Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Autofotka týdne: Jedna nevinná fotka a Alfy Romeo jsou plné noviny

aktualizováno 
Ta fotka způsobila zemětřesení. Alfisté překotně vymýšlejí různé teorie a analytická oddělení automobilek ji donekonečna studují a všem dohromady vrtá hlavou jediné: Co je to za auto?!

Lorenzo Ramaciotti a záhadné auto | foto: Instagram Ralph Gilles

Ralph Gilles, šéfdesignér koncernu FCA se musí poťouchle královsky bavit, s větší parádou do nového roku vstoupit nemohl. A o Alfě Romeo, té hrdé, v posledních letech trochu nešťastné a teď už zase žádostivé značce, se píše.

Může se hodit

ALfa Romeo

Alfa Romeo 159 2.0 JTD 2010. Cena 180 000 Kč.

Více vozů značky Alfa Romeo na Automodul.cz.

Ralph Gilles pojal novoroční přání trochu netradičně a věnoval ho velikánovi automobilového designu, svému kolegovi a učiteli Lorenzu Ramaciottimu. Vzdal mu hold a přidal jeho fotku. Vysmátý Ramaciotti na snímku sedí v kufru auta.

A záhada je na světě. „Co je to za auto?“ ptají se všichni. Alfa Romeo po velmi hubených letech plánuje velký návrat. Trochu to drhne, ale zdá se, že se letos konečně dočká opravdového startu nové giulie, která má být autem, jež obrodí Alfu. Jenže giulia, i když se na podzim plánuje představení kombíku, se zatím představila jen jako sedan. Stávající modely v nabídce - MiTo a Giulia - to také nejsou.

Myšlenky většiny však míří k SUV, které značka chystá. Má se snad představit ještě letos, jenže plány Sergia Marchionneho, šéfa koncernu FCA, je třeba brát s rezervou. Navíc se zdá nepravděpodobné, že by si Gilles dovolil „propálit“ připravovaný model tímto způsobem.

Aféra „Co je to za auto?!“, osoby a obsazení

Ralph Gilles
Designér narozený v New Yorku haitským emigrantům vyrostl v Montrealu. Když mu bylo 14 let, dozvěděl se o jeho talentu tehdejší šéf Chrysleru Lee Iacoca. Vystudoval uměleckou školu, v roce 2008 byl jmenován viceprezidentem koncernu Chrysler pro design, rok na to ho jmenovali šéfem značky Dodge, v roce 2011 dostal na starost značku SRT. Loni v dubnu byl jmenován šéfdesignérem celé skupiny Fiat-Chrysler. Jeho dílem jsou mimo jiné Chrysler 300 nebo SRT Viper.

Lorenzo Ramaciotti
Vystudoval turínskou polytechniku, v roce 1973 nastoupil do studia Pininfarina. V roce 1988 byl jmenován šéfdesignérem studia a na této pozici vydržel 17 let. Pod jeho vedením vznikly ty nejkrásnější ferrari posledních desetiletí: Enzo, F430, Scaglietti, předchozí Maserati Quattroporte, ale i Peugeot 406 Coupé. Po třiatřiceti letech u Pininfariny oznámil v roce 2005 odchod na volnou nohu. Dva roky na to ale kývl na nabídku Sergiovi Marchionnemu a převzal vedení Centra Stile Fiatu. Převzal pozici supervizora designu všech značek FCA a byl přímo odpovědný za design alf romeo. Z jeho skicáku jsou Giulia i kapesní supersport 4C. Společně s Marcem Tenconem vytvořil aktuální stylistický jazyk Maserati. V uplynulém roce předal žezlo Gillesovi a přesunul se do role nezávislého konzultanta Sergia Marchionneho.

Alfa Romeo SUV, krycí jméno Tipo 949
O alfě na polní cesty se mluví možná už přes deset let, tehdy - v roce 2003 - se představil parádní svalnatý koncept jménem Kamal. Dnes už je stoprocentní, že SUV dorazí, nejoptimističtější sliby mluví o příštím roku. Stát má na technice giulie (nová platforma Giorgio), která je připravena pro pohon zadních a všech kol. Konkurent pro Porsche Macan, BMW X3 nebo Mercedes-Benz GLC má dostat motory z giulie, to znamená i dvakrát přeplňovaný benzinový šestiválec s pěti sty koňmi. Také SUV má dostat verzi Quadrifoglio Verde.





Nejčtenější

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Další z rubriky

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Volkswagen Golf sedmé generace prošel faceliftem.
VW upraví strategii, aby si Volkswagen, Škoda a Seat nekonkurovaly

Koncern VW chce, aby se její tři značky pro masový trh více odlišily, omezilo se tak překrývání a potlačilo napětí v rámci skupiny. Prohlásil to generální...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Škoda Octavia CNG 1,4 TSI / 81 kW Style
Škoda Octavia CNG 1,4 TSI / 81 kW Style

r.v. 2016, naj. 22 122 km, CNG + benzín
449 900 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.