Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Radek Duda: Na BMW jsem si vydělal poctivě

  17:40aktualizováno  17:40
Auto mám pro svou potřebu, podnikání i radost. Víc neřeším, říká hokejista Radek Duda. Ve svém voze se chce cítit jako doma. Tento požadavek mu v současné době splňuje černé BMW X5. Známý hokejový bouřlivák přiznává, že emoce občas marně krotí i za volantem.

„Sem tam mě někdo naštve tak, že vyběhnu z auta. Nejvíc mi vadí bezohlednost, kdy vás někdo schválně blokuje, telefonuje a nekouká, co se kolem něho děje, nebo nepoužívá blinkr. To vážně nesnáším,“ říká útočník pražské Slavie. 

Jezdíte v poměrně velkém BMW. Proč jste si vybral právě tento vůz?
Mám rád velká auta. Pohodlně se v nich jezdí, jsou bezpečná a konkrétně tohle BMW byl můj sen. 

Rok jste hrál v ruské Kazani. Čím jste tam jezdil?
V Rusku jsem měl k dispozici Mercedes-Benz třídy M, takže podobné auto jako současné BMW. 

Jak se vám v Rusku jezdilo?
Na silnicích tam vládne totální anarchie. Mě to tam ale bavilo. Z dvouproudové silnice řidiči v klidu udělají šestiproudovou. A když to nestačí, jezdí po chodníku. Na tamní poměry si musíte aspoň trochu zvyknout. Třeba i na to, že tam řidič srazí chodce a tělo tam leží na zemi i několik hodin. Ostatní ho jen objíždějí a viděl jsem, že někdy ani to ne. 

A jak jste zvládl tamní krutou zimu?
V Kazani každý přezuje na zimní gumy s hřeby a jede. S tímhle totiž zastavíte na fleku. Rusové na sněhu jezdit umějí. 

Jezdil jste tam v mercedesu. Proč jste u této značky po návratu nezůstal?
Když jsem si tady kupoval auto, nový „emkový“ mercedes se ještě neprodával a toho staršího jsem nechtěl. Modernější BMW vyhrálo. Navíc mělo nový dieselový motor, který moje rozhodnutí jen utvrdil. Ročně najezdím kolem čtyřiceti tisíc kilometrů, takže rozdíl ve spotřebě je znát. 

Jakou výbavu si do auta pořizujete?
V autě se chci cítit jako doma. To ale neznamená, že musím mít DVD přehrávač s televizí. Spíš mi hodně záleží na dobré hudební aparatuře. 

Jakými auty jste už jezdil?
Začínal jsem ve Škodě Octavia, pak jsem jezdil ve Volkswagenu Passat, v Rusku mercedesem a teď mám BMW. 

Pořizujete si stále větší auta. Neskončíte třeba u amerického hummera?
No, uvažoval jsem o něm. Sice se mi líbí, ale na naše silnice je moc velký a nehodí se sem. Na běžné ježdění to není. Kromě toho, že chci bezpečné auto, tak taky chci, abych s ním mohl i zaparkovat. A myslím, že parkování s hummerem bude asi problém. 

A co nějaké jiné BMW?
Auta téhle značky jsou parádní všechna. Od nejmenší řady 1 až po luxusní řadu 7. Kdybych si měl vybrat, do sedmičkové řady bych šel z fleku. 

Setkal jste se jako řidič někdy se závistí?
Do očí mi nikdo nic neřekl. Ale mně by to bylo jedno. To je každého věc. Vždycky se najde člověk, který jakmile uvidí za volantem milionového auta mladého kluka, bude tvrdit, že je to frajírek, co si na něj vydělal bůhvíjak. To jsou ale názory zakomplexovaných lidí, kteří jen závidí. Mám auto pro svoji potřebu, podnikání i radost a víc neřeším. Vydělal jsem si na něj poctivě. 

Zkusil jste si někdy rychlé sportovní auto?
Rád se v něčem rychlém svezu, vydovádím se, vrátím to majiteli a s chutí si sednu do svého džípu, který je sám o sobě dostatečně rychlý. 

Boural jste někdy?
Tomu jsem se, bohužel, nevyhnul. Předjížděl jsem, řidič přede mnou se nepodíval do zrcátka a já skončil v kotrmelcích na poli. Mně ani kamarádovi se nic nestalo, ale octavia byla na odpis. Nejhorší bylo, že ten, co to zavinil, ani nezastavil a jel dál. Naprostý nezájem. 

Jezdíte na motorce?
Zatím o tom se spoluhráčem Pepou Beránkem jenom mluvíme. Bavil by nás Harley-Davidson. Rychlou silniční mašinu radši ani nechci. Je to ale otevřené. Ještě uvidíme. Jestli se Radek Duda zblázní, možná ho na té motorce uvidíte. 

Máte nějaké vysněné auto?
Vyloženě vysněné ne, ale hodně se mi líbí Range Rover Sport. 

Jak vycházíte s dopravní policií?
Vcelku dobře. Když mě někde nachytají, bez řečí zaplatím pokutu. (smích) 

A co říkáte na bodový systém?
Kluci z týmu si ze mě dělají srandu, že mi bude stačit jedna cesta z domova na stadion a přijdu o papíry. To je ale tím, že se snažím vyhnout kolonám a semaforům. Proto zkrátka občas projedu nějaký ten zákaz. Takže na body se rozhodně netěším.

DOBRÉ RÁDIO Na kvalitní hudební aparatuře v autě si zakládá hokejista pražské Slavie Radek Duda. Ve voze mu nejčastěji zní hlasitý hip hop.

Autoři:




Nejčtenější

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Další z rubriky

Veteránský závod Pražská noblesa
OBRAZEM: Pražská noblesa je závod, kde nevyhrává nejrychlejší

Rekordních 144 historických automobilů a motocyklů soutěžilo o uplynulém víkendu v pražské Jeremenkově ulici v závodě v pravidelnosti do vrchu. Na trať směly...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Řidič, volant, řízení
Jezdíte v autě, nebo latríně? Ukliďte si i klimatizaci

Čas prosezený v autě už pomalu konkuruje tomu strávenému v obývacím pokoji na gauči. Za volantem tráví většina řidičů takovou dobu, že na čtyřech kolech jedí,...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.