Španělská rallye je tedy velmi náročná pro mechaniky. V cíli páteční etapy se totiž musí podvozky závodních speciálů zcela přestavět. Je nezbytné snížit světlou výšku a nasadit tvrdší pera, tlumiče i stabilizátory. Čtveřice mechaniků českého týmu Škoda Motorsport to zvládne za 75 minut, během kterých dojde i k novému nastavení geometrie. Samozřejmostí je nová sada pneumatik – pláště s výrazným drapákovým profilem vystřídají tvrdé slicky se znatelně hladším dezénem.
Pro Škoda Motorsport a vlastně i celý český motorismus má populární katalánská rallye na pobřeží Costa Brava mimořádný význam – česká posádka Jan Kopecký/Pavel Dresler už na španělských tratích předčasně slaví celkové vítězství ve slabší kategorii WRC 2, kde mladoboleslavská automobilka vládne i v hodnocení značek.
Ve velkém mistrovství WRC se o titulu ještě rozhoduje mezi Belgičanem Neuvillem (Hyundai), Francouzem Ogierem (Ford) a Estoncem Tänakem (Toyta). Seriál WRC vyvrcholí listopadovou Australskou Rallye. Zpravodajství z katalánské rallye sledujte na iDNES.cz (ZDE).