Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Václavské náměstí patřilo legendám, vyrazily na třídenní Rallye Revival

  16:59aktualizováno  20:01
Už po sedmé odstartoval z centra Prahy veteránský závod Rallye Praha Revival. Na start třídenní soutěže se postavily legendy motoristického sportu.

Rallye Praha Revival je mezinárodní setkání legend motorsportu. Je určeno bývalým aktivním automobilovým závodníkům a příznivcům historických závodních a sportovních automobilů.

Sedmý ročník oblíbené mezinárodní akce probíhá ve dnech 28. až 30. dubna 2017. O velké popularitě akce svědčí rekordně rychle zaplněná startovní listina. Z dolní části Václavského náměstí odstartuje 160 aut, další zájemce museli orgranizátoři odmítat.

K vidění budou slavná auta známá z rallyových tratí jako Ferrari 308 GTB, Opel Kadet GSI, Lancia Stratos, Fiat 124 Abarth, Ford Escort, Lancia Delta, Audi Quattro, Porsche 911, Renault R5 Alpine nebo Škoda 130 RS. Ve startovní listině jsou i další zajímavé vozy jako Lancia Fulvia nebo Matra Murena.

Úlohy prvního předjezdeckého vozu se ujme historický kamion Liaz, který byl prvním českým účastníkem slavné maratonské Rally Dakar.

Slavnostní start je naplánovaný na páteční večer do spodní poloviny Václavského náměstí. Ve tři čtvrtě na sedm vyrazí na trať první auto.

Rallye Praha Revival

FOTOGALERIE Z PŘEDCHOZÍCH ROČNÍKŮ

Víkendová akce povede automobilové legendy z Prahy tentokrát směrem na Kladno a dalším centrem budou Teplice. Sobotní program sestává ze tří rychlostních zkoušek na rallykrosové trati v Chabařovicích, dvakrát účastníci projedou trať závodu do vrchu v Telnici a také dvakrát projedou výstavištěm v Litoměřicích. V neděli je na programu jízda na polygonu mosteckého Autodromu a závěrečná zkouška se odehraje opět v Kladně na haldadromu, odkud už posádky zamíří do cíle v učilišti v Praze-Radotíně.

Celou trasu setinové rallye absolvují posádky podle šipkového itineráře za dodržování dopravních předpisů, na což budou dohlížet tajné kontroly a případné hříšníky zatíží trestnými body.

Na start se postaví posádky ze třinácti zemí. S číslem 1 odstartuje bývalá posádka továrního týmu Škoda Zapadlo – Motal, posádka ověnčená úspěchy ze světových soutěží. Závodu se opět zúčastní bývalý legendární tovární jezdec Škody John Haugland, který například v dobách své slávy třikrát vyhrál slavnou Barum Rallye. Na poslední chvíli organizátoři přilákali rallyovou legendu Stiga Blomqvista.

Organizátoři letos nalákali také dámskou belgicko-francouzskou posádku „Christine – Biché“. Christine úspěšně závodila v Le Mans, byla první ženou závodící v NASCARu, ve slavných dobách Škody 130 RS závodila v továrním týmu Škoda v okruhovém mistrovství Evropy, slavná spolujezdkyně a vítězka RMC 1973 Biche (vlastním jménem Michèlle Espinosi-Petit) má ve své bohaté kariéře i vítězství v Rallye Monte Carlo.

Tradičně silné zastoupení mají na revivalech polští jezdci, i tentokrát v čele s Jaroszewiczem, Krupou a Burchardem. Na startu nebude chybět ani bývalý československý, posléze slovenský reprezentant „Dodo“ Studenič.

Mezi pravidelné účastníky patří posádka Berger – Petera, která mimo jiné učila jezdit a závodit Škodu Favorit. Na revivalu se mezi legendy počítají závodníci aktivní před rokem 1990.

Mezi piloty nebudou chybět slavná jména závodních jezdců, jako byli: Blahna, Moskal nebo Polívka, který má zatím pro všechny ročníky Rallye Praha Revival rezervováno startovní číslo 13. Závodníci vzpomenou na tradičního účastníka revivalů, italského jezdce Giuseppe Voltu, který začátkem dubna tragicky zahynul.

Nebudou chybět jezdci z Ruska, Francie, Německa, Slovenska, Rakouska nebo Itálie.

Video z loňského ročníku:






Nejčtenější

BMW X3
BMW X3 má v nové generaci hranaté mlhovky a šestiválec s turbem

Po obvyklých sedmi letech BMW mění model X3 za novou generaci. V řadě mnichovských SUV, která brzy pokryje kompletní spektrum od X1 do X7, má důležitou pozici...  celý článek

Volkswagen Atlas
VW Atlas je velké SUV pro celý svět, ale v Evropě se nemůže prodávat

Volkswagen na autosalonu ve Frankfurtu v rámci novinářského večera předvedl své největší SUV Atlas. Před běžnými zákazníky jej ovšem skryl, protože v EU ho...  celý článek

BMW Group představila ve Frankfurtu BMW i Vision Dynamics - slibuje nový...
Nové BMW na baterky půjde proti tesle, má ujet 600 kilometrů

Podznačka elektromobilů „i“ u mnichovské značky se už nějakou dobu nedočkala nového příspěvku. BMW na něm ale teď usilovně pracuje, příští model, který bude...  celý článek

Tatrabus
Tatrabus: z rallyového speciálu je terénní autobus a hvězda Islandu

Tohle auto je v současnosti asi nejdivočejší verze nákladního vozu Tatra, na jakou lze v Evropě narazit. Je to něco mezi ultimátním off-roadem, obytným autem a...  celý článek

Jaguar E-Pace
E-Pace je nejmenší jaguar pro masy. Zas to zkouší s pohonem předních kol

Tradiční britská značka se mění. Většinu její nabídky sice stále tvoří sportovní sedany, ale v počtu prodaných aut brzy získají převahu SUV. Stačit bude, když...  celý článek

Další z rubriky

Torzo MG J2, které nalezli archeologové v oblasti Larkhill.
Autofotka týdne: Archeologové hledali svědky války a vyhrabali auto

Oblast okolo Larkhill, městečka zapomenutého kdesi ve středu Británie, už dlouho systematicky prozkoumávají archeologové. To místo, které je na dohled...  celý článek

Výstavní premiéra Škody Favorit na veletrhu v Brně 16. září 1987
Na den přesně před 30 lety měla v Brně světovou premiéru Škoda Favorit

Přesně před třiceti lety, 16. září 1987 se Čechoslováci dočkali, na 29. Mezinárodním strojírenském veletrhu v Brně se představil Favorit. Úplně nová škodovka,...  celý článek

Suzuki SX4
Shání se auto pro dva do 150 tisíc: na velikosti nezáleží, berte benzin

Je to typický požadavek penzistů, svobodných, nebo třeba těch, kdo shání druhé auto do rodiny. Praktické auto, které nemusí být ani moc velké, jezdit s ním...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.