Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Vlaková hedvábná stezka přiveze první auto z Číny, je to volvo

  12:45aktualizováno  12:45
Ve středu 31. května dorazí do distribučního centra v Zeebrugge v Belgii první sedan Volvo S90 vyrobený v Číně. Čínská automobilka Geely vlastní Volvo od roku 2010.

První volvo vyrobené v Číně | foto: Volvo

Společnost Volvo se chlubí tím, že je první automobilkou, která exportuje v Číně vyrobené vozy do Evropy díky nově zprovozněnému vlakovému spojení „One Belt, One Road“. Jde o jeden z prvních konkrétních kroků v plánovaném znovuotevření tzv. Hedvábné stezky, od které si někteří ekonomové slibují rozvoj obchodu s Čínou, druzí naopak varují před rostoucí ekonomickou závislostí na této asijské velmoci.

Volvo S90
Volvo S90

Čínskou Zhejiang Geely Holding Group vlastněné Volvo každopádně prezentuje hlavně výhody, a to výrazné zkrácení dodacích lhůt a přínos pro ekologii. Cesta vlakem je totiž o dvě třetiny rychlejší než tradiční transport lodí. Emise způsobené transportem pak klesnou zhruba o třetinu.

Fotogalerie

První vlak dorazí do Belgie ve čtvrtek u příležitosti návštěvy čínského premiéra Li Keqianga (Li Kche-čchiang). Každý z „Volvo“ vlaků, které budou jednou týdně jezdit mezi Daqingem (Ta-čching) a Zeebruggeem, poveze 225 aut přepravovaných ve speciálně konstruovaných kontejnerech. V každém jsou uložena tři auta pod různým úhlem, aby se maximálně využil vnitřní prostor.

Volvo už v roce 2015 dováželo do Evropy v Číně vyráběné modely S60, nyní sem bude dovážet modely S90 z továrny v Daqingu. Brzy odtud chce zásobovat auty celý svět. Týdenní frekvence vlaků do Belgie se bude postupně zkracovat.

Autoři:




Nejčtenější

Vedoucí rubriky Auto.iDNES.cz František Dvořák (vlevo) v diskusním pořadu...
Autosalony to mají nahnuté, jsou drahé, říká expert

Evropské autosalony to mají nahnuté. Výrobci znají mnohem efektivnější a levnější způsoby, jak auta představit. Soumrak autosalonů, jak je známe, potvrzuje ten...  celý článek

Hyundai Kona
První dojmy: městský floutek Hyundai Kona má štramácký kabát

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Zatraktivnit značku, oslovit nové zákazníky a přispět k dosažení pozice nejsilnější asijské značky v Evropě – takovými hesly začíná oficiální popis nového vozu...  celý článek

Testování reakcí okolí na auto bez řidiče. Testovací jezdec se převlékl za...
Testy aut bez šoféra: řidič převlečený za sedadlo, auto se dvěma volanty

Vývoj autonomních vozů není jen otázkou senzorů, procesorů a učících se algoritmů. Automobilky musí vyřešit i řadu psychologických problémů. Vznikají tak...  celý článek

Továrna Nokian ve Vševovolžsku
Jak se peče pneumatika? Známe recept, ale ingredience jsou tajné

Recept na tuto specialitu obsahuje kolem čtyřiceti ingrediencí a je přísně tajný. Peče se při 120 °C a celá výroba trvá 84 hodin. Výsledek se ovšem jíst nedá....  celý článek

SsangYong Rexton
Rexton je po 16 letech nový. Offroadové techniky se nevzdal

V době, kdy nová generace u teréňáku znamená hlavně nárůst luxusu nebo rovnou odklon od jízdy v terénu, se SsangYong rozhodl postavit zcela nový model, který...  celý článek

Další z rubriky

Audi představilo autonomní elektromobil Audi Aicon
Nápady pro auta bez řidičů. Audi nemá volant ani bezpečnostní pásy

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Koncern Volkswagen pokračuje v cestě k autonomním vozidlům a k nejaktivnějším v tomto ohledu patří značka Audi. Na autosalonu ve Frankfurtu přestavila značka...  celý článek

Testování reakcí okolí na auto bez řidiče. Testovací jezdec se převlékl za...
Testy aut bez šoféra: řidič převlečený za sedadlo, auto se dvěma volanty

Vývoj autonomních vozů není jen otázkou senzorů, procesorů a učících se algoritmů. Automobilky musí vyřešit i řadu psychologických problémů. Vznikají tak...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Řidiči od ledna zaplatí „pokutu“ za každý den bez povinného ručení

Na nepojištěné řidiče se od ledna znovu chystá bič. Česká kancelář pojistitelů od nich bude vymáhat příspěvek za každý den bez povinného ručení. Poslanci toto...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.