Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

První neúspěch pro Škodu Octavii?

  19:48aktualizováno  19:48
Na letošní poslední sérii výsledků crashtestů čekala s napětím i mladoboleslavská novinka. Narozdíl od koncernového bratrance (Seat Altea) si ovšem neodnesla maximální pětihvězdičkové ohodnocení za ochranu posádky. V dalších dvou disciplínách si ale vedla nadprůměrně.

Ze čtrnácti testovaných aut si jich osm odneslo pět hvězdiček za ochranu posádky.

Pětihvězdičkové bezpečí nabízí za nejmenší auta Renault Modus.

Zástupci třídy, které říkáme nižší střední, uspěli všichni: Ford Focus, Citroën C4 i Bmw řady 1.

Z reprezentantů střední třídy odjíždí s čistým štítem inovovaný Citroën C5. Z manažerské třídy uspělo na výbornou Audi A6.

Pět hvězdiček si odváží i dva zástupci specifických kategorií: za MPV si vedla výborně altea od Seatu. Jako hodně bezpečné SUV se ukázal být VW Touareg.

Adeptů na absolutní vítězství v listopadovém kole bylo hodně, musely tak rozhodnout "vedlejší" disciplíny. V ochraně dětí v dětské sedačce a přívětivosti k chodcům si nakonec vedli stejně výborně Citroën C4 a Seat Altea. O nejvyšší stupínek se tak podělili.

A octavia?

Neúnavní diskutéři, kteří mají potřebu zařadit octavii do některé z automobilových tříd, si povšimnou, že pánové z EuroNCAP ji řadí k tzv. large family car. V tabulce se tak prostřední škodovka ocitá vedle VW Passat, Peugeotu 407, nebo Hondy Accord. Jak vidno, do střední třídy patří octavia nejen podle některých "potrhlých" motoristických novinářů. 

Z výsledku crashtestů vyplývá, že nová octavia je na tom špatně s ochranou řidiče. Při jejím laboratorním rozbíjení nejvíce trpěly nohy figuríny řidiče. Další disciplíny trojboje EuroNCAP šly octavii o poznání lépe. Dvě hvězdičky z maxima čtyř možných za ochranu chodců a čtyři z maximálních pěti za ochranu dítěte v autosedačce pasují letošní novinku z Mladé Boleslavi k tomu lepšímu.

Všimněte si... 

Za pozornost stojí Renault Modus, který se stal prvním pětihvězdičkovým autem z třídy nákupních tašek. Postavit malé a hezké auto umí leckdo. Postavit malé a bezpečné auto... to už je těžší.

Vyprávět by mohli Italové. Fiat Panda sice okouzlil motoristickou Evropu natolik, že byl pasován na auto roku 2004, v crashtestech ale propadl. Skóre 3 - 2 -1 (cestující - děti - chodci) rozhodně lichotivé není. Nijak valně si nevedla ani druhá "kabelka do města" Kia Picanto, ta si alespoň dobře rozumí s dětskou autosedačkou.

Ford Focus odvedl svůj vysoký standard, exceluje v ochraně posádky, po bok altey a c4 by se postavil, kdyby byl byl méně neomalený k chodcům.

Velkým (nemilým) překvapením je BMW řady 5. Majestátní koráb z Mnichova přetéká elektronikou a nejmodernější technikou. Přepych a výkony však nejsou vše a v konečném účtování si "pětka" odnesla čtyři hvězdičky za ochranu jak posádky, tak dětí. Stejně jako octavie o kategorii níže.

Zajímavá je i série jednohvězdičkových aut, které nemáji rády chodce. Skákat před příliš malé, nebo příliš velké auto EuroNCAP testy rozhodně nedoporučují. Prozatimní rekord (tři hvězdičky) vyrovnali jen oba vítězové.

Testy Euro NCAP: listopad 2004

ochrana cestujících

ochrana dětí

ochrana chodců

Supermnini
Renault Modus

*****

****

*

Hyundai Getz

****

****

*

Fiat Panda

***

**

*

Kia Picanto

***

****

*

Malé rodinné vozy
Citroën C4

*****

****

***

Ford Focus

*****

****

**

BMW řady 1

*****

***

*

Velké rodinné vozy
Citroën C5

*****

***

*

Škoda Octavia

****

****

**

Manažerské vozy
Audi A6

*****

****

*

BMW řady 5

****

****

*

Malá MPV
Seat Altea

*****

****

***

Velké off-roady (SUV)
VW Touareg

*****

****

*

Opakované testy

 

Mazda 2

****

***

**

Audi A6: 5-4-1 (posádka-děti-chodci)

BMW 1: 5-3-1 (posádka-děti-chodci)

BMW 5: 4-4-1 (posádka-děti-chodci)

Citroën C4: 5-4-3 (posádka-děti-chodci)

Citroën C5: 5-3-1 (posádka-děti-chodci)

Fiat Panda: 3-2-1 (posádka-děti-chodci)

Ford Focus: 5-4-2 (posádka-děti-chodci)

Hyundai Getz: 4-4-1 (posádka-děti-chodci)

Kia Picanto: 3-4-1 (posádka-děti-chodci)

Mazda 2: 4-3-2 (posádka-děti-chodci)

Renault Modus: 5-4-1 (posádka-děti-chodci)

Seat Altea: 5-4-3 (posádka-děti-chodci)

Škoda Octavia II: 4-4-2 (posádka-děti-chodci)

VW Touareg: 5-4-1 (posádka-děti-chodci)

Autoři: ,




Nejčtenější

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Další z rubriky

Pražská taxikářka Kateřina Šenkeříková
Ženy za volantem: Milí řidiči, chceme vám říct...

Jedenadevadesátiletá královna Alžběta II. celý život jezdí autem, aniž by měla řidičák, Eliška Junková by strčila spoustu mužů za volantem do kapsy, první...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.