Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Čínský Qoros chystá odvážné SUV. Nabíjet se umí bez drátů

  15:58aktualizováno  15:58
U qorosu jsme zvyklí na střízlivější geometrický design, nový koncept je však odvaz, který naznačuje představy designérů značky o plnohodnotném SUV. Qoros 2 je hybridní kříženec, který je dlouhý jako kombíková fabie.

Qoros 2 SUV PHEV Concept | foto: Qoros

Nejmenší model nově vzniklé čínské značky stavějící auta podle evropských standardů chce využít vlny módních silničních SUV, do kterých teď zákazníci přesedají. Na autosalonu v Šanghaji tak Qoros představuje svůj nápad na model pro třídu malých aut. Svalnatý koncept na velkých kolech s trochu hračkoidním vzezřením má být společným dílem obou designérských studií značky, které jsou v Mnichově a Šanghaji.

Šéfdesignérem Qorosu je Gert Volker Hildebrand. Podepsaný je už pod novodobým Mini a za sebou má také VW Golf III nebo první generaci Seatu Leon.

Fotogalerie

Qoros 2 SUV PHEV Concept, jak se auto plným jménem nazývá, je 4181 mm dlouhé a 1553 vysoké, rozvor je 2,6 metru. Oproti střídmému tvarování aktuálních sériových modelů je exteriér konceptu odvážný. Interiér využívající přírodní materiály (mimo jiné bambus) se má nést v duchu minimalismu, hlavní roli na přístrojovce hraje rozhraní Qoros Multi Media Hub, které dostávají i sériové qorosy.

O technice toho šanghajská značka vlastněná čínskou automobilkou Chery a financovaná z Izraele moc neprozradila. Označení konceptu prozrazuje, že pohon bude spojovat síly spalovacího motoru a elektromotoru. Každé ze zadních kol má pohánět jeden elektromotor živený bateriemi, které je možné dobíjet ze zásuvky, přední kola pak roztáčí benziňák. Specialitou konceptu, se kterou automobilky v sériové produkci zatím koketují, je možnost bezdrátového dobíjení akumulátorů.

Qoros má v sériové nabídce nyní klasicky střižený sedan a z něj vycházející hatchback velikosti VW Golf. Na letošním ženevském autosalonu přidal oplastovanou a přizvednutou verzi hatchbacku, kterou označuje jako City-SUV.




Nejčtenější

Autům i automobilkám zbývá posledních pár let, věští významný manažer

Bob Lutz

Bob Lutz, jeden z nejvýznamnějších manažerů ve světě automobilů, věstí konec autům i samotným automobilkám. Během 15 až...

Hon na pevné částice pokračuje. Brzdy dostanou vysavače

Brzdový systém Tallano

Bojovníci proti škodlivým pevným částicím mají nového nepřítele – brzdy. Podle vědeckých prací se totiž z brzdového...



Sudá, či lichá? Praha při smogu omezí vjezd podle registrační značky

Smog v Praze. Auta na pražské magistrále (20.1.2017)

Magistrát připravil návrh opatření, kterými chce omezit v Praze dopravu v době zhoršené kvality ovzduší. Při...

Škoda bude v Mladé Boleslavi vyrábět auta s čistě elektrickým pohonem

(Ilustrační snímek)

V Česku se budou vyrábět elektromobily i klíčové součástky k bateriím. Škoda Auto v pátek potvrdila, že její první...

Tesla představila elektrický tahač Semi a nový sporťák Roadster

Tesla Semi

Prototyp elektrického tahače Tesla Semi a nový sportovní Roadster představil v noci na dnešek americký výrobce...



Další z rubriky

Bílé čáry na silnici mají řidičům napovídat, změnit je není jednoduché

Dopravní nehoda mezi obcemi Nelahozeves a Velvary (3. října 2017).

Tragická nehoda u Nelahozevsi, při které řidič předjíždějící v zatáčce na plné čáře zabil sebe a matku dvou dětí,...

XC40: nejmenší volvo přináší novou platformu, přidá i nové tříválce

Volvo XC40

XC40 je nejmenší SUV švédské značky a zároveň první zástupce nové generace kompaktních modelů Volvo. Vyrábět se bude v...

E-Pace je nejmenší jaguar pro masy. Zas to zkouší s pohonem předních kol

Jaguar E-Pace

Tradiční britská značka se mění. Většinu její nabídky sice stále tvoří sportovní sedany, ale v počtu prodaných aut brzy...



Najdete na iDNES.cz