Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Qazana: bláznivý, hravý a hodně svalnatý koncept chce Nissan vyrábět

aktualizováno 
Na právě probíhajícím autosalonu v Ženevě představil Nissan studii malého crossoveru. Výrobce si libuje v podivných názvech, koncept dostal jméno Qazana. Nejde jen o designérské cvičení, ale o možný předobraz budoucího sériového vozu.

Nissan Qazana | foto: Michal Šafránek, iDNES.cz

Autosalon Ženeva 2009

Karoserie plná křivek s hodně vstouplými blatníky, nízká střecha, obří dvacetipalcová kola, proti sobě otevírané dveře a bláznivý interiér, to vše v délce jen něco málo přes čtyři metry. To je stručná charakteristika nejnovějšího konceptu od Nissanu, který se představil na autosalonu v Ženevě.

Malý crossover v sobě kombinuje prvky SUV a kupé. Designéři si vzali za vzor velké murano, ale také nové kupé 370Z. V interiéru, do kterého se nastupuje rozměrnými křídlovými dveřmi, naopak najdeme inspiraci z motocyklového světa.

Nissan Qazana

Koncept Qazana byl kompletně navržen a vyvinut v Británii, kde by se také v Sunderlandu měl začít vyrábět sériový vůz. Stát by se tak mělo na začátku příštího roku. Qazana se v hierarchii Nissanu zařadí pod další model s podivným jménem – SUV Qashqai.

Může se hodit

Nové i ojeté automobily Nissan můžete koupit na www.automodul.cz

Sériová verze se bude od studie pravděpodobně v mnohém lišit. Ale nechme se překvapit, třeba se změny dotknou především extravagantního interiéru. Do výroby se také skoro určitě nedostanou ony dvoukřídlé dveře.

Nissan ale již několikrát dokázal, že má v oblasti designu více odvahy než třeba Mladá Boleslav. Porovnat to můžete v Ženevě naživo. Ke Škodě Yeti, která má v Ženevě premiéru, je to od stánku Nissanu minuta chůze.

Nissan Qazana




Nejčtenější

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Další z rubriky

Wey
Autofotka týdne: Číňané jsou největší překvapení autosalonu ve Frankfurtu

Čínské automobilky udělaly na letošním frankfurtském autosalonu dobrý dojem. Zda je to pro zavedené automobilky špatná zpráva se teprve ukáže. Do Evropy se...  celý článek

Hyundai Kona
První dojmy: městský floutek Hyundai Kona má štramácký kabát

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Zatraktivnit značku, oslovit nové zákazníky a přispět k dosažení pozice nejsilnější asijské značky v Evropě – takovými hesly začíná oficiální popis nového vozu...  celý článek

Autosalon Frankfurt 2017
Subaru Impreza se vrací do Evropy, opět jako hatchback

Nová platforma, nové motory, důkladně zmodernizovaný design, ale samozřejmě také pohon všech kol. K tomu sériově dodávaná převodovka CVT. To je nová Impreza,...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.