Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

VIDEO: Putin otestoval novou ladu. Líbila se mu

  10:00aktualizováno  10:00
Ruský prezident se seznámil s novinkou Lady. K první testovací jízdě zvolil zářivě zelený kousek vybavený automatickou převodovkou. Vladimir Putin se za volantem ruských a sovětských aut promenuje rád.

Ruský prezident je znám svým patriotismem a vřelým vztahem k ruským značkám. Sám si koupil nesmrtelnou terénní Ladu Nivu ve speciálním vojenském provedení a kdysi se vydal s kanárkově žlutou Ladou Kalinou na Sibiř.

Na první jízdě s novinkou ruské značky, která prochází velkou proměnou, doprovodil Putina šéf automobilky Bo Andersson.

Fotogalerie

Novou Ladu Vestu otestoval prezident v Soči. „Je to hezké auto, je dobře a lehce ovladatelné,“ prohlásil po prvním svezení. „Je velmi dobré, líbilo se mi. Jeli jsme do kopce, bylo to náročné stoupání. Auto řadí dobře, jede velmi hladce,“ popsal.

Putin také zmínil výrazný rozdíl kurzů ostatních měn vůči rublu: „Je to konkurenční výhoda, které naši výrobci musí využít.“

Lada Vesta

S prehistorickými žigulíky je amen, toto je moderní lada - čtěte zde

Lada Vesta Cross
Lada Vesta Cross
Lada Vesta Cross

„Už jsme také mluvili s panem Anderssonem o tom, že plánují prodeje v regionech, kde je Lada známá, jako je východní Evropa, některé státy Středního východu nebo Latinské Ameriky. Myslím, že se bude prodávat dobře,“ uzavřel.

Automobilový trh zažívá v Rusku krušné časy, oproti vrcholné sezoně 2012 - 2013 prodeje spadly na půlku. Odhady letošních celoročních prodejů v Rusku se pohybují kolem 1,7 milionu aut. Celou dekádu rostl autoprůmysl v Rusku desetiprocentním tempem.

Odvětví ovšem silně zasáhla ekonomická krize živená sankcemi Západu kvůli ukrajinské krizi.





Nejčtenější

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Další z rubriky

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Pražská taxikářka Kateřina Šenkeříková
Ženy za volantem: Milí řidiči, chceme vám říct...

Jedenadevadesátiletá královna Alžběta II. celý život jezdí autem, aniž by měla řidičák, Eliška Junková by strčila spoustu mužů za volantem do kapsy, první...  celý článek

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.