Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

První létající auto má před sebou testovací lety

aktualizováno 
První automobil údajně schopný létat čekají příští měsíc první testovací lety. Terrafugia Transition se přemění z dvousedadlového silničního auta na letadlo během 15 vteřin. Pokud zvládne testovací lety, do prodeje by se mělo dostat za rok a půl.

Jeho výrobce uvádí, že jsou s vozem běžné starosti, protože používá běžný bezolovnatý benzin a vejde se do normální garáže. Carl Dietrich, který podnik Terrafugia z Massachusetts řídí, říká, že jde o první kompletně integrovanou konstrukci, v níž se křídla skládají automaticky a celá jsou součástí vozu.

Model Transition vyvinuli experti z NASA. Na zemi i ve vzduchu ho pohání stejný motor a na jednu nádrž je prý schopen uletět 800 kilometrů rychlostí přes 180 kilometrů za hodinu. Dosud se ale testoval jen na silnicích při rychlosti do 150 km/h.

Dietrich uvedl, že podnik na stroj získal již 40 objednávek, i když se jeho maloobchodní cena odhaduje na 200 000 dolarů (přes čtyři miliony Kč). "Na letadlo je to velmi rozumné, ale na auto je to příliš i mezi luxusními vozy," dodal.

Jednu či dvě stinné stránky vůz má. Zajistit si k němu pojištění bude zřejmě problematické a vzlétnout s ním například v USA půjde jen na Aljašce, kde je start letadla ze silnice legální.

Dietrich je však optimista. Firma má podle něj potenciál zpřístupnit létání jednotlivcům za přijatelnou cenu a se značnou úsporou času.

Autoři: ,




Nejčtenější

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Kia Carens - front
Autocentral: Test Kia Carens 1.7 CRDi

Značka Kia se těší čím dál tím větší oblibě. Jaká je Kia Carens 1.7 CRDi, ohlodávaná tři roky zubem času?   celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Další z rubriky

Volvo od roku 2019 nabídne pouze elektrická či hybridní auta
Evropa je pozadu ve výrobě baterií pro elektroauta

Evropská komise má zájem o vytvoření konsorcia typu Airbusu, které by spojilo přední evropské společnosti s cílem vyvíjet technologie pro baterie. V této...  celý článek

Řidič, volant, řízení
Jezdíte v autě, nebo latríně? Ukliďte si i klimatizaci

Čas prosezený v autě už pomalu konkuruje tomu strávenému v obývacím pokoji na gauči. Za volantem tráví většina řidičů takovou dobu, že na čtyřech kolech jedí,...  celý článek

Nissan Dayz Roox
Japonská aféra: výrobce hliníku lhal o kvalitě, automobilky mají poplach

Druhý největší výrobce oceli v Japonsku Kobe Steel se přiznal, že falšoval údaje o kvalitě některých produktů dodaných zhruba 200 společnostem. Mezi nejvíce...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.