Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Radary budou řidiče hlídat i z vesmíru

aktualizováno 
V Británii testují nový druh radarů pro měření rychlosti. Kombinace kamer a satelitů umožní měřit rychlost nejen v určitých přímých úsecích, ale rovnou v celých zónách.

Satelity budou možná brzy sledovat řidiče v ulicích | foto: Pavel Kasík - Technet.cz

Jde prý o přirozenou evoluci současných radarových systémů. Právě průběhové úsekové měření se stalo v poslední době populárním prvkem k ukáznění řidičů. Jenže ti často šlápnou na plyn, jakmile z přímého měřeného úseku vyjedou, .

V Anglii proto testují nový systém, který nebude měřit rychlost jen v jednom úseku ale rovnou v celé zóně. Britské úřady si od případného ostrého nasazení slibují ukáznění řidičů v okolí škol nebo v obytných čtvrtích. Prý by také mohlo ubýt zpomalovacích prahů.

Systém využívá série kamer a satelit. Kamery jsou vybaveny softwarem pro rozpoznávání poznávacích značek a slouží k identifikaci vozidla, satelit je pak schopen sledovat vůz po celou dráhu jeho jízdy měřenou oblastí a to ať už jede kudykoli. Patřičný software následně vypočítá rychlost, jakou vůz danou oblastí projel.

Testy pochopitelně vyvolávají nejen u britské veřejnosti obavy z narušování soukromí a neustálého sledování. Prozatím by totiž takto mohlo probíhat měření jen v relativně malých oblastech, ale logickým krokem do budoucna je například sledování každého vozu po celém městě. To, co se zdálo před pár lety jako sci-fi, nyní spíš vzbuzuje obavy orwellovského typu.



Témata: Radar, software


Nejčtenější

Audi A7 Sportback
Nové Audi A7 Sportback umí až do 160 km/h plachtit s vypnutým motorem

Nové Audi A7 Sportback je pořádný kus auta, zcela nová generace přijíždí jen pár měsíců po nové vlajkové lodi značky, limuzíně A8. Pětidveřový fastback z ní...  celý článek

Potašový důl na těžbu kobaltu v americkém Utahu
Kobalt může nabourat velkolepé plány na elektrickou budoucnost aut

Češi se seznámili za posledních několik týdnů dopodrobna s lithiem, tento kov ovšem není jediným, po kterém pasou výrobci akumulátorů. Mnohem větší patálie...  celý článek

Toyota Tj Cruiser
Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U Toyoty se ale odvázali, jejich koncept...  celý článek

Yamaha podle všeho připravuje vstup velkého tříkolového motocyklu na trh....
Motorkáři zbrojí na Miláno, letos ve znamení naháčů a nového GoldWingu

Hlavní novinky motorkářské výstavy EICMA v Miláně letos podle většiny upoutávek přijedou z Japonska. Módní retro vlna pro příští rok nabírá ostřejší a...  celý článek

Sbírka starých škodovek trutnovského spolku Reincars.
Jejich vášní jsou staré škodovky, nadšenci jich obnovili už tři desítky

Je jich šest a spojuje je láska ke starým škodovkám. Členové trutnovského spolku Reincars dávají desítky let starým automobilům nový život.  celý článek

Další z rubriky

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Iveco Daily 40C18 hydr.ruka...
Iveco Daily 40C18 hydr.ruka...

r.v. 2009, naj. 143 000 km, diesel
640 090 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.