Fofr v depu rallye: za 75 minut přestavět podvozek a přezout gumy

  20:00aktualizováno  20:00
V kalendáři Mistrovství světa v automobilových soutěžích je právě probíhající španělská rallye proslavená jednou specifickou vlastností. Je to jediná soutěž seriálu WRC, kde se jede na dvou površích. Během první etapy si musí všechny vozy poradit s rozbitou šotolinou, ve zbývajících dvou se závodí na hladkém asfaltu.

Španělská rallye je tedy velmi náročná pro mechaniky. V cíli páteční etapy se totiž musí podvozky závodních speciálů zcela přestavět. Je nezbytné snížit světlou výšku a nasadit tvrdší pera, tlumiče i stabilizátory. Čtveřice mechaniků českého týmu Škoda Motorsport to zvládne za 75 minut, během kterých dojde i k novému nastavení geometrie. Samozřejmostí je nová sada pneumatik – pláště s výrazným drapákovým profilem vystřídají tvrdé slicky se znatelně hladším dezénem.

Pro Škoda Motorsport a vlastně i celý český motorismus má populární katalánská rallye na pobřeží Costa Brava mimořádný význam – česká posádka Jan Kopecký/Pavel Dresler už na španělských tratích předčasně slaví celkové vítězství ve slabší kategorii WRC 2, kde mladoboleslavská automobilka vládne i v hodnocení značek.

Ve velkém mistrovství WRC se o titulu ještě rozhoduje mezi Belgičanem Neuvillem (Hyundai), Francouzem Ogierem (Ford) a Estoncem Tänakem (Toyta). Seriál WRC vyvrcholí listopadovou Australskou Rallye. Zpravodajství z katalánské rallye sledujte na iDNES.cz (ZDE).

Autor:

Nejčtenější

Kopecký: Čeští řidiči jsou šílení. A začíná to v autoškolách

Automobilový závodník Jan Kopecký na tiskové konferenci továrního týmu Škoda...

Tovární jezdec Škody Motorsport Jan Kopecký je nejlepší český automobilový jezdec současnosti. Míní, že čeští řidiči...

Test kamer do auta: opravdu dobrá není žádná

Test kamer do auta

Německý automotoklub ADAC a časopis pro počítačovou techniku c’t testovaly devět palubních kamer. Výsledek: sedm z...

Německé továrny VW přejdou na elektro, Passat vyrobí Škoda v Kvasinách

Volkswagen I.D. Vision

Po roce 2020 se budou v německých továrnách Volkswagenu vyrábět statisíce elektroaut. První bude model ze Cvikova. Z...

Ford hledá partnery pro cestu z mizérie. Jedná s Volkswagenem

Dav návštěvníků a novinářů na autosalonu Auto China v Pekingu během show...

Americký Ford a německý koncern VW s tím mají zkušenosti. Sdílení techniky, platformy a motorů si vyzkoušely desítky...

Nákup auta v zahraničí: za nový vůz se DPH platí v Česku

Koupě špatné ojetiny může pořízení auta značně prodražit 1

Když si koupíte v Německu nebo v jiné unijní zemi nové auto, měli byste se připravit na to, že vás čeká daňové kolečko....

Další z rubriky

Do okolí Paříže od léta nebudou smět stará dieselová auta

Den bez aut v centru Paříže (16. září 2018)

Do okolí Paříže už od července 2019 nebudou moci vjíždět stará dieselová auta. Rozhodla o tom rada oblasti zvané Velká...

Nápady ze startupu Škody: rikša, která nabíjí elektromobil

Mobilní nabíjecí stanice je zařízení připojené za elektrokolo.

Společnost DigiLab, která funguje jako startupový inkubátor nápadů Škody Auto, spustila v Praze pilotní fázi projektu...

Autofotka týdne: Nákladní vůz bez řidiče nastoupil do práce

Autonomní elektrický nákladní vůz T-pod v akci na překladišti v Jönköpingu

Einride je švédský, jen dva roky mladý start-up, který postavil elektrický robotický nákladní vůz T-Pod. Futuristický...

Porsche Panamera 4,8...
Porsche Panamera 4,8...

r.v. 2012, naj. 133 191 km, benzín
929 000 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz