Předchůdce chystaného lamba do terénu: Lamborghini LM-002

Předchůdce chystaného lamba do terénu: Lamborghini LM-002 | foto: Lamborghini

Rambo Lambo by mohlo dostat turbodiesel

  • 25
Lamborghini - synonymum pro superrychlé silniční speciály by podle všeho mělo zanedlouho vyrazit i do hor. Mezi kamzíky se budou boháči prohánět ve speciálu s motorem z gallarda. Zakladatel automobilky Ferruccio Lamborghini se pravděpodobně otočí v hrobě, v motorovém prostoru lamba se totiž chce uhnízdit turbodieselový motor.

Žíznivých snobských oblud není na silnicích nikdy dost - tak aspoň uvažují šéfové prestižních automobilek a vymýšlejí další a další způsoby, jak popřít tradice a vytřískat maximum ze současné módní vlny obrovských SUV.

Po šokujícím "volksporschi" Cayenne přišlo přerostlé Audi Q7 a z jedné koncernové vody načisto se zřejmě zanedlouho dočkáme i hranatého překvapení od Lamborghini. Bentley sice vývoj svého SUV popírá, ale okolnosti nasvědčují tomu, že technika z touarega by se s minimálními náklady mohla octnout i pod okřídleným "B“.

Známý obchodník se špionážními fotografiemi, německý Lehmann, přinesl počítačovou retuš (ZDE) s možnou podobou budoucího terénního lamba.

Obrovitý hranatý objekt zdědí proporce, které dobře prodávají již Murciélago a Gallardo, ovšem protáhne je patřičně do výšky. Vznikne tak obrovské dvoudveřové pseudokupé, ovšem vysoké dva a dlouhé pět metrů.
Komu se tato kombinace má líbit, zatím není jasné, jisté ale je, že brutální model LM-002, svého času vyhlášený za nejošklivější auto světa, by tak dostal důstojného nástupce.

Pojezd si drsné Lamborghini vypůjčí od Audi Q7, pohon dostane pravděpodobně na starost koncernový desetiválec 5,2 l, který kromě Gallarda pohání i Audi S6 a S8. Vyloučen není ani osmiválec 4,5 l z Cayenne, velmi pravděpodobně vypadá možnost montáže zcela nového, vrcholného vznětového dvanáctiválce 5.9 TDI a vzniku historicky prvního turbodieselového Lamborghini v sériové výrobě.

V současné době již v severozápadním Německu probíhá intenzivní testování prototypu, zamaskovaného do "muly" Porsche Cayenne. Jméno, bližší technické podrobnosti ani ceny dosud nejsou známy.

Lamborghini LM-002

Terénní Lamborghini však není žádnou horkou novinkou. Pamětníci si vzpomenou, že již koncem sedmdesátých let představila automobilka prototyp Cheetah - vojenské terénní monstrum s osmiválcem Chevrolet nad zadní nápravou - který se dostal do sériové výroby pod označením LM-001.

Nebyl sám, po prototypech LMA, vznětovém LM-003 a LM-004, tentokrát již s motory vpředu, následoval legendární, superluxusní dvanáctiválec LM-002, dvacet let před Porsche Cayenne nabízející totální komfort a špičkové jízdní výkony na ryze terénním podvozku. Kuriózní model s hvězdnou cenou i spotřebou již ve své době ukázal boháčům, že utrácet nemusí jen za dlouhé limuzíny.

Lamborghini LM-002Lamborghini LM-002Lamborghini LM-002



 

Lamborghini LM-002 poháněl vidlicový dvanáctiválec o objemu 5,2 litru s nejvyšším výkonem 450 k. Manuální pětistupňová převodovka přenáší 369 newtonmetrů maximálního kroutícího momentu na všechna čtyři kola. Maximální rychlost 2,7 tunového monstra je 215 km/h, z nuly na stokilometrovou rychlost se rozjede za 7,6 s. Podle neoficiálních informací bylo vyrobeno 301 kusů LM-002.

Lamborghini LM-002 Lamborghini LM-002 Lamborghini LM-002