Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nová kapesní kia je pikantnější a ohromí interiérem

aktualizováno 
Kdyby takhle vypadal vnitřek kapesního mercedesu nebo BMW, asi by se nikdo nedivil. Dveře tlumeně zaklapnou a chytnete tlustý, za příplatek dokonce vyhřívaný volant. To je specialitka, o které ještě nedávno i řidiči prezidentů jenom snili. Usměvavá Kia Picanto vystartuje do prodeje v květnu se základní cenou kolem 200 tisíc (bez toho vyhřívaného volantu).

Picanto bylo ve své předchozí generaci sympatickou povedenou městskou kabelkou, od které jste sportovní výkony nečekali. To nové má mohutný agresivní čumák a boubelatější tvary, kterými se posouvá z kategorie mazlíka starších dam mezi městské frajerské doplňky pro mladé holky. Stále ale patří k tomu nejmenšímu, do čeho můžete – s trochou skromnosti – nacpat pět cestujících. Na délku má něco přes tři a půl metru.

Kia Picanto

Kdekoliv jsme se se zářivě zeleným picantem ukázali, budilo zájem. Velké oči světel a mohutná maska z něj dělají jedno z nejvýraznějších miniaut. "Co je zač, chodily se ptát ženské v ulici," hlásil kolega hned druhý den. A pán ve Fiatu Grande Punto se zapomněl rozjet z křižovatky, když jsem vedle něj zastavil.

Mercedes závidí

Ještě před deseti lety o takových vychytávkách snily i šéfovské limuzíny. V kapesním picantu dnes může mít bezklíčkové odemykání(stačí mít malou krabičku v kapse), startování tlačítkem, vyhřívaná sedadla a volant, šest airbagů plus sedmý kolenní, stabilizační systém, automatickou klimatizaci, konektor USB do autorádia, bluetooth handsfree, start-stop systém...

Testovaný předsériový kousek teprve nedávno odhodil maskování a ještě neměl finální ladění podvozku a posilovače řízení. Vyzkoušeli jsme si tedy hlavně, jak se uvnitř "bydlí".

Parádně. Tak festovní pocit nabídne mezi malými auty asi jenom prémiová fiaťácká 500. Interiér prototypu ještě neměl úplně finální podobu, plasty ještě dostanou jinou, hezčí povrchovou úpravu, která bude méně náchylná k poškrábání.

Kaplička přístrojů pod volantem je hezká, jen otáčkoměr je cejchovaný hodně hustě. Není to úplně přehledné, ale při městském "skákání" ho stejně tolik nevyužijete. Parádní volant mu můžou závidět i auta renomovaných značek o dost větších velikostí. Líbí se umístění rádia, designéři ho posunuli víc na půlku spolujezdce, aby na něj řidič viděl. Bohužel má audio dost plechový zvuk. Holkám se bude líbit obrovská hluboká vanička před řadičkou, kam se vejde klidně kabelka. A tím to nekončí, picanto má i velkou schránku před koleny spolujezdce a ještě velké kapsy ve dveřích.

Malinkatá kia vás ale překvapí i jinak, než jen vychytávkami, které si z ceníku příplatkové výbavy bude možné přikoupit. Když nenarostete do dvou metrů anebo jednoho a půl metráku – to se pak do picanta fakt nevejdete – cítíte se uvnitř jako ve větším a dražším autě. V malých autech máte často takový "papundeklový" pocit. Málo tlumících materiálů způsobuje, že to v kabině rezonuje jako v plechovce – to řidič picanta nepozná. Navíc sedí ve velkých a pohodlných sedadlech. Benziňák pod kapotou sice hned prozradí, že má tři válce, ale neruší. S picantem frčí sympaticky i náš základní litrový motor. Na dálniční lítání to není, ve městě je ale svižný a pro malé auto má sil dost. Při stovce má 3 000 otáček, to točily před 15 lety šestnáctistovky...

Kia Picanto

Pro habány tohle auto rozhodně není, ale jestli máte do nějakých metru osmdesáti, padne vám akorát. A slušně se poskládáte i na zadní sedadla. Kufr neohromí velikostí a má dost vysoký práh a malý vstupní otvor; vejde se do něj 200 litrů.

Co by ještě před startem výroby určitě stálo za zlepšení? Má sice obrovská poutavá světla, v noci ale svítí mizerně.





Nejčtenější

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Další z rubriky

Projeli jsme s harvestorem na kácení stromů
VIDEO: Prozkoumali jsme monstrum, co kácí stromy jako párátka

Strom pokácí, odvětví a naporcuje. Říká se mu harvestor a vypadá jak stroj, který sem přivezli mimozemšťané. Monstrum, které stromy poráží jako párátka, jsme...  celý článek

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Ford Ranger doublecab 2.2 TDCI
Ford Ranger je stylový pracant. Nezaváhá ani na dlouhé expedici

Pick-upy už dávno nejsou jen pracovní auta pro farmáře a stavaře, prodělávají vývoj a podobně jako off-roady přidávají na komfortu. Jsou uhlazenější a...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.