Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

První na světě: brněnské představení seatu do terénu

aktualizováno  9:19
Ve stejný moment se na autosalonech v Brně a španělské Barceloně představil nový model španělské automobilky. Altea XL si obula pohorky a vyráří do hor.

Z rodinného stěhováku je salonní drsňák, který ale umí zabrat i v terénu - všemi čtyřmi sedmnáctipalcovými koly, určenými výhradně pro něj. Oproti obyčejné bachraté sestřičce má o 40 milimetrů výše posazený podvozek.

O pohon všech kol se stará mezinápravová, elektronicky řízená spojka Haldex, která zajišťuje nepřetržité rozdělování hnacích sil v závislosti na aktuálních trakčních podmínkách.

Seat Altea FreetrackSeat Altea FreetrackSeat Altea Freetrack




Při běžné jízdě je točivý moment motoru přenášen na přední kola, zatímco je-li potřeba zvýšit účinnost přenosu hnacích sil na vozovku, může být až 50 % síly motoru přenášeno zadními koly.

Pod kapotu bude možné vybírat mezi dvoulitrovými motory. Benzinové dvousetkoňové TSIčko a 170koňové TDIčko.

Altea freetrack se bude prodávat s jedinou úrovní výbavy. Nejméně obvyklou položkou je multimediální zábavní systém, který obsahuje LCD obrazovku s úhlopříčkou 7 palců, uchycenou na stropě, a konektor RCA, který umožňuje připojení k DVD přehrávači, videohrám, notebooku nebo MP3 přehrávači.

Praktickým doplňkem jsou okenní roletky, nechybí klimatizace, dešťový senzor, automatické svícení, parkovací asistent, tempomat, palubní počítač nebo autorádio s CD a MP3 přehrávačem a ovládáním pod volantem. Samozřejmostí je stabilizační systém ESP, šest airbagů a kontrola tlaku v pneumatikách.

Do českého terénu vyrazí Altea FreeTrack na podzim letošního roku, o cenách se prozatím nic neví. Podle hlasů ze zákulisí by se mohla pohybovat na úrovni Škody Octavie Scout.

Autor:




Nejčtenější

Potašový důl na těžbu kobaltu v americkém Utahu
Kobalt může nabourat velkolepé plány na elektrickou budoucnost aut

Češi se seznámili za posledních několik týdnů dopodrobna s lithiem, tento kov ovšem není jediným, po kterém pasou výrobci akumulátorů. Mnohem větší patálie...  celý článek

Audi A7 Sportback
Nové Audi A7 Sportback umí až do 160 km/h plachtit s vypnutým motorem

Nové Audi A7 Sportback je pořádný kus auta, zcela nová generace přijíždí jen pár měsíců po nové vlajkové lodi značky, limuzíně A8. Pětidveřový fastback z ní...  celý článek

Sbírka starých škodovek trutnovského spolku Reincars.
Jejich vášní jsou staré škodovky, nadšenci jich obnovili už tři desítky

Je jich šest a spojuje je láska ke starým škodovkám. Členové trutnovského spolku Reincars dávají desítky let starým automobilům nový život.  celý článek

UAZ 469 Hunter
Hrdina lidové armády slaví 45 let, vyzkoušeli jsme nejnovější verzi

Zatímco americká armáda má své jeepy, sovětský blok v časech studené války spoléhal nejprve na slavný GAZ 69. Na vrcholu Brežněvovy éry přišel nový vojenský...  celý článek

Nejhorší je dát si dopředu nové zimní pneumatiky a vzadu nechat ojeté
VIDEO: Kupujete dvě nové zimní gumy? Podívejte se, proč je dát dozadu

Doba přezouvání na zimní obutí začíná. Měníte jen dvě pneumatiky? Dejte je na zadní nápravu auta i přesto, že vaše auto má poháněná přední kola.  celý článek

Další z rubriky

Philips and Renault collaborate at the 2017 Frankfurt Motor Show
OBRAZEM: Hyundai i30 má nový krásný zadek

Fastback je trochu pozapomenutý druh karoserie. Poslední dobou ovšem zažívá renesanci, akorát se jim říká jinak. Ladně splývající záď sportovního střihu nově...  celý článek

Jaguar E-Pace
E-Pace je nejmenší jaguar pro masy. Zas to zkouší s pohonem předních kol

Tradiční britská značka se mění. Většinu její nabídky sice stále tvoří sportovní sedany, ale v počtu prodaných aut brzy získají převahu SUV. Stačit bude, když...  celý článek

Toyota Tj Cruiser
Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U Toyoty se ale odvázali, jejich koncept...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.