Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Tip pro miliardáře: s jachtou Range Rover můžete plout i po silnici

aktualizováno 
Silniční koráb Range Rover SLT 6x6 vymysleli v Berlíně pro majitele luxusních jachet, aby se svého životního stylu nemuseli vzdát ani na souši. V našich podmínkách si ho multimilonáři mohou pořídit pro přepravu ke skutečným plavidlům v chorvatských přístavech.

Range Rover 6x6 SLT | foto: T.Fotiadis Design

Range Rover je sám o sobě luxusním SUV v cenách snadno překračujících hranici pěti milionů korun. Speciálně upravený model SLT 6x6 bude jistě ještě mnohem dražší a výrobce T.Fotiadis Design designéra Theodorase Fotiadise s ním bude primárně mířit na bohaté zákazníky v zemích Perského zálivu. 

Fotogalerie

Právě do těchto zemí zamířilo hned několik předělávek luxusních offroadů či SUV s přidanou druhou zadní nápravou. Ať už Land Rover Defender v lovecké úpravě nebo Mercedes Benz G63 AMG se stejným podvozkovým schématem. Tamní zákazníci nejsou limitování cenou a sériová produkce jim často nenabídne produkty, které by dostatečně vyjádřily jejich status a dodaly dostatek prestiže. 

Od příštího roku zakázkově vyráběný „jachetní“ Range Rover však bude k dispozici komukoliv, kdo se nebojí s takovým kolosem zajet pro konzervy do supermarketu na dlouhou plavbu Středozemním mořem. Případní zájemci si budou moci silniční jachtu poprvé prohlédnout v září v Monaku na veletrhu jachet, což je logické místo pro premiéru. 

Právě odlišení od běžné produkce byl hlavním záměrem designerského studia  T.Fotiadis Design. Jízdní vlastnosti v terénu nejsou v tomto případě důležité, k přístavnímu molu auto dopluje snadno, podstatnější je zvýšení nosnosti, na zadní korbu tohoto pick-upu se vejde dostatečně velký proviant na dlouho plavbu. 

Luxus na šesti kolech

Design připomíná jachty, je zde hodně chromu a především zadní korba evokuje mořská plavidla. Auto stojí na sériovém prodlouženém podvozku, který Range Rover za příplatek nabízí. Už sériové auto s prodlouženým rozvorem měří na délku 5,2 metru (samotný rozvor je 3,12 metru), upravený speciál z Berlína přidává další metr, takže mu od předního k zadnímu nárazníku naměříme 6,2 metru. Jde o nepřehlédnutelný kousek, když k tomu připočteme šířku téměř 2,1 metru (což má i standardní Range Rover), výška auta je s 1,85 metru taktéž impozantní. 

Legendární Mercedes G se proměnil v šestikolové monstrum za 10 milionů

Zákazníci mají podle autorů projektu mít na výběr celou paletu pohonných jednotek, s kterými se Range Rover dodává. Jsou to naftové šesti a osmiválce, vrcholný benzinový osmiválec s kompresorem či hybrid s dvoulitrovým přeplňovaným zážehovým motorem. 

Výraznou úpravou projde oproti sériovému modelu i interiér. Luxus je samozřejmostí, konfigurace bude čtyřmístná. Za příplatek bude k dispozici asi cokoliv, co si bohatý zákazník vymyslí. Z technických fines pak všechny bezpečnostní a asistenční systémy, které se dají objednat k sériovému Range Roveru. 

Zájemce o Range Rover SLT 6x6 bude muset mít připravenou naditou peněženku. Obyčejný Range Rover stojí od tří milionů korun výše, špičkové verze s osmiválcovým zážehovým motorem snadno překročí pětimilionovou hranici. Studio T.Fotiadis Design cenu svého výtvoru zatím nezveřejnilo, ale odhadem navýší cenu základního modelu na dvojnásobek. 

Autor:



Nejčtenější

Libeňský most nejde zachránit. Stavěli ho starou technologií, práci odbyli

Libeňský most

Nejde opravit tak, aby vydržel sto let, shodují se odborníci na mostní konstrukce a beton. Libeňský most je postaven...

Bezklíčové startování: pohodlí, které může zabíjet

Test systémů bezkíčkového odemykání aut

V USA sčítají počet lidí, které zabil oxid uhelnatý poté, co zapomněli v garáži zhasnout motor u auta s bezklíčovým...



EU nechce mrtvé na silnicích. Nařídí další bezpečnostní výbavu aut

Parkovací kameru má dnes většina luxusních aut, připlatit si za ni můžete i do

Evropská unie si dala za cíl snížit počet mrtvých z automobilových nehod do roku 2050 na nulu. Prvním konkrétním...

Zetor oblékne uniformu. Představil obrněnce Gerlach 4x4

Zetor představil taktické obrněné vozidlo GERLACH 4x4

Traktory slavné brněnské značky Zetor pracují na polích po celém světě. Zetor chce ovšem nově prorazit také jako...

Dlouhodobý test: Škoda Octavia na CNG jezdí za korunu na kilometr

Škoda Octavia 1.4 TSI G-TEC

Auto na naftu dnes začíná ztrácet smysl, zvlášť pokud nejezdíte dlouhé trasy. S městským provozem si moderní naftové...

Další z rubriky

Tip pro miliardáře: s jachtou Range Rover můžete plout i po silnici

Range Rover 6x6 SLT

Silniční koráb Range Rover SLT 6x6 vymysleli v Berlíně pro majitele luxusních jachet, aby se svého životního stylu...

Prozkoumali jsme nový Peugeot 508. Je nádherný, uvnitř místem neplýtvá

Peugeot 508

Nový zástupce značky Peugeot ve střední třídě je lehčí, ale také menší než předchůdce. Praktické vlastnosti velkoryse...

Autofotka týdne: Ve Škodě staví z Karoqa čtyřdveřový kabriolet

Studentský koncept Škoda AZUBI V

V Boleslavi staví kabriolet, dokonce se dvěma páry dveří, nevzniká však ve střeženém vývojovém centru Škody, slavné...

Najdete na iDNES.cz