Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Radary v Praze měří i bez pokut

  11:02aktualizováno  11:02
Byla to fronta rozličných značek aut - za sebou stálo ferrari za pět a půl milionu, škodovka, dokonce trabant, autobus nebo skútr. Jenže řidiči tentokrát nebyli naštvaní, že se zdrželi v koloně. Do fronty na parkovišti na Letné se řadili dobrovolně.
Strážníci nabídli řidičům, že jim zkontrolují tachometry. Zájem byl obrovský.

Strážníci nabídli řidičům, že jim zkontrolují tachometry. Zájem byl obrovský. | foto: Profimedia.cz

Využili nabídky městské policie, že přesně změří, jak ukazuje jejich tachometr. Řidiči zjišťovali, zda jim nehrozí pokuta jen za to, že v autě nepoznají, jakou rychlostí vlastně jedou. Na Letnou jich přijelo osm stovek.

"Takový zájem, to jsme v těchto vedrech opravdu nečekali,“ reagoval náměstek primátora Rudolf Blažek. Proto budou kontroly na Letné pokračovat každou středu až do konce prázdnin.

Tachometry většinou ukazují víc, než je skutečná rychlost
"Super, takže to znamená, že když mám na tachometru padesát sedm, tak jedu slušných padesát,“ radoval se řidič AAA taxi Jiří Bubník nad výsledkem testu. Z této taxislužby si na Letnou během odpoledne přijelo překontrolovat tachometr hned pět řidičů.

Většina šoférů, kteří včera přijeli na Letnou, nakonec testem bez problémů prošla. Policejní radar častěji ukazoval nižší číslo než tachometr v autě.

"Hádám se s kolegou, který mi tvrdí, že překračuju rychlost. Já říkám, že naopak, tak teď máme jasno - tachometr ukazuje o sedm kilometrů více, než skutečně jedu,“ byla spokojená s výsledkem měření profesionální řidička favoritu Maří Magdalena Tinlová.

"Měl jste čtyřicet devět,“ potěšil řidiče černého humeru městský strážník. "Jedu s ním na technickou, tak jsem si říkal, hned zajedu i sem,“ radoval se řidič z výsledku. "Teď vím, že se na tachometr můžu spolehnout a nebudu mít zbytečné maléry,“ dodal.

Testování tachometrů bylo poměrně snadné. Řidiči museli projet vyznačeným úsekem a držet stejnou rychlost - padesát kilometrů v hodině. Skutečnou rychlost auta pak měřil policejní radar a strážník hned řidičům hlásil výsledek.

Strážníci zároveň zpovídali řidiče, jak staré mají auto, jaký typ pneumatik a podobně. "To vše totiž může mít vliv na přesnou či nepřesnou funkci tachometru,“ vysvětloval ředitel městské policie Vladimír Kotrouš.

S nejstarším vozem, Simcou 1300, dorazil pětadvacetiletý šofér Martin Štohl. Jeho auto bylo o čtvrt století starší než on sám. "Jezdím často, byl jsem poměrně zvědavý,“ smál se. Tachometr jeho auta ukazoval přesně.

Rychlost si přijeli překontrolovat i messengerové na skútrech, a dokonce i tři vozy Policie České republiky. "Zájem byl tak velký, že v měření budeme pokračovat každou středu od sedmi ráno do šesti večer,“ řekl náměstek strážníků Václav Bláha.

Autoři:




Nejčtenější

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Další z rubriky

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Volkswagen Golf sedmé generace prošel faceliftem.
VW upraví strategii, aby si Volkswagen, Škoda a Seat nekonkurovaly

Koncern VW chce, aby se její tři značky pro masový trh více odlišily, omezilo se tak překrývání a potlačilo napětí v rámci skupiny. Prohlásil to generální...  celý článek

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.