Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Rakousko trápí nelegální závody na silnicích

  16:14aktualizováno  16:14
Vedle silničních pirátů, kteří bezohlednou jízdou ohrožují ostatní motoristy, se rakouští policisté potýkají s rozmáhajícími se nelegálními závody na silnicích. Řidiči ve výkonných autech výrazně překračují maximální rychlost ve snaze co nejrychleji zvládnout předem vybranou trasu a porazit soupeře.

Nelegálních závodů na silnicích se až na výjimky účastní mladí lidé.

„Dohodnuté závody jsou obvykle běžné u mladší generace,“ řekl Michael Gatscha z Kuratoria pro dopravní bezpečnost s tím, že účastníci jezdí často v upravených autech.

Divoká jízda některých motoristů není pro policii žádnou novinkou. „Věděli jsme, že na Západní dálnici A1 a Mühlkreiské dálnici A7 se ve větším počtu konají závody,“ uvedl Klaus Scherleitner z dopravního oddělení hornorakouského četnictva k poslednímu zásahu policistů, kterým se podařilo několik „závodníků“ odhalit.

Španělská policie přakazila Cannonball rallye

(Reuters) Španělská policie zadržela 71 řidičů (převážně Britů), kteří se v luxusních a rychlých autech řítili Katalánskem. Nelegální závod, ve kterém řidiči v Rolls-Roycech, Ferrari, BMW, Lamborghini... mnohdy překračují dvousetkilometrovou rychlost, startoval na britských ostrovech a vedl přes Francii a Španělsko do Maroka.

"Závodníky" policie pustila až poté, co zaplatili pokuty od 150 do 400 euro.

Mají upravené automobily

Naposled se tři Rakušané rozhodli o víkendu závodit na dálnici A7, když se svými vozy místy uháněli rychlostí až 260 kilometrů v hodině; to je dvakrát rychleji než maximální povolená rychlost. Tentokráte je však policisté jedoucí v civilním autě stihli natočit kamerou. Provinilci nakonec byli zastaveni a na místě přišli o řidičské průkazy.

Neodradí je ani pokuty

Nelegální závody jsou prý rozšířené i na dalších úsecích dálnic či silnic. V minulosti patřila k oblíbené trase upravených aut rovněž jedna z vídeňských ulic. Policie zareagovala častějšími kontrolami během nočních hodin, kdy mladíci využívali volnější provoz k prohánění se po silnicích, a rovněž začala ve větším rozsahu zabavovat registrační značky aut, jež byla upravena v rozporu s předpisy.

V Belgii za vysokou rychlost zaplatíte až 90 tisíc. Více ZDE

Podle expertů však řidiče od účasti na závodech neodradí ani pokuty. V případě výrazného překročení povolené rychlosti (například na dálnici alespoň o 50 kilometrů v hodině) o trestu pro silničního piráta rozhodují úřady ve správním řízení.

Vedle pokuty v rozmezí od 75 do 220 eur (2370 až 6960 Kč) musí motorista počítat s odnětím řidičského průkazu na několik týdnů či měsíců, v závislosti na tom, zda se již podobného přestupku dopustil v minulosti.

Zběsilý závod Dělová koule, který měl o víkendu směřovat z Prahy do jižních Čech, neodstartoval...čtěte TADY

Autor:




Nejčtenější

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Další z rubriky

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.