří bývalí členové...

Škoda Fabia lépe vypadá a má už jen litrové motory

Škoda Fabia s novou tváří

Škoda Fabia přichází do prodeje v modernizovaném provedení. Za ceny od 279 900 Kč nabízí vylepšený vzhled, standardně...

Další z rubriky

Nejmenší audi přišlo o diesely a přidalo na agresivitě a digitalizaci

Audi A1 Sportback 2018

Audi po osmi letech mění nejmenší modelovou řadu A1 Sportback. Agresivnější vzhled doplňuje paleta výhradně zážehových...

Autofotka týdne: Nejkrásnější a nejrychlejší Aston Martin

Aston Martin DBS Superleggera

Aston Martin představuje speciální provedení svého modelu DBS. Superleggera je další novinkou, kterou ikonická britská...

Čím méně dveří, tím absurdnější cena. To je kupé Range Roveru

Range Rover SV Coupé

Range Rover se vrací ke kořenům. Několika stovkám zákazníků dodá třídveřový model. Právě první generace Range Roveru...

Najdete na iDNES.cz