Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

První SUV z vlastních dílen Saabu – 9-4x BioPower

aktualizováno 
Saab sice svým zákazníkům nabízí v USA automobil kategorie SUV, tento model však nepochází z jeho vlastní stáje. To by se mělo v blízké budoucnosti změnit, do výroby se chystá model 9-4x.

SAAB 9-4x BioPower | foto: SAAB

Ani jeden z dosavadních "terénních" modelů Saabu nebyl dílem samotné automobilky. SUV 9-6x, které se nakonec nedostalo na trh, bylo lehce překarosovaným Subaru, prodávaný model 9-7x je zase odvozeninou amerického Chevroletu TrailBlazer.

Právě tento odvozený model by měl být ke konci roku nahrazen novinkou, která se nebude nijak zásadně lišit od konceptu 9-4x BioPower, který automobilka představila na nedávném autosalonu v Detroitu. SUV, které se postaví proti zavedené konkurenci v podobě Lexusu RX nebo BMW X5, je konečně opravdovým saabem.

Poznat je to jak z designu vozu, tak z použité techniky. Robustní SUV má pro Saab dnes typickou masku, podstatně odvážnější než u současného 9-7x je však i styling zbytku vozu.

Ještě zajímavější než vnější vzhled je však design interiéru. Řidič by opět měl mít pocit, jako že sedí v kokpitu stíhačky, veškeré důležité ovládací prvky budou ihned po ruce. Díky průhlednému designu palubní desky by si cestující měli připadat tak trochu jako v severském ledovém království.

Pod kapotou konceptu najdeme přeplňovaný čtyřválec s variabilním časováním upravený na pohon palivem E85, tedy směsi 85 % etanolu a 15 % benzinu.

V případě provozu na toto palivo má řidič k dispozici výkon 221 kW (300 koní) a točivý moment 400 Nm. Při provozu na benzin jsou tyto hodnoty o něco nižší − 180 kW (245 koní) a 353 Nm.

Průměrná spotřeba činí 10,5 litru benzinu na 100 kilometrů, při provozu na E85 bude vyšší. Maximální rychlost vozu je 235 km/h a akcelerace z nuly na sto mu trvá 8 sekund.

Koncept 9-4x BioPower stojí na nové podvozkové platformě, kterou by měl sdílet s budoucím SUV od Cadillacu.

K přenosu hnací síly používá nový podvozek systém pohonu všech kol cross-wheel-drive (XWD). Sériový model bude bojovat o přízeň zákazníků především v USA, ale je velmi pravděpodobné, že se bude prodávat i na starém kontinentu.

Autor:




Nejčtenější

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Další z rubriky

Wey
Autofotka týdne: Číňané jsou největší překvapení autosalonu ve Frankfurtu

Čínské automobilky udělaly na letošním frankfurtském autosalonu dobrý dojem. Zda je to pro zavedené automobilky špatná zpráva se teprve ukáže. Do Evropy se...  celý článek

Volvo XC40
XC40: nejmenší volvo přináší novou platformu, přidá i nové tříválce

XC40 je nejmenší SUV švédské značky a zároveň první zástupce nové generace kompaktních modelů Volvo. Vyrábět se bude v Belgii a dostane několik novinek, které...  celý článek

Philips and Renault collaborate at the 2017 Frankfurt Motor Show
OBRAZEM: Hyundai i30 má nový krásný zadek

Fastback je trochu pozapomenutý druh karoserie. Poslední dobou ovšem zažívá renesanci, akorát se jim říká jinak. Ladně splývající záď sportovního střihu nově...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.