Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Rakousko chce zavést kamerovou kontrolu dálničních známek

aktualizováno 
Řidiči na rakouských dálnicích si budou muset zřejmě již v brzké budoucnosti důkladněji rozmyslet jízdu bez dálniční známky. Rakouská společnost pro výstavbu a údržbu dálnic totiž oznámila, že se chystá zavádět od druhé poloviny tohoto roku kontroly dálničních známek pomocí videokamer.

Kamerová kontrola dálničních známek má odstartovat v okolí Vídně - ilustrační foto | foto: MF DNES

První testovací kamery mají být umístěny v okolí Vídně.

Rakušané zjistili, že ze zhruba dvou procent hříšníků, kteří jsou na tamních dálnicích přistiženi při jízdě bez známky, je plných 80 procent cizinců.

Loni počet přestupků proti tomuto pravidlu stoupl o 20 procent. Spoléhat na to, že při krátkém průjezdu rakouským územím řidič na kontrolu nenarazí, může přijít draho - pokuta činí 400 eur (zhruba 11 000 korun).

Podle informací deníku Blesk chystá ministerstvo dopravy stejný způsob kontroly i na české dálnice. Využít brány, které nákladním autům odpočítávají elektronické mýtné.

Řidičům osobních aut bez známky hrozí v Česku ve správním řízení až stotisícová pokuta. Na rozdíl od nákladních aut budou mít známky pro osobní vozy stále časovou platnost, píše Blesk.

Dosavadní zkoušky nových kamer podle Asfinagu (společnosti pro výstavbu a údržbu dálnic) ukázaly, že přístroje jsou schopny zachytit nejen skutečnost, zda projíždějící auto má na předním skle známku nalepenou, ale i to, zda je známka platná.

Podařilo se prý vyřešit i problémy, které se dosud vyskytovaly při testech za deště nebo při větším znečištění skla. Cena jednoho kontrolního zařízení dosahuje 230 000 eur (asi 6,5 milionu Kč).

Dálniční známka pro osobní automobil stojí letos v Rakousku 72,60 eura na rok. Je možné si zakoupit i známku desetidenní za 7,60 eura nebo dvouměsíční za 21,80 eura.

Autoři: ,




Nejčtenější

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Další z rubriky

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Podívejte se na riskantní chování českých řidičů
VIDEO: Plná čára se nepřejíždí, řidiči na to ale kašlou

Předjíždění je jedním z nejriskantnějších manévrů. Je třeba odhadnout rychlost protijedoucího vozidla a být si stoprocentně jistý, že máme dost prostoru na...  celý článek

Ford Ka+ 1,2 Ti-VCT  Ultimate
Ford Ka+ 1,2 Ti-VCT Ultimate

r.v. 2017, naj. 2 000 km, benzín
281 996 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.