Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Když motor netáhne, od benzinky neodjíždějte, radí odborník na paliva

  11:32aktualizováno  14:10
Má palivo vliv na životnost a výkon motoru? Jak poznám, že jsem natankoval špatnou naftu? Na otázky čtenářů iDNES.cz odpovídal v on-line rozhovoru jeden z největších českých odborníků na benzin a naftu Václav Loula. "Použitím nekvalitních paliv po delší době může dojít k závažnějším poruchám," varuje.
(ilustrační snímek)

(ilustrační snímek) | foto: iDNES.cz

Motoristy trápí špatná kvalita paliva na některých českých pumpách. Česká obchodní inspekce stále zjišťuje nedostatky u benzinek, které kontroluje. Nově uvádí čerpací stanice, u kterých její inspektoři naleznou palivo, které nesplňuje požadované parametry. Mapa benzinek, kde se loni objevilo nekvalitní palivo, zde

Odborníci radí tankovat u prověřených značkových čerpacích stanic. Seriozní petrolejářské společnosti podle Václava Louly, ředitele pro jakost společnosti Benzina, vyrábějí paliva dle norem a schválená výrobci automobilů . 

Jak poznat, že jsem natankoval špatně

On-line rozhovor s Václavem Loulou zde

"Pokud ještě při odjezdu z čerpací stanice nejde automobil nastartovat nebo vykazuje nízký výkon a prakticky nulovou akceleraci pak je možné že palivo může být nekvalitní," odpovídá v on-line rozhovoru mezinárodně uznávaný odborník na paliva. "Doporučuji nepokračovat v jízdě a raději zajistit odtah do servisu ke zjištění příčiny poruchy. A odebrat věrohodný vzorek za účasti prodejce z vozidla i čerpací stanice,"  radí.

"U paliv se hodnotí podle technických norem až 22 jakostních parametrů a každý ukazatel má vliv na celou řadu vlastností působí na výkon, spotřebu, čistotu palivové soustavy, korozi, oxidační stabilitu nebo emise." vysvětluje Loula.

Autor:




Nejčtenější

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Další z rubriky

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Volvo od roku 2019 nabídne pouze elektrická či hybridní auta
Evropa je pozadu ve výrobě baterií pro elektroauta

Evropská komise má zájem o vytvoření konsorcia typu Airbusu, které by spojilo přední evropské společnosti s cílem vyvíjet technologie pro baterie. V této...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.