Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

R1e: elektrická myš od Subaru

  10:58aktualizováno  10:58
Japonská automobilka známá především výrobou ostrých "čtyřkolek" přivezla do Ženevy žluťoučké autíčko. Malé Subaru, které obejdete čtyřmi kroky, je nejen pohledné a roztomilé, je ale především velmi přátelské k životnímu prostředí.
Subaru R1e

Subaru R1e | foto: iDNES.cz

Elektrický koncept, vytvořený pod taktovkou exdesignéra Fiatu a Alfy Romeo Andrease Zapatinase, jezdí po tříhodinovém nabíjení "ze zásuvky" celý týden.

R1e je miniauto, které je už na první pohled předurčeno k prohánění se po ulicích měst. Čtyřmístné Subaru se otočí doslova "na pětníku" a zaparkuje v každé skulině.

"Nuloemisní" Subaru pohání malý elektromotor chlubící se vynikajícím poměrem hmotnost/výkon. Lithio-manganové baterie lze dobíjet přímo z elektrické sítě. Ocásek elektrické myšky jednoduše zastrčíte od zásuvky a po třech hodinách nabíjení můžete týden jezdit.

Subaru R1e má dva pedály - plynový a brzdový, stejně jako v tradičním autě vybaveném automatickou převodovkou. Kromě klasických poloh voliče automatické převodovky P-R-N-D má "eR-jednička" též B polohu, která umožňuje brzdit motorem. Funkce B a D podle provozních podmínek regulují rekuperaci elektrické energie.

Subaru R1e v číslech:

Délka x šířka x výška (mm) 3300 x 1550 x 1420
Rozvor (mm) 2195
Pneumatiky  185/50R16
Uspořádání interiéru 2 + 2
Elektromotor synchronní s permanentním magnetem
Výkon 60 kW
Baterie mangano-litiové články MnLi ion (Lamilion)
Nominální kapacita 15 Ah
Počet  článků 30
Hmotnost článků 9 kg

Protože se v diskuzu objevily příspěvky zpochybňující přesnost údajů, dovoluji si doplnit citaci z tiskové zprávy Subaru.

František Dvořák

auto.idnes.cz

Technical specifications

Length: 3300 mm

Width: 1550 mm

Height: 1420 mm

Wheelbase: 2195 mm

Tyre size: 185/50R16

Ground clearance: 150 mm

Number of seats: 2 + 2

Electric motor: Permanent magnet synchronous motor

Control system: Inverter

Operating voltage: 288 V

Power output: 60 kW

Power transmission: Reduction gearbox (single-speed fixed)

Battery: Manganese-lithium-ion MnLi ion (Lamilion) 

AC input phase: Single-phase

Input voltage: 200 V

Rated voltage: 36 V

Nominal capacity: 15 Ah

Number of cells: 30

Package weight: 9 kg

Power density: (SOC 50%)

Charge: 1600 W/kg

Discharge: 2000 W/kg

Energy density: 60 Wh/kg

Autoři: ,




Nejčtenější

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Další z rubriky

Pilot Formule 1 Lewis Hamilton představil na autosalonu ve Frankfurtu...
Auťák z jiné planety: Mercedes-AMG Project One je ochočená formule

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Ještě nikdy nemělo silniční auto tak blízko k formuli 1 jako chystaný Mercedes-AMG Project One. Supersport má uzavřenou karoserii a dvě místa v kabině, jinak...  celý článek

Wey
Autofotka týdne: Číňané jsou největší překvapení autosalonu ve Frankfurtu

Čínské automobilky udělaly na letošním frankfurtském autosalonu dobrý dojem. Zda je to pro zavedené automobilky špatná zpráva se teprve ukáže. Do Evropy se...  celý článek

Philips and Renault collaborate at the 2017 Frankfurt Motor Show
OBRAZEM: Hyundai i30 má nový krásný zadek

Fastback je trochu pozapomenutý druh karoserie. Poslední dobou ovšem zažívá renesanci, akorát se jim říká jinak. Ladně splývající záď sportovního střihu nově...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.