Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Punto mění tvář

  15:12aktualizováno  15:12
Motoristická veřejnost s napětím očekává reakce zákazníků na faceliftovaný Fiat Punto. - Pomůže italské automobilce dostat se z problémů, nebo bude pouze dalším krokem, který krizi umocní? Sedmého června uvidíme.
Stáhněte si tapetu nového Fiatu Punto

Právě na tento den je přichystán celoevropský start prodeje punta. Vozu jehož předchozích generací se prodalo úctyhodných 5,1 milionu kusů.

Do restylingu punta Fiat investoval více než 220 milionů euro, ze kterých bylo 40 věnováno na výzkum a vývoj.

Punto bylo jedním z nejvíce konkurenceschopných vozů automobilky, uvidíme, jak si povede nastupující facelift.
   
Fiat již tradičně sází na rozsáhlou škálu úrovní výbav. V případě punta budou mít zákazníci na výběr z osmi druhů výbav: Actual, Active, Sound, Dynamic, Class, Emotion, Sporting, HGT.

Třináct barev by mohlo uspokojit i nejzhýčkanějšího zákazníka, stejně jako dvě varianty barevného řešení interiéru pro každou z výbav.

Fiat opouští radikální odlišnost tří a pětidveřových verzí svých modelů. O sportovní, či elegantní vyznění se u nového punta tak mají postarat jednotlivé výbavy.

Ty které facelift punta příliš neosloví si na jeho novou generaci (případně úplně nový model, který jej nahradí??) budou muset počkat až do roku 2005.

Nová tvář
Omlazené punto se má dle záměru výrobce více přiblížit většímu stilu. Zdá se však, že "nová tvář", kterou vozu dali, je spíše krokem zpět. Při pohledu z boku je vidět, že příliš radikální změny základních linií se neudály. Základní profil zůstal zachován, několika změn se dočkaly pouze nárazníky, které jsou o něco větší.

Úplně přepracována byla maska vozu, která však oproti předchozí generaci působí dosti násilným dojmem. Dynamický "švih" punta se díky ní při pohledu zepředu vytrácí.

Rozměrná mřížka chladiče a lichoběžníkové překryty kruhových světlometů jej opravdu přiblížily vzhledově stilu. To co však na stilu působí dynamicky a agresivně puntu příliš nepomohlo.

Nový interiér
Interiéru, jak už je u italů zvykem, dominují obliny. Přístrojová deska, téměř absolutně prostá hran, je přehlednější, ovládací prvky jsou dostupnější, její dvoubarevné provedení s tmavším odstínem v horní části a světlejším spodní opticky ještě zvětšuje, na "puntotřídu", relativně rozměrný vnitřní prostor.

Pět pasažérů by mělo v interiéru najít dostatek prostoru jak pro sebe, tak pro svá zavazadla - pro ně je k dispozici téměř třísetlitrový zavazadelník.

Druhá generace punta (ze které facelift vychází) se mohla pochlubit velmi pohodlnými sedadly. Můžeme jen doufat, že omlazený model na
tento trend naváže.

V nabídce vnitřní výbavy budou samozřejmě všechny, více, či méně užitečné prvky, které zvyšují komfort a bezpečnost jízdy. Vylepšený palubní počítač, dvouzónová klimatizace, multifunkční volant, autorádio s CD (MP3) přehrávačem, navigační systém GPS, dešťový senzor, tempomat, nebo posilovač řízení s režimem "City", jsou nejzajímavější položky mající novému puntu napomoci udržet si přízeň zákazníků.


Nové srdce
Zákazníci budou mít na výběr z celkem sedmi pohonných jednotek. Čtyři z nich spalují benzín, tři naftu.

Největší novinkou, kterou se nové punto může pochlubit, je nová generace dieselových motorů Multijet využívající systém přímého vstřikováni paliva Common-rail.

Prvním je maloobjemový diesel 1,3 se 70 koňmi výkonu. Motor sází především na nízkou hmotnost a malé rozměry - 130 kg a 50x65 cm (délka x výška). Nová "jedna-trojka" splňuje emisní normu Euro 4, která bude platit od roku 2006.

Další novinkou je motor 1,9 vycházející z osvědčeného motoru 1,9 JTD (též v nabídce). Maximální výkon tohoto agregátu je 74 kW, velmi atraktivní je průměrná spotřeba 5,3 litru/100 km.

Objemy benzinových motorů začínají na 1,2 litru a končí u 1,8. Výkony od 44 do 96 kW by měly uspokojit každého.

Mimo pěti a šestistupňových převodovek, budou v nabídce také dvě automatické - Speedgear a Dualogic.

Pro italský trh je pak přichystána specialita v podobě verze 1,2 8V "natural gas" využívající kombinovaný pohon benzín / metan. Fiat počítá s prodejem alespoň 400 000 takto upravených vozů. 

Postaráno bude i o bezpečnost posádky: v nabídce nebudou chybět systémy ABS, ESP, ASR, a především dostatečné množství airbagů (v případě punta 6).

Řidiči, které nový Fiat Punto osloví, si mohou na 7. června nachystat částku odpovídající přibližně 10 tisícům euro a vyrazit na nákup.

Fiat Punto
Rozměry 3 dv. (m)

3,84 x 1,66 x 1,48 (délka x šířka x výška)

Rozměry 3 dv. (m)

3,86 x 1,66 x 1,48 (délka x šířka x výška)

Objem zavazadelníku (litry)

297

Cena

Od 10 000 euro (= cca 300 000 Kč)

Motor

1,3 Multijet

Typ motoru

vznětový Common-rail

Objem (ccm)

1251

Vrtání x zdvih (mm)

69,6 x 82

Výkon (kW/koní)

51/70 při 4000ot.

Moment (Nm)

180 při 1750 ot.

Max. rychlost (km/h)

164

Zrychlení 0-100 km/h (s)

13,4

Prům. potřeba (l/100km)

4,5

Hmotnost (kg)

130

Rozměry (cm)

50 x 65  (výška x délka)

Motor

1,9 Multijet

Typ motoru

vznětový Common - rail

Vrtání x zdvih (mm)

82 x 90,4

Výkon (kW/koní)

74/100 při 4000 ot.

Moment (Nm)

258 při 1750 ot.

Max. rychlost (km/h)

185

Prům. potřeba (l/100km)

5,3

Motor

1,9 JTD

Typ motoru

vznětový

Výkon (kW/koní) 63/85 při 3500 ot.
Moment (Nm)

196 při 1500 ot.

Max. rychlost (km/h)

173

Zrychlení 0-100 km/h (s)

12,2

Prům. potřeba (l/100km)

4,9

Motor

1,2 8V

Typ motoru

zážehový 

Objem (ccm)

1242

Výkon (kW/koní)

44/60 při 5000 ot.

Moment (Nm)

102 při 2500 ot.

Max. rychlost (km/h)

155

Prům. potřeba (l/100km)

5,7

Motor

1,2 16V

Typ motoru

zážehový 

Objem (ccm)

1242

Výkon (kW/koní)

59/80 při 5000 ot.

Moment (Nm)

114 při 4000 ot.

Max. rychlost (km/h)

172

Zrychlení 0-100 km/h (s)

11,4

Prům. potřeba (l/100km)

6,0

Motor

1,4 16V Fire

Typ motoru

zážehový 

Objem (ccm)

1368

Vrtání x zdvih (mm)

72 x 84

Výkon (kW/koní)

75/95 při 5800 ot.

Moment (Nm)

128 při 4500 ot.

Max. rychlost (km/h)

178

Zrychlení 0-100 km/h (s)

9,9

Prům. potřeba (l/100km)

6,0

Motor

1,8 16V

Typ motoru

zážehový 

Objem (ccm)

1747

Výkon (kW/koní)

96/130 při 6300 ot.

Moment (Nm)

164 při 4300 ot.

Max. rychlost (km/h)

205

Zrychlení 0-100 km/h (s)

806


Stáhněte si tapetu nového Fiatu Punto:




800x600

800x600

1024x768

1024x768

Do restylingu punta Fiat investoval více než 220 milionů euro, ze kterých bylo 40 věnováno na výzkum a vývoj.

Punto bylo jedním z nejvíce konkurenceschopných vozů automobilky. Uvidíme, jak si povede nastupující facelift.

Třináct barev by mohlo uspokojit i nejzhýčkanějšího zákazníka.

Fiat Punto - dvě verze tří a pětidveřová

Omlazené punto se má dle záměru výrobce více přiblížit většímu stilu.

Fiat Punto - nová tvář

Základní profil zůstal zachován, několika změn se dočkaly pouze nárazníky, které jsou o něco větší.

O sportovní, či elegantní vyznění se u nového punta tak mají postarat jednotlivé výbavy.

O sportovní, či elegantní vyznění se u nového punta tak mají postarat jednotlivé výbavy.

Přístrojová deska, téměř absolutně prostá hran, je přehlednější, ovládací prvky jsou dostupnější

Pět pasažérů by mělo v interiéru najít dostatek prostoru jak pro sebe, tak pro svá zavazadla

Autoři:




Nejčtenější

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Další z rubriky

Honda Urban EV Concept
OBRAZEM: Elektrický sen doktora Blažeje, to je nádherná hondička

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Doktor Arnošt Blažej jezdil civikem první generace do nemocnice na kraji města a snilo o něm celé Československo (o autě pánové, o fešákovi Arnoštovi dámy)....  celý článek

BMW X3
BMW X3 má v nové generaci hranaté mlhovky a šestiválec s turbem

Po obvyklých sedmi letech BMW mění model X3 za novou generaci. V řadě mnichovských SUV, která brzy pokryje kompletní spektrum od X1 do X7, má důležitou pozici...  celý článek

Jaguar E-Pace
E-Pace je nejmenší jaguar pro masy. Zas to zkouší s pohonem předních kol

Tradiční britská značka se mění. Většinu její nabídky sice stále tvoří sportovní sedany, ale v počtu prodaných aut brzy získají převahu SUV. Stačit bude, když...  celý článek

Ford Transit Connect 1,8...
Ford Transit Connect 1,8...

r.v. 2008, naj. 194 000 km, diesel
131 890 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.