Ptejte se na bezpečnost na přejezdech
Konec rozhovoru
Osobnost již neodpovídá. Čtenáři se ptali do 13. dubna 2010 do 15:00
OTÁZKA:
Dobrý den pane Hallo, většina tazatelů navrhuje investovat do vyšších forem zabezpečení a rozčiluje se nad tím, že nejsou všude závory. Proč má ale stát investovat peníze stále více do něčeho, co je již jasně stanoveno zákonem i v současné podobě, tj. nic nebliká = platí výstražný kříž = před přejezdem se musím přesvědčit o tom, že mohu přejezd bezpečně přejet, resp. bliká červená = nikdy nevjíždím... Děkuji za odpověď.
Karel Prachař
ODPOVĚĎ:
Dobrý den, naprosto s Vámi souhlasím. Naopak jsou vedeny diskuze o spolúčasti dalších složek, které mají na přejezdu zájem, tedy obce, města, kraje, vlastník polí a pod. Tato možnost je zakotvena i v evrospké legislativě. V Evropě to tak funguje a daří se tím i snižvat počet nepotřebných přejezdů. Finanční spoluúčast není ničím novým a platila kdysi i v našich zemích.
13.4.2010 21:29
OTÁZKA:
Je nějaká statistika, kdy za nehodu skutečně nemohl řidič, ale nefunkční singalizace (ať z jakéhokoliv důvodu)?
Phoenix
ODPOVĚĎ:
Dobrý den. Vždy jsou prošetřovány okolnosti nehody dvěma nezávislými orgány: Drážní inspekcí ČR a Policií ČR. Smutná statistika je ve všech případech dílem řidičů. Bohužel. Kdyby všichni dodržovali (nejen silniční) pravidla a jezdili zodpovědně, nebylo by dnes o čem diskutovat. To bych si osobně přál, ale nestalo se tak zatím ještě v žádné zemi. Všude zbytečně umírají lidé.
13.4.2010 21:29
OTÁZKA:
To je tak drahé dát na přejezd závory? O kolik to vyjde dráž, než přejezd jen se semaforem?
Jaroslav Malý
ODPOVĚĎ:
Dobrá den, vybavit jeden přejezd plnými závorami představuje náklady cca 10 milionů korun. Závory jsou ale jen doplňkem. I na takovýchto přejezdech bohužel dochází k nehodám, protože někteří řdiči vjíždějí na přejezd v okamžiku, kdy se začnou závory zvedat, ale červená světla jsou stále v činnosti. Vyhláška v tomto případě hovoří jasně.
13.4.2010 21:30
předchozí | 1 2 3 | další |