Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Rallye Sachsen Classic: čtvrtí jsou Češi ve Ferrari

  14:23aktualizováno  14:23
Co dělají řidiči kabrioletů, když prší? Vylévají vodu ze svých aut. Na vlastní kůži si to vyzkoušely posádky veteránů bez střechy při 5. ročníku rallye Sachsen Classic. Ve Zwickau je totiž stihla průtrž mračen.

Rallye Sachsen Classic | foto: Vladimír Rožánek

"To byla ale jediná nepříjemnost. Počasí v Česku bylo totiž tradičně výborné, stejně jako atmosféra,“ hodnotil závod jeden z pořadatelů Tomáš Salov.

Šest set kilometrů po silnicích Saska, Krušných hor nebo Českého Švýcarska zvládlo bez větších problémů 186 posádek.

Vítězem se nakonec stali Maďaři Adam Ilkovics a Zoltán Mozes s vozem Alfa Romeo z roku 1942. V první desítce se umístily dvě české posádky, čtvrtí Petr a Tomáš Fialové ve Ferrari 330 GT z roku 1965, devátí Josef Juračka a Hana Kindlová se Škodou Felicia kabriolet z roku 1960.

Jezdci během závodu museli zvládnout také devatenáct dovednostních zkoušek. Například ve Varnsdorfu měli na ujetí stometrové vzdálenosti třináct vteřin. Rychlejší i pomalejší jízda znamenala trestné body. Při rallye nejde o rychlost, protože se jede za běžného provozu, ale o přesnost a šikovnost. A také požitek z jízdy.

"Třeba do Českého Švýcarska jezdí všichni rádi. Rádi si užívají krásné přírody i skvělých fanoušků,“ dodal Salov. Právě kvůli setkání veteránů s lidmi se konala delší zastávka v Krásné Lípě.

Rallye Sachsen Classic

Rallye Sachsen Classic

Autoři:




Nejčtenější

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Další z rubriky

Torzo MG J2, které nalezli archeologové v oblasti Larkhill.
Autofotka týdne: Archeologové hledali svědky války a vyhrabali auto

Oblast okolo Larkhill, městečka zapomenutého kdesi ve středu Británie, už dlouho systematicky prozkoumávají archeologové. To místo, které je na dohled...  celý článek

Alfa Romeo 33 Stradale slaví padesátiny. Na snímku v původní podobě prototypu....
Supersporty vymysleli Italové, ten rychlejší postavila Alfa. Teď slaví padesátku

Před padesáti roky představila Alfa Romeo model 33 Stradale. Spolu s Lamborghini Miura jde o první supersport všech dob. Oproti konkurentovi byla alfa o hodně...  celý článek

Škoda Fabia, která najela přes jeden a čtvrt milionu kilometrů.
Zemřel muž, který dal Škodovce Fabii a Superb a zachránil Kvasiny

Byl víc než kdo jiný spojen s rozvojem značky Škoda pod křídly koncernu VW. Za 79 měsíců, kdy v ní pracoval, prosadil nejen Fabii a Superb, ale nastartoval...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.