Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

První obrázky Volva XC90. Chystá se i hybrid se spotřebou pod dva litry

aktualizováno 
Automobilka Volvo rozhodně není přeborníkem v uvádění novinek a po nedávném startu dvojice S60 a V60 si na opravdu nové Volvo nějakou dobu počkáme. Firma tak alespoň ukázala čtyři obrázky toho, jak by mohla v roce 2014 vypadat nová generace velkého SUV XC90.

Skica budoucího Volva XC90 | foto: Car and Driver

"Luxus už nebude přímo úměrný objemu motorů," řekl pro Autoweek šéf automobilky Stefan Jacoby. "Doba, kdy se počítaly válce, skončila."

Může se hodit

Líbí se vám Volvo a chcete si ho koupit? Vybírejte na Automodul.cz.

Automobilka Volvo totiž momentálně prochází velkou změnou – veškeré připravované modely budou stát na nové takzvané Scalable Platform Architecture (podvozková platforma, která je schopná přizpůsobit se jakékoli velikosti vozidla; její specialitou je také to, že auta zcela různých velikostí mohou vznikat na jedné výrobní lince) a budou používat výhradně čtyřválcové motory rodiny Volvo Environmental Architecture s různou úrovní zapojení hybridních prvků (například KERS). Většina těchto odznaků budoucnosti Volvo je ale prozatím ve vývoji, a tak automobilka nové modely stále jen připravuje.

Jacoby také prozradil, že Volvo pracuje na dieselovém hybridu, který vystačí s méně než dvěma litry nafty na 100 km. Zároveň má ale nabídnout až 600 newtonmetrů točivého momentu a 50kilometrový dojezd na baterky a s vypnutým motorem. K vidění by měl být v sériovém provedení už v lednu 2012 na autosalonu v Detroitu.

Fotogalerie

Prvním novým vozem, který bude na platformě SPA stát, bude nové Volvo XC90. To by se mělo objevit někdy v roce 2014 – otázkou je, zda je to rok začátku prodeje nebo jenom premiéry. Aktuální provedení XC90 je přitom na trhu od roku 2002, a tak tento vpravdě nadčasový model vydrží ve výrobě více než 12 let. To je v dnešním automobilovém světě opravdu neobvyklý jev, některé automobilky zkrátily modelový cyklus už i na pět let.

Do premiéry prvního skutečně revolučního novodobého volva tedy zbývá ještě hodně času, ale kalifornské designérské studio automobilky se americkým novinářům pochlubilo několika skicami, na nichž je naznačen možný vzhled budoucího modelu.

Nová XC90 tak možná vznikne pod taktovkou šéfa kalifornského designcentra Volva Chrise Benjamina. Peter Horbury, který je autorem stávajícího modelu a považuje ho za svůj majstrštyk, totiž povýšil a bude velet designérům celého čínského kolosu Geely, pod který švédská značka patří. Rozhovor s Peterem Horburym čtěte ZDE

U všech kreseb je vidět vcelku jednotný designový jazyk a odkaz na stávající modely, pokaždé jde ale o trochu jiné zpracování. Na jednom z obrázků je například vůz, který zcela jasně vzhledově vychází ze studií Concept You a Concept Universe uvedených během letošního roku na světových autosalonech. Většinou si ale XC90 na obrázcích ponechává dynamičtější linie než tyto koncepty, výjimkou je obrázek, kde má vůz prakticky rovné boční panely s výraznou "vlnou" až těsně pod linií oken, tak jako je tomu u současné XC90 a vlastně všech modelů automobilky.

Na jednom z obrázků je zase model natolik dynamicky střižený a má tak kompaktní provedení, že bychom jej tipovali spíše na nástupce menšího XC60. Takto dravý kabát asi velké SUV Volvo nedostane.

Designéři automobilky pochopitelně neprozradili, která z kreseb by mohla být sériové podobě nejbližší. Velmi pravděpodobné ale je, že finální varianta vozu bude pouze z těchto obrázků vycházet a celkově nakonec bude vypadat jinak.





Nejčtenější

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Kia Carens - front
Autocentral: Test Kia Carens 1.7 CRDi

Značka Kia se těší čím dál tím větší oblibě. Jaká je Kia Carens 1.7 CRDi, ohlodávaná tři roky zubem času?   celý článek

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

Další z rubriky

Volkswagen Golf sedmé generace prošel faceliftem.
VW upraví strategii, aby si Volkswagen, Škoda a Seat nekonkurovaly

Koncern VW chce, aby se její tři značky pro masový trh více odlišily, omezilo se tak překrývání a potlačilo napětí v rámci skupiny. Prohlásil to generální...  celý článek

Řidič, volant, řízení
Jezdíte v autě, nebo latríně? Ukliďte si i klimatizaci

Čas prosezený v autě už pomalu konkuruje tomu strávenému v obývacím pokoji na gauči. Za volantem tráví většina řidičů takovou dobu, že na čtyřech kolech jedí,...  celý článek

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.