Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

VIDEO: Noční rychlostní zkoušky jsou parádní disciplína rally

aktualizováno 
„Jsou zpestřením jak pro jezdce, tak pro diváky,“ komentuje noční rychlostní zkoušky Pavel Dresler, navigátor rallyového jezdce továrního týmu Škody Jana Kopeckého. Rallyové speciály jsou na to vybaveny rampami se silnými přídavnými světlomety.

Fabia R5 má ke dvěma světlům, které jsou na rallyovém speciálu standardně, ještě dalších šest přídavných dálkových světel pro noční rychlostní zkoušky.

Posádka musí více věřit itineráři, podle kterého spolujezdec naviguje. Je třeba, aby přesně vnímal jeho instrukce. Pilot navíc nevidí vlhkost na silnici, ani nepořádek na trati, po kterém mohou kola závodního speciálu uklouznout.

Kopilot má na bezpečnostním rámu v kabině uchycenou lampičku, aby viděl do itineráře. Světlo musí být ovšem uzpůsobené tak, aby neoslňovalo pilota.

Pavel Dresler a Jan Kopecký v kokpitu rallyové Fabie R5 budou o nadcházejícím víkendu usilovat o třetí vítězství v řadě na slavné Rally Bohemia, která startuje z Mladé Boleslavi.

První etapa pátého podniku Mistrovství České republiky v rally začíná v sobotu 1. července ve 14 hodin.

Mezi 79 týmy je sedm dalších Fabií R5. Za volantem jedné z nich se vrací do domácího šampionátu také někdejší tovární pilot týmu Škody v mistrovství světa Roman Kresta.





Nejčtenější

Vedoucí rubriky Auto.iDNES.cz František Dvořák (vlevo) v diskusním pořadu...
Autosalony to mají nahnuté, jsou drahé, říká expert

Evropské autosalony to mají nahnuté. Výrobci znají mnohem efektivnější a levnější způsoby, jak auta představit. Soumrak autosalonů, jak je známe, potvrzuje ten...  celý článek

Harley Davidson Street Rod
Harley pro manželky na sobě zamakal v posilovně

Když začnete poctivě každý den makat v posilovně, po roce budete vypadat stejně jako nový Street Rod vedle původního modelu Street 750. Posílený motor doplněný...  celý článek

Testování reakcí okolí na auto bez řidiče. Testovací jezdec se převlékl za...
Testy aut bez šoféra: řidič převlečený za sedadlo, auto se dvěma volanty

Vývoj autonomních vozů není jen otázkou senzorů, procesorů a učících se algoritmů. Automobilky musí vyřešit i řadu psychologických problémů. Vznikají tak...  celý článek

Torzo MG J2, které nalezli archeologové v oblasti Larkhill.
Autofotka týdne: Archeologové hledali svědky války a vyhrabali auto

Oblast okolo Larkhill, městečka zapomenutého kdesi ve středu Británie, už dlouho systematicky prozkoumávají archeologové. To místo, které je na dohled...  celý článek

Philips and Renault collaborate at the 2017 Frankfurt Motor Show
OBRAZEM: Hyundai i30 má nový krásný zadek

Fastback je trochu pozapomenutý druh karoserie. Poslední dobou ovšem zažívá renesanci, akorát se jim říká jinak. Ladně splývající záď sportovního střihu nově...  celý článek

Další z rubriky

Audi představilo autonomní elektromobil Audi Aicon
Nápady pro auta bez řidičů. Audi nemá volant ani bezpečnostní pásy

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Koncern Volkswagen pokračuje v cestě k autonomním vozidlům a k nejaktivnějším v tomto ohledu patří značka Audi. Na autosalonu ve Frankfurtu přestavila značka...  celý článek

Škoda Vision E na autosalonu ve Frankfurtu
Škoda pro koncern VW vymýšlí, jak vyrábět levná auta pro rozvojové trhy

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Škoda ve Frankfurtu představuje plány na elektrickou budoucnost. Koncept elektrického SUV Vision E ukazuje, jak bude vypadat sériový elektromobil, který dorazí...  celý článek

Automobilka Porsche představila třetí verzi SUVéčka Cayenne
Nový cayenne je zatím bez dieselu a má ochranu před odřením ráfků

Frankfurt (Od zpravodaje iDNES.cz) Na autosalonu ve Frankfurtu si svou výstavní světovou premiéru odbývá Porsche Cayenne třetí generace. SUV, které před patnácti lety v podstatě zachránilo...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.