Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Pumpaři nás nepumpnou - nejúspornější auta

  8:59aktualizováno  8:59
Přinášíme přehled aut co šetří vaši kapsu, nejúspornější se ale nerovná nejlevnější. "Asketické" naftové audi ani benzinový smart rozhodně nepatří k levným vozům, právě naopak. Za desetinu litru rozdílu v průměrné spotřebě benzinu mezi Smartem a Kií Picanto zaplatíme 64 000 korun.

Nejméně spotřebují diesely, rozhodně ale nestojí málo.

Dvě absolutně nejúspornější auta, která vystačí s pouhými třemi litry nafty na 100 kilometrů jízdy - Audi A2 1,2 TDI a VW Lupo se stejným motorem, na našem trhu ani neseženeme.

U benzinových motorů totiž platí prakticky to samé, co u naftových dieselmotorů a totiž to, že vyšlechtěné motory s malou spotřebou mohou být tak drahé, že podstatně prodraží celé auto.

Největší "spořínek" z benzinových aut - Smart Fortwo si řekne o necelých pět litrů paliva na 100 kilometrů, jeho cena ale začíná na téměř 280 tisících korunách.  Tři benzinová auta z první devítky nejúspornějších na našem trhu ani nepořídíme. 

Ne nepodstatné je i to, že se zde utkávají malé vozy dvoumístné, čtyřmístné problematicky s auty čtyřmístnými plnohodnotně.

Nejúspornější benzinová auta

Smart Fortwo 0,7 Turbo

Kia Picanto 1,0

Kia Picanto 1,1

výkon: 37 kW

výkon: 45 kW

výkon: 48 kW

spotřeba

mimo město 4,0
město 5,9
průměr 4,7

spotřeba

mimo město 4,4
město 5,9
průměr 4,8

spotřeba

mimo město 4,3
město 6,1
průměr 4,9

cena: 279 000 Kč

cena:  214 980 Kč

cena: 289 980 Kč

 

 

 

 

 

 

Smart Roadster/Coupé 0,7 T

Suzuki Alto 1,1 16V

VW Lupo 1,4 16V FSI

výkon: 45 kW

výkon: 46 kW

výkon: 77 kW

spotřeba

mimo město 4,1
město 6,2
průměr 4,9

spotřeba

mimo město 4,0
město 6,5
průměr 4,9

spotřeba

mimo město 4,1
město 6,3
průměr 4,9

cena: 487 000 Kč

cena: není na našem trhu

cena: není na našem trhu

 

 

 

 

 

 

Smart Roadster/Coupé 0,7 T

Daihatsu Cuore 1,0 12V

Honda Jazz 1,2

výkon: 60 kW

výkon: 41 kW

výkon: 57 kW

Spotřeba

mimo město 4,3
město 6,3
průměr 5,1

Spotřeba

mimo město 4,4
město 6,4
průměr 5,1

Spotřeba

mimo město 4,6
město 6,6
průměr 5,3

cena: 599 000 Kč

cena: není na našem trhu

cena: 339 900 Kč

Nejúspornější naftová auta

Audi A2 1,2 TDI

 VW Lupo 1,2 TDI

Smart Fortwo 0,8 CDI

výkon: 45 kW

výkon: 45 kW

výkon: 30 kW

spotřeba

mimo město 2,7
město 3,6
průměr 3,0

spotřeba

mimo město 2,7
město 3,6
průměr 3,0

spotřeba

mimo město 3,1
město 3,9
průměr 3,4

cena: není na našem trhu
(v Německu: 18 900 euro
=  cca 620 000 Kč)

cena: není na našem trhu

cena: 319 000Kč

 

 

 

Citroën C2 1,4 HDi

Citroën C3 1,4 HDi

Renault Clio 1,5 dCi

výkon:  50 kW

výkon:  50 kW

výkon: 60 kW

spotřeba

mimo město 3,6
město 5,1
průměr 4,1

spotřeba

mimo město 3,8
město 5,1
průměr 4,2

spotřeba

mimo město 3,6
město 5,3
průměr 4,2

cena: 307 900Kč

cena: 339 900 Kč

cena: 355 900 Kč

 

 

 

 

 

 

Toyota Yaris 1,4 D-4D

Audi A2 1,4 TDI

Citroën C3 1,4 HDi

výkon: 55 kW

výkon: 55 kW

výkon: 66 kW

Spotřeba

mimo město 3,7
město 5,1
průměr 4,2

Spotřeba

mimo město 3,5
město 5,6
průměr 4,3

Spotřeba

mimo město 3,7
město 5,3
průměr 4,3

cena: 386 900 Kč

cena: 630 000 Kč

cena: 412 900 Kč

 

Fiat Panda 1,3 Multijet

 

Peugeot 206 1,4 HDi

 

Renault Clio 1,5 dCi

výkon: 51 kW

výkon: 50 kW

výkon: 48 kW

Spotřeba

mimo město 3,7
město 5,4
průměr 4,3

Spotřeba

mimo město 3,6
město 5,5
průměr 4,3

Spotřeba

mimo město 3,7
město 5,4
průměr 4,3

cena: 313 900 Kč

cena: 327 900 Kč

cena: 304 900 Kč

Autor:




Nejčtenější

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Další z rubriky

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Nissan Dayz Roox
Japonská aféra: výrobce hliníku lhal o kvalitě, automobilky mají poplach

Druhý největší výrobce oceli v Japonsku Kobe Steel se přiznal, že falšoval údaje o kvalitě některých produktů dodaných zhruba 200 společnostem. Mezi nejvíce...  celý článek

Volvo od roku 2019 nabídne pouze elektrická či hybridní auta
Evropa je pozadu ve výrobě baterií pro elektroauta

Evropská komise má zájem o vytvoření konsorcia typu Airbusu, které by spojilo přední evropské společnosti s cílem vyvíjet technologie pro baterie. V této...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.