Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Rambo Lambo by mohlo dostat turbodiesel

aktualizováno 
Lamborghini - synonymum pro superrychlé silniční speciály by podle všeho mělo zanedlouho vyrazit i do hor. Mezi kamzíky se budou boháči prohánět ve speciálu s motorem z gallarda. Zakladatel automobilky Ferruccio Lamborghini se pravděpodobně otočí v hrobě, v motorovém prostoru lamba se totiž chce uhnízdit turbodieselový motor.

Předchůdce chystaného lamba do terénu: Lamborghini LM-002 | foto: Lamborghini

Žíznivých snobských oblud není na silnicích nikdy dost - tak aspoň uvažují šéfové prestižních automobilek a vymýšlejí další a další způsoby, jak popřít tradice a vytřískat maximum ze současné módní vlny obrovských SUV.

Po šokujícím "volksporschi" Cayenne přišlo přerostlé Audi Q7 a z jedné koncernové vody načisto se zřejmě zanedlouho dočkáme i hranatého překvapení od Lamborghini. Bentley sice vývoj svého SUV popírá, ale okolnosti nasvědčují tomu, že technika z touarega by se s minimálními náklady mohla octnout i pod okřídleným "B“.

Známý obchodník se špionážními fotografiemi, německý Lehmann, přinesl počítačovou retuš (ZDE) s možnou podobou budoucího terénního lamba.

Obrovitý hranatý objekt zdědí proporce, které dobře prodávají již Murciélago a Gallardo, ovšem protáhne je patřičně do výšky. Vznikne tak obrovské dvoudveřové pseudokupé, ovšem vysoké dva a dlouhé pět metrů.
Komu se tato kombinace má líbit, zatím není jasné, jisté ale je, že brutální model LM-002, svého času vyhlášený za nejošklivější auto světa, by tak dostal důstojného nástupce.

Pojezd si drsné Lamborghini vypůjčí od Audi Q7, pohon dostane pravděpodobně na starost koncernový desetiválec 5,2 l, který kromě Gallarda pohání i Audi S6 a S8. Vyloučen není ani osmiválec 4,5 l z Cayenne, velmi pravděpodobně vypadá možnost montáže zcela nového, vrcholného vznětového dvanáctiválce 5.9 TDI a vzniku historicky prvního turbodieselového Lamborghini v sériové výrobě.

V současné době již v severozápadním Německu probíhá intenzivní testování prototypu, zamaskovaného do "muly" Porsche Cayenne. Jméno, bližší technické podrobnosti ani ceny dosud nejsou známy.

Lamborghini LM-002

Terénní Lamborghini však není žádnou horkou novinkou. Pamětníci si vzpomenou, že již koncem sedmdesátých let představila automobilka prototyp Cheetah - vojenské terénní monstrum s osmiválcem Chevrolet nad zadní nápravou - který se dostal do sériové výroby pod označením LM-001.

Nebyl sám, po prototypech LMA, vznětovém LM-003 a LM-004, tentokrát již s motory vpředu, následoval legendární, superluxusní dvanáctiválec LM-002, dvacet let před Porsche Cayenne nabízející totální komfort a špičkové jízdní výkony na ryze terénním podvozku. Kuriózní model s hvězdnou cenou i spotřebou již ve své době ukázal boháčům, že utrácet nemusí jen za dlouhé limuzíny.

Lamborghini LM-002Lamborghini LM-002Lamborghini LM-002



 

Lamborghini LM-002 poháněl vidlicový dvanáctiválec o objemu 5,2 litru s nejvyšším výkonem 450 k. Manuální pětistupňová převodovka přenáší 369 newtonmetrů maximálního kroutícího momentu na všechna čtyři kola. Maximální rychlost 2,7 tunového monstra je 215 km/h, z nuly na stokilometrovou rychlost se rozjede za 7,6 s. Podle neoficiálních informací bylo vyrobeno 301 kusů LM-002.

Lamborghini LM-002 Lamborghini LM-002 Lamborghini LM-002




Autoři:




Nejčtenější

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Další z rubriky

Autosalon Frankfurt 2017
Subaru Impreza se vrací do Evropy, opět jako hatchback

Nová platforma, nové motory, důkladně zmodernizovaný design, ale samozřejmě také pohon všech kol. K tomu sériově dodávaná převodovka CVT. To je nová Impreza,...  celý článek

Hyundai Kona
První dojmy: městský floutek Hyundai Kona má štramácký kabát

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Zatraktivnit značku, oslovit nové zákazníky a přispět k dosažení pozice nejsilnější asijské značky v Evropě – takovými hesly začíná oficiální popis nového vozu...  celý článek

Volvo XC40
XC40: nejmenší volvo přináší novou platformu, přidá i nové tříválce

XC40 je nejmenší SUV švédské značky a zároveň první zástupce nové generace kompaktních modelů Volvo. Vyrábět se bude v Belgii a dostane několik novinek, které...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.