Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Autofotka týdne: Range Rover 001 je na prodej

aktualizováno 
Pokud byste měli zájem pořídit si nejen první generaci tohoto slavného modelu, ale i zcela první vůz, který byl vyroben, máte šanci. Musíte se ale smířit s tím, že cena vysoko přesáhne částku, za kterou byste si koupili úplně nový Range Rover.

První vyrobený Range Rover jde do aukce. | foto: Silverstone Auctions

Vůz s 3,5 litrovým osmiválcem míří do aukce 4. září a je to vůbec první Range Rover, který se objevil na výrobní lince. Neuvěřitelná rarita s výrobním číslem #001 byla vyrobena mezi 24. listopadem až 17. prosincem roku 1969. Poprvé byl tento vůz zaregistrován 2. ledna 1970, pět a půl měsíce před svojí oficiální premiérou.

Jeho majitelem se stal Michael Forlong, producent dvou reklamních filmů, které měly pomoci nový vůz prodávat.

První vyrobený Range Rover jde do aukce.

Ještě před prodejem byl vůz přestříkán na katalogovou barvu Baham Gold, a jak vůz měnil majitele, měnila se i poznávací značka a range postupně zmizel, až byl považovaný za ztracený.

Fotogalerie

Objevil ho až na počátku 90. let minulého století jeden z dodavatelů automobilky. Původní registrační značku YVB 151H dostal zpět v roce 1997 po kompletní renovaci, která trvala celkem šest let.

Jeho současný majitel se po téměř 25 letech rozhodl, že odpovědnost za tento unikátní kousek by měla přejít na nového majitele, a vůz proto nabídl do aukce. Draží ho firma Silverstone Auctions a odhadovaná cena se pohybuje mezi 100 až 140 tisíci liber (3,5 - 5 milionů korun).

Autor:




Nejčtenější

Továrna Nokian ve Vševovolžsku
Jak se peče pneumatika? Známe recept, ale ingredience jsou tajné

Recept na tuto specialitu obsahuje kolem čtyřiceti ingrediencí a je přísně tajný. Peče se při 120 °C a celá výroba trvá 84 hodin. Výsledek se ovšem jíst nedá....  celý článek

Projeli jsme s harvestorem na kácení stromů
VIDEO: Prozkoumali jsme monstrum, co kácí stromy jako párátka

Strom pokácí, odvětví a naporcuje. Říká se mu harvestor a vypadá jak stroj, který sem přivezli mimozemšťané. Monstrum, které stromy poráží jako párátka, jsme...  celý článek

Testování reakcí okolí na auto bez řidiče. Testovací jezdec se převlékl za...
Testy aut bez šoféra: řidič převlečený za sedadlo, auto se dvěma volanty

Vývoj autonomních vozů není jen otázkou senzorů, procesorů a učících se algoritmů. Automobilky musí vyřešit i řadu psychologických problémů. Vznikají tak...  celý článek

Vedoucí rubriky Auto.iDNES.cz František Dvořák (vlevo) v diskusním pořadu...
Autosalony to mají nahnuté, jsou drahé, říká expert

Evropské autosalony to mají nahnuté. Výrobci znají mnohem efektivnější a levnější způsoby, jak auta představit. Soumrak autosalonů, jak je známe, potvrzuje ten...  celý článek

Hyundai Kona
První dojmy: městský floutek Hyundai Kona má štramácký kabát

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Zatraktivnit značku, oslovit nové zákazníky a přispět k dosažení pozice nejsilnější asijské značky v Evropě – takovými hesly začíná oficiální popis nového vozu...  celý článek

Další z rubriky

Bentley Continental GT
Bentley zanevřel na fotbalisty a míří na čínského zákazníka

Frankfurt (Od zpravodaje iDNES.cz) Čína je pro mnohé automobilky největším odbytištěm a to se projevuje i na nabídce modelů. Zdá se, že se tím teď začala řídit i značka Bentley, která ve...  celý článek

Renault Symbioz
OBRAZEM: Symbioz je auto, které s vámi bude bydlet

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Na předpovídání budoucnosti mají automobilky celá oddělení a u Renaultu to vidí takto: auto se stane součástí našeho domova, řídit se bude umět samo a bude...  celý článek

Automobilka Porsche představila třetí verzi SUVéčka Cayenne
Nový cayenne je zatím bez dieselu a má ochranu před odřením ráfků

Frankfurt (Od zpravodaje iDNES.cz) Na autosalonu ve Frankfurtu si svou výstavní světovou premiéru odbývá Porsche Cayenne třetí generace. SUV, které před patnácti lety v podstatě zachránilo...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.