Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Raketa země-země: Freestream T1 je na stovce za 2,5 s

  12:28aktualizováno  22. března 19:50
Chcete zažít pocit kosmonautů krátce po startu? Na řízení stíhačky nemáte kuráž, zato vám přebývá na kontě 150 000 liber (6,2 milionu korun)? Objednejte si Freestream T1, který se chlubí těžko uvěřitelným poměrem výkon/hmotnost. Britové dávají pojmu extrémní supersport nový význam.

Británie: automobilová velmoc plná protikladů.

Její velkosériové automobilky semlela doba, ty které přežily, se dopotácely pod ochranná křídla nadnárodních koncernů, kde si vedou se střídavými úspěchy.

Malí výrobci rychlých, stylových a drahých unikátů si naopak vedou velmi dobře.

V polovině roku přilétne do klubu nekompromisních sporťáků, jejichž vlastnictví předpokládá otupený pud sebezáchovy, výjimečné řidičské umění a vysokou životní pojistku, opravdová raketa, které je označení supersport malé.

Freestream T1 sice pohání na první pohled pouze dvouapůllitrový motor.

Narozdíl od toho, který pohání sousedova kombíka, ukrývá benzinový agregát "Té-jedničky" šlechtěné koně dopované turbodmychadlem.

500 koní (367 kW) osmiválce vystřelí freestream na stovku za 2,5 sekundy, na stošedesátce je za pět sekund po startu a pokud řidič nepovolí, rozjede se na 322 km/h.

Za vším stojí extrémně nízká hmotnost 465 kilogramů. Každý kilogram váhy tak má na starosti jeden plnokrevník.

Kolem motoru postavili britští inženýři auto z toho nejlehčího co moderní automobilová věda nabízí. Rám z uhlíkových vláken, nechybí samozřejmě hliník a vesmírné kompozity.

Auto si žádá famózní jízdní vlastnosti. Podvozek je vycizelován tak, aby v zatáčkách odolával bočnímu zrychlení až 3G. Průjezd zatáčkou tedy záleží pouze na psychice a fyzických možnostech řidiče. Stejné přetížení čeká na posádku při brzdění. Do 355 milimetrových kotoučů se zakusují vpředu šesti- a vzadu čtyřpístkové třmeny.
Za projektem Freestream stojí dva inženýři, kteří se podíleli na tvorbě legendy jménem McLaren F1. Po dlouhá léta nejrychlejší supersport planety až nedávno překonalo Bugatti Veyron.

 
Za dvoumístným kokpitem se u zadní nápravy usadil motor, o přenesení výkonu na kola zadní nápravy se stará šestistupňová sekvenční převodovka.

Tvůrci se dušují, že i přes zběsilé parametry bude auto opravdu zvládnutelné. Nejvíce práce strávili nad šlechtěním aerodynamiky. Auto dostalo nastavitelné spojlery, kterými je možno upravovat přítlak, individuálně je možné přenastavovat i podvozek. Freestream T1 tak možná nehýří šarmem a krásou konkurentů, ale na silnici jim pravděpodobně bude ukazovat pouze záda.

První objednávky výrobce přijímá už nyní. První rakety vyrazí do ulic v polovině roku. Cena se má pohybovat kolem 150 000 liber.

Freestream T1 v číslech

délka

4038 mm
šířka vpředu/vzadu 2000/1824 mm
výška 1078 mm
rozvor 2800 mm
pneumatiky vpředu 250/640 R18
vzadu 290/680 R18

Freesream má být podle jeho tvůrců "sporťákem pro každý den"

Freesream T1 se chlubí těžko uvěřitelným poměrem výkon/hmotnost - 500 koní na 465 kilogramů hmotnosti

500 koní (367 kW) přeplňovaného osmiválce vystřelí freestream na stovku za 2,5 sekundy, na stošedesátce je za pět sekund po startu a pokud řidič nepovolí, rozjede se na 322 km/h.

Freesteam nemá daleko ke speciálům Formule 1 nebo pro Le Mans

Autoři: ,




Nejčtenější

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Polestar 1
OBRAZEM: Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, pohon a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Další z rubriky

Elektrická tříkolka Nobe
Autofotka týdne: Nádherná elektrotříkolka z Estonska

Zatím je to jen počítačová vizualizace, pokud ale tvůrci seženou peníze na vývoj a start výroby, bude to parádní retro odkazující na italskou designérskou...  celý článek

Honda Urban EV Concept
OBRAZEM: Elektrický sen doktora Blažeje, to je nádherná hondička

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Doktor Arnošt Blažej jezdil civikem první generace do nemocnice na kraji města a snilo o něm celé Československo (o autě pánové, o fešákovi Arnoštovi dámy)....  celý článek

Volvo XC40
XC40: nejmenší volvo přináší novou platformu, přidá i nové tříválce

XC40 je nejmenší SUV švédské značky a zároveň první zástupce nové generace kompaktních modelů Volvo. Vyrábět se bude v Belgii a dostane několik novinek, které...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.