Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

PSA chce zvyšovat prodej mimo západní Evropu

  8:12aktualizováno  8:12
Šéf francouzské automobilky PSA Peugeot Citroën dnes navzdory nepříznivé situaci evropského automobilového trhu představil ambiciózní cíle odbytu na příští léta, podpořené růstem na trzích mimo západní Evropu včetně Česka. Do roku 2006 chce druhý největší evropský výrobce automobilů zvýšit prodej proti letošku o 23 procent na čtyři milióny vozů. Řekl to na pařížském autosalónu předseda správní rady PSA Jean-Martin Folz.

Růst potáhne expanze na trhy ve střední Evropě v čele s Českou republikou, trhy Číny a Jižní Ameriky, plánuje PSA. Pro západní Evropu je však krátkodobý výhled nepříznivý a Folz předpokládá, že letošní pokles o čtyři až pět procent vystřídá příští rok stagnace.

Optimistické projekce, které jsou nyní v automobilovém průmyslu ojedinělé, vynesly dnes akcie PSA o více než pět procent vzhůru. Tento titul tak překonával růst indexu evropského automobilového sektoru DJ Stoxx European Auto. Folz svým vyhlášením potvrdil, že PSA chce převzít iniciativu od konkurenčního Renaultu, který založil úspěšnou alianci s japonským Nissanem. Peugeot zatím tlaku na fúzi s jinými automobilkami odolává, spolupracuje však s japonskou Toyotou ve střední Evropě, kde spolu obě firmy staví závod na minivozy u českého Kolína, a také ve společném podniku v Číně. Pro trh Jižní Ameriky PSA v poslední době postavila velký montážní závod v Brazílii.

Cílem PSA ve střední Evropě je dosáhnout alespoň stejného podílu na trhu jako v západní Evropě, kde se její podíl zvýšil loni na 15 procent z necelých 12 procent v roce 1997. Podíl 15 procent chce mít PSA i v Číně a skupina si navzdory regionálním
krizím vede dobře i na klesajících trzích jižní Ameriky.

Za pět let, v nichž stojí Folz v čele PSA, zaznamenala automobilka výrazný pokrok od ztrátové firmy zralé k převzetí k jednomu z nejziskovějších výrobců. Díky smyslu pro stylový design a výkonným dieselovým motorům zaplatí zákazníci za vozy Peugeot 307 a Citroën C3 něco navíc, a zisk zvyšuje i redukce nákladů po přechodu na společnou vozovou platformu, podotýká agentura Reuters.

Autor:




Nejčtenější

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Další z rubriky

Nissan Dayz Roox
Japonská aféra: výrobce hliníku lhal o kvalitě, automobilky mají poplach

Druhý největší výrobce oceli v Japonsku Kobe Steel se přiznal, že falšoval údaje o kvalitě některých produktů dodaných zhruba 200 společnostem. Mezi nejvíce...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Mercedes Třída G 5,5 63...
Mercedes Třída G 5,5 63...

r.v. 2016, naj. 36 400 km, benzín
2 800 000 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.