Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Mladičký Qoros představuje čínské SUV pro evropská města

  13:38aktualizováno  13:38
Ženeva (od zpravodaje iDNES.cz) - V roce 2007 vzniklá a předloni představená značka představila sympatické „městské SUV“, které doplní nabídku hatchbacku prozatím jediného modelu automobilky Qoros. Čínská značka už se v Ženevě zabydlela. Velké entrée na evropské trhy je prozatím odloženo, kdo ale qorose chce, sežene ho na Slovensku.

SUV a crossovery jsou hitem dneška u plánovačů automobilek. Zákazníkům se auta na zvýšeném podvozku a vyšším posazem líbí, takže do nich výrobci vkládají velké plány. Za nejjednodušší a nejlogičtější konec vzal stavbu SUV nově vznikající čínsko-izraelský Qoros. Většina podobně stavěných aut se mimo silnici stejně nevydá a vystačí s pohonem jedné nápravy. A tak postavili z hatchbacku Qoros 3 městské SUV, doslova - novinka představená na autosalonu v Ženevě se jmenuje „City SUV“ (tedy anglicky „městské SUV“). Auto se už dá od půlky prosince loňského roku objednávat na čínském trhu, zahájení prodeje v Evropě je daleko.

Fotogalerie

Po vzorů allroadů, scoutů a jiných podobně zaměřených verzí modelů ostatních značek dostal hatchback oplastování a o 67 mm zvýšený podvozek, světlá výška je tedy velmi slušných 17 centimetrů. Outdoorový hatchback je dlouhý 445 centimetrů, rozvor je 2,7 metru.

Silniční teréňák představuje také nový infotainment čínské značky jménem QorosQloud 2.0, který nabídne oproti předchozí verzi nové funkce a má osmipalcový displej.

Jedinou nabídkou pod kapotu je nyní přeplňovaná benzinová 1,6 s výkonem 156 koní a 210 Nm. Na přední kola přenáší sílu dvouspojkový šestistupňový automat od renomované firmy Getrag. Pohon všech kol se u auta tohoto střihu ani čekat nedá.

Hlavní je teď Čína

Pro nově vzniklou automobilku je nyní nejdůležitější čínský trh. Značka, která má ale ambice být první etablovanou značkou v Evropě, má na starém kontinentu prozatím „inkubátor“ v podobě Slovenska. Zastoupení funguje v Bratislavě už třetím rokem, kde nabízí prozatím jen Qoros 3 ve verzi sedan. „Celkem jsme prodali 51 aut,“ uvádí pro iDNES.cz Zuzana Kubíková, mluvčí značky na Slovensku. Kromě Slovenska a Rakouska už prý ale prodali pár kusů do Mnichova, Velké Británie a Švédska, do Česka prý zatím žádný.

První jízda

Test čínského vozu Qoros 3 Sedan čtěte ZDE

Problém je zatím dostupnost jediného výbavového stupně, toho nejvyššího. „Zatím jsou v nabídce jen plné výbavy,“ potvrzuje Kubíková na právě probíhajícím ženevském autosalonu. Qoros 3 Sedan stojí v přepočtu nějakých 550 tisíc, hatchback by měl být levnější. Kolik budou stát méně vybavené verze, se zatím neví.

Qoros má od letošního února nového šéfa, bývalý manažer GM Phil Murtaugh nahradil Volkera Steinwaschera. Nový šéf oznámil zvýšení aktivity značky v Evropě na rok 2017. Ofenzíva se má podle informací iDNES.cz rozvíjet ze středu Evropy, ve hře by mohla být tedy i Česká republika, otázkou je, jak moc vadí, že nepatří do eurozóny. Každopádně Murtaugh v rozhovoru pro britský Auto Express naznačil, že cenou se značka podbízet nehodlá.

Kombík byl nečekaný dárek

Až letos prozradil Qoros jednu z pikanterií ročníku 2013

První značky Volker Steinwascher, který dlouhá léta působil u Volkswagenu, slaví narozeniny v Ženevě při autosalonu. Gert Hildebrand, šéfdesignér značky mu tehdy vymyslel jako dárek překvapení v podobě konceptu kombíku.

Vedení značky tehdy odsouhlasilo kromě sedanu také vytvoření konceptu hatchbacku, představit se měly při premiéře značky na autosalonu v Ženevě. O kombiverzi, která je zajímavá jen pro některé evropské trhy, nebyla vůbec řeč. Hildebrand ale tehdy potají se svým týmem vytvořil a nechal vyrobit i kombík. Steinwascher se to dozvěděl až v Ženevě při odhalení, dostal prostě kombík k narozeninám, i když ho vlastně původně ani nechtěl. Od té doby se o třetí karosářské verzi spekuluje. Stojí za doplnění, že výroba jedné takové studie vyjde na nějakých dvě stě tisíc eur.

Qoros 3 Estate Concept

Qoros 3 Estate Concept



Autor:


Nejčtenější

Nejdůležitější citroën se povedl. Nové Berlingo je rodinný ideál

Nový Citröen Berlingo

Berlingo je přesně ten typ auta, nad kterým můžete ohrnovat nos, ale neskonalou praktičnost mu upřít nemůžete. Požitek...

Autofotka: Přetížená auta v ČR nechytají, kapitální úlovek je z Francie

Dodávka přetížená o čtyři tuny, kterou nachytala policie v jižní Francii.

Ministr dopravy tento týden pořádně vyděsil autodopravce. Těžké kamiony podle něj ničí české silnice, a proto chce...



V Paříži ověřili, že komunismus nefunguje. Automobilky ho stejně chtějí zkusit

Pařížská veřejná půjčovna elektromobilů Autolib po sedmi letech provozu končí.

Ambiciozní projekt sdílení elektromobilů v Paříži končí. Program Autolib nabral za sedm let existence obrovskou ztrátu,...

Golf do zásuvky nadchne dynamikou i úsporností, na chodce má plašičku

Volkswagen eGolf

Když chce automobilka představit vlastní elektrovůz, má v zásadě dvě možnosti. Buď vyvine úplně nové auto, jako to...

Volkswagen pracuje na splnění emisních regulí, vyrobená auta zatím uloží

Parkoviště s vyrobenými vozy u továrny TPCA u Kolína

Téměř dostavěné letiště Willyho Brandta, které se nakonec možná bude muset zbořit a stavět znovu, teď našlo dočasné...

Další z rubriky

Peugeot chystá nádherný kombík. Bude to lék na SUV-mánii?

Peugeot 508 SW 2019

Po jarní premiéře sedanu 508 představil Peugeot jeho praktičtější variantu kombi. Obě varianty jsou velmi povedené a...

BMW má zase superkupé. Českou cenu má zatím jen diesel za 2,7 milionu

BMW 8 2018

BMW začne na podzim prodávat velké luxusní kupé řady 8, která se tak vrací do hry po téměř dvaceti letech, kdy se...

Čím méně dveří, tím absurdnější cena. To je kupé Range Roveru

Range Rover SV Coupé

Range Rover se vrací ke kořenům. Několika stovkám zákazníků dodá třídveřový model. Právě první generace Range Roveru...

Najdete na iDNES.cz