Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Trump s Putinem si v Helsinkách poměřovali limuzíny, delší je ta ruská

  10:24aktualizováno  10:24
Limuzína Vladimira Putina je mnohem delší než ta Donalda Trumpa. I to je jeden z výstupů summitu v Helsinkách, kde se ruský prezident promenoval ve svém novém voze. Když Trumpa přivezli v jeho o metr kratší ojetině poděděné po předchůdci, vypadal jako chudý příbuzný.

Ruský prezident Vladimir Putin zastínil svůj americký protějšek Donalda Trumpa na summitu v Helsinkách i novou limuzínou, která je o více než metr delší než Trumpův opancéřovaný cadillac, přezdívaný The Beast (Bestie). 

Limuzína ruského prezidenta navíc vypadá lépe než ta americká. Svůj nový reprezentační vůz Aurus Senat ukázal ruský prezident vůbec poprvé v zahraničí. Má být výkladní skříní nové luxusní a stoprocentně ruské automobilové značky.

Summit podle francouzské stanice BFMTV připomínal autosalon. Když se vedle Bestie postavil Putinův vůz, hned bylo jasno, kdo v této disciplíně vyhrál. „Více než vozidlem aparátčíků chce tato limuzína, dlouhá 6,62 metru, být i průmyslovou a politickou zbraní,“ poznamenala televize. Putin tímto vozem obnovuje sovětskou tradici, podle níž má jízda v prestižním autě domácí výroby ukázat průmyslovou sílu země.

Fotogalerie

Ruský prezident podle expertů projevil přání přesedlat z mercedesů nejvyšší třídy do ruského vozu v roce 2012. Problém však představovala skutečnost, že továrny, které dodávaly limuzíny sovětským vůdcům, skončily spolu se Sovětským svazem. 

A tak se muselo začít na zelené louce, aby se mohla naplnit tužba nejen prezidenta Putina, ale i dalších funkcionářů a oligarchů. Vývoje se chopil výzkumný ústav NAMI a výsledkem projektu Kortež má být ucelená řada vozidel, která má kromě reprezentační limuzíny Aurus Senat zahrnovat i sedan, terénní vozidlo s pohonem všech čtyř kol Komendant a mikrobus Arsenal.

Vývoj podle neoficiálních informací přišel na 12,5 miliardy rublů (4,4 miliardy korun). Cílem je od roku 2020 prodávat pět tisíc vozů, které budou konkurovat věhlasným značkám, jako je Rolls-Royce či Bentley, ale za příznivější cenu. Více o nové značce zřízené na Putinovo přání čtěte zde

Limuzína má vyjít v přepočtu na 3,5 milionu korun, ostatní vozy z této řady od dvou milionů do 2,6 milionu. Jakkoli má být většina dílů ruských, při vývoji motorů se výzkumný ústav NAMI neobešel bez spolupráce s experty automobilky Porsche.  Podle informací iDNES.cz měla na vývoji motoru pro ruskou prezidentskou limuzínu pracovat rovněž pražská pobočka Porsche Engineering.

Výsledkem je osmiválec o výkonu 600 koní. Podle ruských médií existuje nabídka na dvanáctiválec s 850 koňmi.

Putinova limuzína Aurus Senat dosahuje podle ruské televize RT délky 6,62 metru, zatímco Trumpova „bestie“ (The Beast) 5,5 metru (více o limuzíně amerického prezidenta čtěte zde). A to je prý ruský model lehčí: váží 6,5 tuny proti osmi tunám americké limuzíny. O tloušťce pancéřování a dalších bezpečnostních či luxusních doplňcích se ani u jednoho z prezidentských pojízdných bunkrů moc neví. 

Trumpova limuzína na summitu v Helsinkách

Trumpova limuzína na summitu v Helsinkách

Putinova limuzína na summitu v Helsinkách

Putinova limuzína na summitu v Helsinkách

Pozoruhodná je i zvýšená světlá výška podvozku Putinova prezidentského speciálu: 20 centimetrů nad zemí. Na projektu spolupracovali také experti na pohon všech čtyř kol skupiny Sollers, takže limuzína disponuje i touto vymožeností.

Putin nový vůz poprvé předvedl při květnové prezidentské inauguraci. Údajně si pro tuto příležitost musel v NAMI vypůjčit prototyp. To mu však nezabránilo, aby si do Finska přivezl hned dvě limuzíny. „Ruský prezident se zdá být nejlepším obchodním agentem tohoto projektu... První ukázka ve Finsku, hned vedle vozu Donalda Trumpa, to není žádná náhoda,“ usoudila francouzská stanice  BFMTV a na závěr si pokládá otázku otázku, zda se nová studená válka neodehrává právě mezi Putinovým Senatem a Trumpovou Bestií.

Podle dostupných informací má americký prezident dostat nástupce nynějšího služebního vozu ještě během letošního léta. Aktuální Bestie amerického prezidenta ještě pamatuje Baracka Obamu, ten ji dostal při uvedení do úřadu v roce 2009.

Autoři: ,


Nejčtenější

Uhýbejte vpravo. Pravidla pro průjezd sanitek se změní od října

Nový způsob řazení v jízdních pruzích při průjezdu policie, hasičů a záchranářů.

Řidiči v kolonách budou muset nově uvolnit vozům policie, hasičů a záchranářů prostor mezi levým a přiléhajícím jízdním...

Vstupní bránu do Itálie čekají po pádu mostu kolony a dopravní katastrofa

Ponte Morandi v Janově na archivním snímku

Zborcení mostu v Janově je nejen tragédií pro všechny, které pád přímo zasáhl a poškodil, ale i katastrofou pro město....



Kečupgate: nová aféra Volkswagenu startuje v kantýně

Kečup, který se podává k párkům v kantýnách Volkswagenu v německém Wolfsburgu.

Volkswagen stála aféra dieselgate, od které zanedlouho uplynou tři roky, miliardy eur. Někteří bývalí členové...

Škoda Fabia lépe vypadá a má už jen litrové motory

Škoda Fabia s novou tváří

Škoda Fabia přichází do prodeje v modernizovaném provedení. Za ceny od 279 900 Kč nabízí vylepšený vzhled, standardně...

Superb jen s dieselem, Octavia bez 4x4. Škoda zúžila nabídku kvůli emisím

Škoda Superb SportLine

Tak chudý jako v dobách stopětky a favoritu ceník nových škodovek není. Nabídka motorů, které lze objednávat, je však...

Další z rubriky

Autovychytávky: Dominik bojuje s horkem, lednici nakonec ocenili chodci

Otestovali jsme autochladničku. Posloužila i jako krámek se zmrzlinou

Lednice původně určená do kufru auta se dá využít i jinak, redaktor iDNES.cz Dominik Vršanský to vyzkoušel. Největší...

Čtvereček, nebo kolečko? Čerpací stanice budou používat nové symboly

Ilustrační snímek

Kvůli jednotnému značení motorových paliv, které začne platit v celé EU od 12. října, budou stojany i tankovací pistole...

Vyrábět ferrari je zlatý důl, na tesle proděláte

Ferrari SP35

Rozdíly v zisku z prodeje těch nejluxusnějších vozů jsou obrovské. Zatímco Ferrari vydělává, Tesla a Bentley v roce...

Najdete na iDNES.cz