Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Quant: koenigsegg, který má moc dveří, se chystá do Ženevy

aktualizováno 
Zdá se, že švédský Koenigsegg také podlehl módním trendům. Specialitu známou jako čtyřdveřové kupé tak po Mercedesu, Astonu Martin, Porsche a Lamborghini přiveze na scénu švýcarského autosalonu také automobilka, která do dneška stavěla nekompromisní supersporty.

Koenigsegg Quant | foto: Koenigsegg

Novinka od vývojářů z Ängelholmu je postavena na zbrusu nové platformě. Pokud se Quant dostane do výroby, můžeme se těšit na využití spousty lehkých materiálů, například oblíbených uhlíkových vláken.

Nejmladší z rodiny Koenigseggů bude inovativní také uvnitř. Představí totiž nový multimediální systém s dotykovou obrazovkou. Samozřejmostí bude bluetooth připojení a  možnost synchronizace s iPodem. Dokonce umožní řidiči kontrolovat, jak směs paliva E85 ovlivňuje výkon motoru.
  
Vzhledem k poslední zmiňované vychytávce multimediálního systému lze spekulovat, zda pohonnou jednotkou nového Quantu bude motor z modelu CCXR.

Osmiválec o objemu 4,7 litru ze sebe dokáže za použití biopaliva E85 nebo E100 "vymáčknout" 1018 koní. A právě využití směsi ethanolu a benzínu označovanou jako E85 je pojítkem k novému modelu Quant. 

Další novinkou ze švédského Ängelholmu je dvouspojková převodovka pro model CCX. Řazení jednotlivých stupňů bude rychlejší a lehčí než doposud a přeřadit umí tenhle "drobeček" za 30 milisekund. Změny stupňů bude možno provádět pádly pod volantem.

Futuristický Quant se představí již za několik dní v Ženevě, ale zda se bude jednat vedle modelů CC, CCX a CCXR o čtvrtého "plonkrevného" člena do rodiny supersportovních Koenigseggů, si musíme ještě počkat.

Autoři:




Nejčtenější

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Další z rubriky

Autosalon Frankfurt 2017
Subaru Impreza se vrací do Evropy, opět jako hatchback

Nová platforma, nové motory, důkladně zmodernizovaný design, ale samozřejmě také pohon všech kol. K tomu sériově dodávaná převodovka CVT. To je nová Impreza,...  celý článek

Wey
Autofotka týdne: Číňané jsou největší překvapení autosalonu ve Frankfurtu

Čínské automobilky udělaly na letošním frankfurtském autosalonu dobrý dojem. Zda je to pro zavedené automobilky špatná zpráva se teprve ukáže. Do Evropy se...  celý článek

Jaguar E-Pace
E-Pace je nejmenší jaguar pro masy. Zas to zkouší s pohonem předních kol

Tradiční britská značka se mění. Většinu její nabídky sice stále tvoří sportovní sedany, ale v počtu prodaných aut brzy získají převahu SUV. Stačit bude, když...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.