Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

První kilometry s novou Astrou Sedan

aktualizováno 
Až na výjimky v podobě levného Renaultu Thalia a Dacie Logan se jim v Česku moc nedaří. Tento typ aut se nejlépe prodává v Rusku a v Turecku. O čem je řeč? O autech z kategorie sedan.

Opel Astra Sedan | foto: Opel

Právě v Turecku, kde sedany různých značek potkáváte prakticky neustále, se uskutečnilo mezinárodní představení nového Opelu Astra Sedan.

Turecko samozřejmě nebylo vybráno náhodou. U Opelu počítají s tím, že třetina vyrobených sedanů skončí právě tam, s další třetinou se počítá pro Rusko a poslední třetina se rozptýlí po zbytku Evropy.

Chris Lacey z koncernu General Motors vysvětluje důvody, proč zákazníci v prvních dvou uvedených regionech tak často žádají vozy s tradiční karoserií typu sedan: "Automobily v zemích tohoto regionu často převážejí více pasažérů než v zemích západní Evropy. A pokud vyrazí na dovolenou celá rodina, je zapotřebí i pořádně velký zavazadlový prostor. Svoji roli sehrává i fakt, že uzavřený a oddělený kufr působí i bezpečnějším dojmem.“

Prorazí Astra Sedan v Česku?
Na tomto názoru něco bude. S kufrem o objemu 490 litrů toho astra sedan odveze docela dost.

Obyvatelé Česka jsou ale národem chalupářů, kteří spíš dávají přednost pětidveřovým hatchbackům, případně kombíkům, do jejichž zavazadlových prostorů po odklopení pátých dveří snáz nacpou třeba sekačku nebo velkou bednu se sklizenou úrodou jablek.

Astra Sedan tu navíc má i přímé konkurenty. Když pomineme nejlevnější zástupce sedanů v podobě Renaultu Thalia a Dacie Logan, kteří jsou už vývojově zastaralí, bude astra bojovat s Renaultem Mégane a novým Fiatem Linea vycházejícím z Fiatu Grande Punto.

Může se hodit

Nové i ojeté automobily Opel Astra můžete koupit na www.automodul.cz

Pokud jde o cenu, začíná astra vcelku zajímavě na částce 399 900 korun za model s motorem o objemu 1.6 litru a s výkonem 85 kilowattů.

V základní výbavě budou čtyři airbagy, multifunkční informační displej, elektrické ovládání předních oken, centrální zamykání, sedadlo nastavitelné ve čtyřech směrech, elektrické ovládání víka kufru nebo dělená a sklopná zadní sedadla.

Připlácet se kupodivu musí například za autorádio. A to nejméně šestnáct tisíc korun. Další příplatková výbava nabízí klimatizaci, stabilizační systém ESP, parkovací senzory, asistenta pro rozjezd do kopce, bi-xenonová světla. Cena pak logicky narůstá o desítky tisíc korun.

Základní motor do kopců ne
Při testovacích jízdách jsme vyzkoušeli základní motor s výkonem 85 kilowattů.

Při jízdě po rovných silnicích a po dálnici byla jízda příjemná. Pochvalu si zaslouží nastavení podvozku, který byl příjemně tvrdý, ale zároveň jízda na horších silnicích nebyla žádným utrpením.

Zvládnout se daly i přejezdy až neuvěřitelně často rozmístěných zpomalovacíh retardérů. Takže tady panuje naprostá spokojenost.

Pověstný chleba se začal lámat až ve chvíli, kdy jsme od pobřeží zamířili do hor plných zatáček a prudkých stoupání. Tam motor začal ztrácet dech, a proto bylo potřeba velmi často řadit na druhý a někdy i na první rychlostní stupeň.

A to jsme jeli ve dvou a prakticky bez zavazadel. Kdo tedy bude jezdit v kopcovitém terénu a s více pasažéry, měl by se spíš zajímat o nejsilnější motor s výkonem 103 kilowattů. Cena této verze začíná na částce 443 900 korun.

Druhý testovací den jsme silnější benzinový motor vyzkoušeli se čtyřstupňovou automatickou převodovkou. Kdybychom se měli rozhodnout, čemu dát při koupi přednost, tato kombinace byl jasně vyhrála.

Je ale potřeba odhlédnout od toho, že nepříliš dobře vybavená základní verze stojí 488 900 korun. Jízdní vlastnosti jsou ale skvělé. Už zmíněný dobrý podvozek ve spojení se silným motorem a řidičovy pokyny ochotně plnící automatickou převodovkou si nás získal.

Místa je vzadu dost
Uvnitř auta se oproti jiným astrám nic nemění. Zůstává pro někoho možná dost strohá a chladna palubní deska. Záleží ale na vkusu každého. My ji oceňujeme za jednoduchost, která je při běžném použití z pohledu řidiče důležitější.

Opel Astra Sedan má ve srovnání s přímými konkurenty největší rozvor. Vzhledem k tomu, že vychází z verze kombi, je oproti pětidvéřovému hatchbacku delší o devět centimetrů.

To se odráží i na dostatečném prostoru pro nohy cestujících na zadních sedadlech.

Tento fakt, se poněkud těžkopádně snažili ještě zvýraznit organizátoři testovacích jízd, když nás asi na deset kilometrů usadili na zadní sedadlo a řízení svěřili vlastnímu tureckému řidiči. Před nastoupení ale ještě rychle posunuli přední sedadla vpřed, jak jen to bylo možné. Nebohý řidič přilepený na volant pak na náš dotaz, zda se mu řídí pohodlně, poněkud zkroušeně odpověděl, že anglicky nerozumí.

Opel Astra Sedan v číslech

Motor převodovka základní cena (Kč)*
1.6 (85 kW) 5st. manuální 399 900
1.6 (85 kW) 5st. Easytronic 419 900
1.8 (103 kW) 5st. manuální 443 900
1.8 (103 kW) 4st. automomatická 488 900
1.3 CDTI (66 kW) 6st. manuální 449 900
1.7 CDTI (74 kW) 5st. manuální 449 900
Poznámka: * ceny jsou včetně dlouhodobé slevy na všechny modely Opelu Astra ve výši 60tisíc korun
Zdroj: Opel


Srovnání s konkurenty Opel Astra Ford Focus Renault Mégane Fiat Linea
délka (mm) 4587 4488 4498 4560
šířka (mm) 1753 1840 1777 1946
výška (mm) 1458 1497 1460 1494
rozvor (mm) 2703 2640 2686 2600
objem kufru (l) 490 526 520 500
základní motor 1.6 1.6 1.4 1.4
výkon (kW) 85 85 73 57
základní cena (Kč) 399 900 610 990 347 900 319 900
Zdroj: internetové stránky prodejců

Autoři:




Nejčtenější

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Další z rubriky

Tuktuk Bajaj
Nejbizarnější motoristický zážitek je jízda tuktukem. Rád dělá kotrmelce

Byl to jeden z nejbizarnějších zážitků mého motoristického života, a to jsem jezdil už skoro se vším, co má čtyři kola. No jo, on má vlastně tuktuk jen tři,...  celý článek

Škdoa Karoq
První kilometry se Škodou Karoq: má skvělý podvozek na české cesty

Na Sicílii mají silnice rozbombardované podobně jako ve Středočeském kraji. I na nich je Karoq obdivuhodně pohodlný. I když je podvozek nádherně vláčný, je i...  celý článek

Kia Stinger
Žihadlo s pohonem zadních kol a šestiválcem je tady. Řídili jsme Stinger

Toto auto ukazuje, že to s automobilismem ještě není tak zlé. Má pohon zadních kol a pod kapotou podélně uložený benzinový šestiválec. Tahle kia je jedno z...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.